عمومیمدیریت کسب و کار

وکیل ملکی چیست و چگونه میتوانیم وکیل ملکی شویم؟

وکیل ملکی به خرید و فروش آپارتمان و زمین می پردازد. با توجه به ادعای تصرف ملک و زمین، یک وکیل املاک از حقوق شما در برابر دفاتر، افراد و شرکت ها دفاع می کند. در این قسمت قصد داریم انواع کلاهبرداری های ملکی را به شما یادآوری کنیم زیرا با آگاهی از ثبت و نقل و انتقال ملک می توانید معاملات خود را با خیال راحت انجام دهید. وکیل ملکی شیراز با توجه به سوابق و وکلای مجرب خود در زمینه خرید و فروش، انتقال وجه و سهام، دعاوی ملکی با ادارات و شهرداری ها، می تواند شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کند و در صورت تمایل به پرونده شما رسیدگی کند.

وکیل املاک کیست؟

وکیل ملکی وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه امور مربوط به اموال تخصص و تخصص خاصی دارد. وکیل ملکی متخصص در تمامی زمینه های مربوط به دعاوی ملکی.

یک وکیل ملکی دانش و تجربه زیادی دارد، به همین دلیل زمانی که در مسائل ملکی مشکل دارید که بحث های گسترده ای دارد، خیلی بهتر است در این زمینه با یک وکیل ملکی مشورت کنید.

علت این امر این است که میزان و انواع دعاوی ملکی شامل دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی است. بیایید آن را به عنوان خودمان در نظر بگیریم.

همین امر باعث می شود از همان ابتدا و گاه در نیمه راه با شکست مواجه شویم و علاوه بر اینکه نتوانیم به حق مسلم خود برسیم، هزینه های دادرسی را نیز متقبل شویم و … شاید بهتر باشد با مشاور املاک کارشناس مشورت کنیم. وکیل دادگستری در این زمینه تا بتوانیم بهترین اقدام را در برابر مشکل پیش آمده انجام دهیم.

وکیل ملکی چیست و چگونه میتوانیم وکیل ملکی شویم؟

مواردی که یک وکیل ملکی در آن تجربه دارد

  • رای دادگاه بدوی و تجدیدنظر
  • رای قانع کننده
  • نظریه های مشاوره
  • رای وحدت رویه
  • نمونه دادخواست و طرح دعوی
  • جلسات قضایی
  • رای شعب دیوان عالی کشور

در این زمینه و علاوه بر تمام موارد ذکر شده در پرونده های املاک، اولاً وکیل ملکی باید وکیل قراردادی باشد، زیرا ارتباط نزدیک این دو و نیاز وکیل ملکی به خواندن حرفه ای قرارداد. غیر قابل انکار است.

ویژگی های وکیل ملکی متخصص در امور ملکی

یکی از مهمترین معیارهای شناسایی یک وکیل ملکی مجرب و خوب، سابقه کاری وی می باشد.

ملاک دیگر وکیل ملکی با تجربه در دانش حقوقی و تسلط علمی وی در زمینه های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی املاک، زمین و املاک است و باید با رای وحدت رویه با قوانین و مقررات مربوط آشنا باشد. از دیوان عالی کشور دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی معاونت حقوقی قوه قضائیه، نظرات اساتید برجسته علوم و حقوق و روش‌های عرفی دادگاه‌ها و دادگاه‌های کشور نیز باید از آگاهی کافی برخوردار باشد.

چگونه یک وکیل ملکی شویم؟

برای اینکه وکیل ملکی شوید ابتدا باید وکیل پایه یک شوید. وکیل پایه به کسی گفته می شود که در هر موردی می تواند وکالت هر موکلی را داشته باشد. پس از دریافت مدرک می توانید در زمینه دعاوی ملکی فعالیت بیشتری داشته باشید.

حوزه دعاوی ملکی

مباحث مطرح شده در امور ملکی محدود به اراضی مسکونی و کشاورزی و همچنین مسائل مربوط به املاک تجاری و مسکونی بوده و امکان انجام هرگونه دعاوی حقوقی، ثبتی و کیفری در مورد آنها وجود دارد و بسته به نوع دعاوی، تخصص و دانش مورد نیاز خواهد بود. مراجع اداری و قضایی با توجه به صلاحیت خود می توانند به این دعاوی رسیدگی و اظهار نظر کنند.

دعاوی مربوط به املاک و مستغلات در دادگاه رسیدگی می شود. دادگاه ها با بررسی ها و استعلام های لازم با توجه به مدارک مورد نیاز، حکم صادر می کنند. دعاوی ملکی مربوط به پرونده های ثبت شده در اداره ثبت است و برخی مطالبات نیاز به طرح در مراجع قضایی دارد. با توجه به موضوع و با توجه به صلاحیت در مرجع صالح مطرح می شوند. اموال نیز ممکن است مشمول رسیدگی کیفری شود. همچنین مسائل کیفری در مرجع کیفری ویژه رسیدگی و نسبت به صدور رای اقدام می کنند.

