اقتصادی

برنامه تعطیلات کاری کشورهای مختلف در عیدفطر

برنامه تعطیلات کاری کشورهای مختلف در عیدفطر

عید فطر، پایان روزه یک ماهه مسلمانان است. ماه رمضان معمولاً هر سال ۲۹ یا ۳۰ روز طول می‌کشد و در پایان آن کشورهای مختلف تعداد روزهای مشخصی را تعطیل هستند.

به گزارش ایواره، دولت پاکستان برای اداراتی که به ترتیب پنج و ۶ روز کاری در هفته را دارند، سه و چهار روز تعطیل اعلام کرده بود.

طبق گزارش میدل، کارمندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هشتم تا ۱۳ آوریل از تعطیلات طولانی برای جشن‌های عید فطر برخوردار خواهند شد. با توجه به رؤیت ماه و برگزاری عید در ۱۰ آوریل، آخر هفته تعطیلات عید را طولانی‌تر می‌کند. کسب‌وکارها باید به روزهای تعطیل برای ادارات دولتی و موسسات بانکی و مالی در این مدت توجه داشته باشند.

وزارت منابع انسانی و امارات تایید کرد که کارمندان از روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان که مصادف با روز دوشنبه ۸ آوریل تا سوم شوال، دهمین ماه هجری قمری است، از مرخصی استحقاقی برخوردار خواهند شد. اگر ماه رمضان ۲۹ روزه باشد، کارکنان از یک وقفه چهار روزه برخوردار خواهند شد و کار از جمعه، ۱۲ آوریل آغاز می‌شود. این اعلامیه حاکی از آن است که برخی در بخش خصوصی ممکن است از تعطیلات تا ۹ روز لذت ببرند که شامل تعطیلات آخر هفته می‌شود.

وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی برای بخش‌های خصوصی و دولتی در این کشور تعطیلات چهار روزه عید سعید فطر اعلام کرده است.

بر اساس گزارش گلف بیزینس،ساکنان و کارکنان عربستان سعودی از ۸ آوریل تا ۱۳ آوریل، ۶ روز متوالی مرخصی خواهند داشت. تعطیلات در پایان روز کاری در روز یکشنبه ۷ آوریل آغاز شده است و اکثر کارمندان چهار روز مرخصی دارند تا عیدفطر را جشن بگیرند.

علاوه بر این، بانک مرکزی عربستان اعلام کرد موسسات مالی در سراسر این کشور برای تعطیلات عید فطر در پایان کار در ۴ آوریل تعطیل خواهند شد و فعالیت خود را در ۱۴ آوریل بازگشایی خواهند کرد. بانک‌ها و سایر موسسات مالی عربستان تعطیلی ۹ روزه را به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و جشن عید فطر اعلام کرده‌اند.

اکثر کارمندان کشور کویت از سه‌شنبه ۹ تا پنج‌شنبه ۱۱ آوریل و به دنبال آن تعطیلات آخر هفته رسمی (جمعه و شنبه) عید سعید فطر سه روزه خواهند داشت. تعطیلات رسمی در کشور قطر بین ۱۰ آوریل تا ۱۲ آوریل است. قطر نیز به تعطیلات آخر هفته جمعه تا شنبه رسیده است.

تعطیلات عید فطر در عمان احتمالا بین ۸ آوریل تا ۱۱ آوریل خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود عمان تعطیلات آخر هفته خود را در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌کند. تعطیلات رسمی بحرین بین ۱۰ و ۱۲ آوریل برنامه‌ریزی شده است و تعطیلات آخر هفته در روزهای جمعه و شنبه است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا