فرهنگ و هنراجتماعیمدیریت کسب و کار

6 مهارت کاری که باید در سال 2022 یاد بگیرید

نحوه درخواست افزایش حقوق

وقتی با رئیس خود درباره پول صحبت می کنید، ترسیدن آسان است. اما اگر درخواست نکنید، بعید است که افزایش حقوق دریافت کنید (یا حداقل به اندازه‌ای که لایق آن هستید).

به یاد داشته باشید که شرکت شما انگیزه ای برای حفظ شما دارد و افزایش حقوق بسیار کمتر از یافتن، استخدام و آموزش کارمند جدید است. آموزش وردپرس

بدیهی است که شما به عملکرد شغلی نیاز دارید تا شایستگی افزایش حقوق را داشته باشید، اما همچنین باید یک مورد خوب برای آن ایجاد کنید.

مبانی کسب و کار

اکثر ما برای کسب و کارها کار می کنیم، اما چند نفر از ما می دانیم که آنها واقعا چگونه کار می کنند؟ البته، شما بخش‌هایی از کسب‌وکار را که به وظایف شغلی‌تان مربوط می‌شود، می‌دانید، اما آیا واقعاً می‌دانید که آنها در HR یا حسابداری چه می‌کنند؟

حتی اگر بعید است که در تمام جنبه های کسب و کار شرکت خود کار کنید، اما هنوز هم مفید است که بدانید کل تجارت چگونه کار می کند. این به شما کمک می کند تا به طور مؤثرتری با سایر اعضای سازمان خود همکاری کنید، و همچنین به شما کمک می کند در جلسات شرکت باهوش تر و آگاه تر به نظر برسید. به‌علاوه، دانستن اینکه آیا تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار خود دارید، مفید است.

MBA شخصی مقدمه مورد علاقه ما برای مبانی کسب و کار است. مختصر، پر از مثال‌های مفید و ارجاع آسان است.

مالیات چگونه کار می کند

احتمالاً یاد نگرفته اید که چگونه مالیات خود را انجام دهید، مگر اینکه به یک مدرسه عملی خاص رفته باشید. اما همه باید آنها را انجام دهند، بنابراین شما می توانید نحوه کار آنها را نیز یاد بگیرید.

من نمی گویم که شما باید به صورت دستی تمام فرم های بازگشت خود را پر و ثبت کنید این اتلاف وقت است.

اما ارزش درک برخی از آنچه در پس‌زمینه نرم‌افزار تهیه مالیات شما می‌گذرد را دارد. و اگر تصمیم گرفتید حسابدار استخدام کنید، دانستن اینکه چگونه مالیات خود را انجام دهید به شما کمک می کند حسابدار خوبی را انتخاب کنید.

مالیات ها می توانند بسیار پیچیده باشند (مخصوصاً اگر خوداشتغال هستید یا دارای دارایی هستید)، اما اصول اولیه برای اکثر کارمندان به اندازه کافی ساده است.

(من تشخیص می دهم که این بخش ایالات متحده محور است. اگر از کشور دیگری هستید، مطمئن هستم که منابع مشابهی برای درک سیستم مالیاتی کشور شما وجود دارد که احتمالاً پیچیده تر از سیستم مالیاتی ایالات متحده است).

نحوه بودجه بندی و صرفه جویی در پول

بیشتر مدارس علاوه بر آموزش ندادن نحوه انجام مالیات، در آموزش نحوه مدیریت پول به شما ضعیف عمل می کنند. اما تا زمانی که خارج از شبکه زندگی می کنید و هر چیزی را که برای زندگی نیاز دارید تولید نمی کنید، باید با پول کنار بیایید. بنابراین ممکن است یاد بگیرید که چگونه آن را مسئولانه مدیریت کنید.

سرمایه گذاری پایه

اگر بتوانید بودجه بندی و پس انداز پول را یاد بگیرید، در حال حاضر از بیشتر مردم جلوتر خواهید بود. با این حال، گام بعدی این است که پول خود را روی کار بگذارید و برای بازنشستگی پس انداز کنید.

سرمایه گذاری موضوعی بسیار پیچیده به نظر می رسد که فقط متخصصان وال استریت آن را درک می کنند، اما این تا حد زیادی یک توهم است. سرمایه گذاری پیچیده نیست، همه باید آن را انجام دهند، و برای شروع به پول زیادی نیاز ندارید.

اگر به دنبال مکانی آسان برای افتتاح حساب سرمایه گذاری هستید، ما Betterment را توصیه می کنیم (آنها همچنین یک حساب جاری آنلاین عالی ارائه می دهند).

نحوه انجام تعمیرات اساسی خانه

دانستن اینکه چگونه چیزهای اطراف خانه یا آپارتمان خود را تعمیر کنید، قدرت بخش است. به جای اینکه مجبور باشید ساعت ها (یا روزها) منتظر بمانید تا صاحبخانه یا مدیر ملک خود آن را تعمیر کند، می توانید بلافاصله این کار را انجام دهید. و هنگامی که صاحب خانه خود شدید، انجام تعمیرات خود می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

برای شروع، یک کیت ابزار اولیه بخرید. و هنگامی که با نوعی مشکل در مکان خود مواجه می شوید، ببینید آیا می توانید نحوه رفع آن را با استفاده از YouTube و برخی جستجوهای گوگل بیابید. ا

هشدار: لطفاً به خود برق نزنید و خانه خود را سیل نکنید. من شما را تشویق می کنم که یاد بگیرید چگونه تعمیرات اساسی و جزئی انجام دهید. اگر شک دارید، با یک متخصص تماس بگیرید (مخصوصاً در مورد کارهای برقی یا لوله کشی). و مطمئن شوید که هر کاری که انجام می دهید با صاحبخانه شما موافق است.

چگونه ماشین بخریم

در حالی که ای کاش اینطور نبود، داشتن ماشین هنوز برای بسیاری از مردم یک ضرورت است. بنابراین، ارزش درک نحوه خرید هوشمندانه را دارد.

به طور عمده، من توصیه می کنم که تحقیقات زیادی انجام دهید و در هیچ کاری عجله نکنید. در اطراف خرید کنید (در صورت نیاز برای اتومبیل و وام). اگر می توانید، قبل از خرید هر ماشین دست دومی را از یک مکانیک بخواهید تا آن را بررسی کند. و حتماً در حد بودجه خود بمانید.

همچنین، اگر با Car Talk آشنایی ندارید، به خودتان لطف کنید و به آن گوش دهید. حتی اگر به ماشین‌ها اهمیت نمی‌دهید، نمایش فوق‌العاده سرگرم‌کننده است.

چگونه خانه بخریم

علاوه بر خودروی شما، خانه بزرگ‌ترین خریدی است که می‌توانید انجام دهید. به علاوه، شما فقط کفش‌های جدید نمی‌خرید؛ شما هر روز چیزی را می خرید که بر بسیاری از جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. بنابراین باید به آن فکر کنید و یاد بگیرید که چگونه آن را به درستی انجام دهید.

برای شروع، دریابید که آیا حتی می توانید یک خانه بخرید یا خیر. و اگر انجام این کار منطقی باشد (مثلاً اگر قصد دارید در جایی کمتر از پنج سال بمانید، اجاره آن اغلب ارزان‌تر است). این ماشین حساب از نیویورک تایمز برای تصمیم گیری در مورد خرید خانه در منطقه و وضعیت مالی خود بسیار مفید است. بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

یک عمر مهارت برای یادگیری

امیدوارم این راهنما به شما انگیزه داده باشد که بیرون بروید و چیز جدیدی یاد بگیرید. هر کاری که انجام می دهید، سعی نکنید همه مهارت های موجود در این لیست را یکجا یاد بگیرید. تمرکز روی یک یا دو در یک زمان بسیار مؤثرتر است.

 

دکمه بازگشت به بالا