علاوه بر موارد فوق، امور مربوط به املاک خارج از دعاوی است. مانند تنظیم قراردادهای ملکی، پیگیری ثبت نام در اداره املاک، تنظیم سند مالکیت یک برگی. دعاوی مربوط به مالکیت و احراز مالکیت و اثبات مالکیت از جمله مواردی است که در جامعه بسیار رایج است و نیاز مبرمی به وکیل ملکی در این زمینه وجود دارد.

هزینه یک وکیل ملکی چقدر است؟

در رابطه با نحوه تعیین حق الوکاله وکیل خبره املاک در ابتدای مطلب باید بگوییم که اولویت اول توافق وکیل ملکی و موکل و میزان آن است. حق الوکاله می تواند بیشتر یا حتی کمتر از تعرفه اینجا باشد. باشد که وجود داشته باشد.

حق الوکاله وکیل متخصص املاک بر اساس یک سری شرایط می تواند تغییر کند که از جمله آنها می توان به حساسیت و گستردگی پرونده اشاره کرد، هر چه پرونده پیچیده تر باشد طبیعتاً وکیل ملکی حق الزحمه بیشتری را در پرونده مطالبه خواهد کرد. این مورد. همچنین تجربه و مهارت یک وکیل در دعاوی ملکی می تواند تاثیر بسزایی در حقوق وی داشته باشد.

به طور کلی باید بدانیم؛ چون دعوی مربوط به دعاوی ملکی است، میزان حق الوکاله بر اساس ارزش ملک تعیین می شود، مثلاً: اگر ارزش ملکی تا سقف 200 میلیون تومان باشد، معمولاً تعرفه 7 درصد کل است. ارزش ملک، همچنین اگر ارزش ملک از 200 میلیون تا 5 میلیارد باشد، تعرفه از 3 تا 5 درصد ارزش کل ملک است که مبلغ دقیق آن را وکیل تعیین می کند.

زمان اتمام پرونده های ملکی است

تمام دعاوی ملکی و مسائل مربوط به آن مدت زمان مشخصی ندارند، بنابراین نمی توان از قبل تعیین کرد که هر یک از دعاوی ملکی چقدر طول می کشد، اما مهم است که یک وکیل ملکی یا یک وکیل متخصص در زمینه املاک و مستغلات دعاوی می تواند با استفاده از تجربه، مهارت و تخصص خود در حصول نتیجه در دعاوی ملکی، کمترین زمان ممکن را صرف کند و از مهارت خود برای رسیدگی به دعاوی ملکی در زمان مناسب استفاده کند تا رسیدگی به آن به تاخیر نیفتد.

نقش وکیل ملکی در امور کیفری و حقوقی

وکلای ملکی از حقوق شخص در امور مالی و دعاوی مربوط به املاک دفاع می کنند. این موضوعات به قدری گسترده است که در سال های اخیر حضور وکلای متخصص در این زمینه ضروری تلقی می شود. حوزه فعالیت وکیل ملکی در زمینه های زیر می باشد:

اخذ مجوز تکمیل ملک

زمانی که مراحل اخذ پروانه پایان کار پیچیده می شود و بازرس در بازرسی نهایی ساختمان متوجه تخلفات قانونی می شود، وکیل ملکی نقش حیاتی ایفا می کند.

وکیل ملکی برای دعوای تخلیه

دعاوی تخلیه که عدم مالکیت خوانده بر مال مورد اختلاف و از طرف دیگر قانونی بودن تصرف خوانده در آن مورد قبول طرفین دعوی است. و شاکی مدعی است که ادامه تصرف متهم در آن املاک خلاف قرارداد یا قانون است.

وکیل ملکی چیست و چگونه میتوانیم وکیل ملکی شویم؟

وکیل تقسیم و انتقال اموال مشاع

وکیل ملکی اقدام به تقسیم و واگذاری ملک مشاع به صورت صحیح و طبق قانون می کند و روند رسیدگی را تسریع می بخشد.

وکیل املاک

وکیل صاحب مال غیر منقول با در دست داشتن سند مالکیت به دادگاه محل وقوع مال غیر منقول مراجعه و با تقدیم دادخواست و طرح دعوای تخلیه علیه متصرف، حق موکل خود را مطالبه می کند. غاصب در اصطلاح.

وکیل اثبات مالکیت اموال

روش های مختلفی برای اثبات مالکیت ملک وجود دارد و وکیل ملکی وظیفه دارد صحیح ترین راه را تشخیص داده و طبق قوانین و عرف مالکیت ملک را ثابت کند.

وکیل جبران مزاحمت و ممانعت از حقوق

وکیل مدارک لازم برای اثبات ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق مالکیت را به مراجع قضایی منتقل و پیگیری لازم را انجام می دهد.

منبع

دکمه بازگشت به بالا