فرهنگ و هنر

ثبت‌نام تکمیلی سفر نوروزی عراق از فردا

ثبت‌نام تکمیلی سفر نوروزی عراق از فردا

ثبت نام تکمیلی سفرهای نوروزی به عتبات عالیات عراق از فردا آغاز می شود. پیش ثبت نام این سفرها حدود دو هفته پیش انجام شد و نتیجه آن دوشنبه گذشته پس از قرعه کشی اعلام شد.

به گزارش ایواره، حدود 41 هزار نفر برای سفر نوروزی به عراق ثبت نام کرده اند که از این تعداد 26 هزار نفر برای سفر هوایی و 15 هزار نفر دیگر متقاضی سفر زمینی هستند. اما رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ظرفیت نیمی از 13 هزار مسافر ثبت نام شده هوایی فراهم شده است.

سید صادق حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در صورت ایجاد ظرفیت جدید، تعداد بیشتری از زائران اعزام می شوند، اظهار داشت: در صورت ایجاد ظرفیت جدید، زائران بیشتری اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هنوز تاریخی برای آغاز سفر زمینی به عتبات عالیات اعلام نشده است خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اعزام کاروان های نوروزی به عراق از هشت ایستگاه پروازی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، متقاضیانی که برای زیارت نوروزی پیش ثبت نام کرده اند، می توانند فردا (سه شنبه 17 اسفندماه) ثبت نام خود را نهایی کنند و افرادی که در مهلت اعلام شده هزینه سفر را پرداخت نکنند، امکان پذیر نیست. برای سفر

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به مفاد دستورالعمل رفع محدودیت های کرونری در این کشور آخرین تصمیمات و اقدامات عربستان را در جمع زائران عمره تشریح کرد. از سوی عربستان سعودی اعلام شده است، اما تحرکات و اطلاعات میدانی حاکی از آن است که کشور میزبان خود را برای حج آماده می کند، اما میزان سهمیه ای که به کشورهای اسلامی اختصاص می یابد، مشخص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت – نیز با توجه به زمان محدود باقی مانده تا حج بعدی و عدم دعوت از کشور میزبان، خواستار اقدامات لازم و سناریوهای احتمالی برای اعزام زائران ایرانی شد. با کشورهای اسلامی قرارداد ببندد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا