اقتصادیمدیریت کسب و کار

بهترین نهال میوه مناطق سردسیر

امروزه تمامی مردم به دنبال راهی برای رسیدن به درآمد بالا و بلندمدت هستند.کشاورزی یکی از شغل های پردرآمد است که می توانید تا یک نسل از سود آن استفاده کنید! اما برای رسیدن به این درآمد بایستی بتوانید بهترین نهال میوه با سود تجاری و عمر اقتصادی بالا را انتخاب کنید.نهال گردو و نهال بادام دو رقم نهال میوه با سود بی نظیر و درآمد بالا هستند که در ادامه به نقل از نهالستان نوین گردو به معرفی و بررسی بیشتر این دو نهال می پردازیم.  برای خرید اینترنتی نهال و نهال فندق کلیک کنید.

بهترین نهال میوه مناطق سردسیر

چرا نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال میوه معرفی شده اند؟

نهال گردو و نهال بادام اولین ارقام نهال میوه با بازدهی تجاری و عمر اقتصادی بسیار بالا هستند.این دو نهال نسبت به دیگر ارقام نهال میوه برتری هایی داشته که می توان به درآمد میلیاردی با عمر اقتصادی 100 ساله اشاره داشت. از طرفی بسیاری از نهال میوه در اقلیم سردسیر و کوهستانی از بین می روند اما نهال گردو و بادام مناسب مناطق سردسیر با مقاومت بسیار عالی هستند.

پرسودترین نهال گردو  مناطق سردسیر کدامند ؟

شاید از بسیاری از باغداران و یا افرادی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند شنیده باشید به گردو طلای سبز می گویند! دلیل این نامگذاری می تواند سود بالای نهال باشد که تا مدت ها و نسل بعدی از این سود استفاده کنید و میزان درآمد آن برابر با فروش طلا است !

اما با توجه به ارزش و سود بالایی که  دارد یکسری اصلاحیاتی روی این نهال صورت گرفت که میزان مقاومت و باردهی نهال افزایش یافت.امروزه ارقام نهال گردو پیوندی زیر به بازار عرضه شد و به عنوان بهترین نهال گردو مناطق سردسیر  دنیا شناخته شده است.

نهال گردو چندلر پیوندی

از بهترین و بی نظیرترین ارقام نهال گردو با بازدهی بالا و عملکرد بی نظیر می توان به نهال گردو چندلر پیوندی اشاره داشت.این نهال از سال پنجم به بعد باردهی تجاری را آغاز کرده و میزان باردهی تا ۶ تن است.چندلر مناسب اقلیم سردسیر و معتدل می باشد.

نهال گردو فرنور پیوندی

نهال گردو فرنور پیوندی بهترین نهال گردو مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است که باردهی تجاری تا 5 تن در هکتار داشته و می توان این نهال را تا ارتفاع 3000 متر از سطح دریا کاشت.

نهال گردو کانادایی پیوندی

از بهترین ارقام نهال گردو مناطق کوهستانی می توان به نهال گردو کانادایی پیوندی اشاره داشت.این نهال باردهی تجاری داشته و مقاومت بسیار بالایی به سرما دارد.میزان باردهی 5 تن رقم خورده است.

تجاری ترین نهال بادام مناطق سردسیر کدامند ؟

  یکی از ارقام نهال میوه های مناسب مناطق خشک و سردسیر است.این نهال با توجه به خصوصیاتی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.بادام جزو ارقام نهال میوه پرسود و تجاری می باشد که از سال های ابتدایی کاشت باردهی را شروع می کند.اما از بهترین ارقام نهال بادام مناسب مناطق سردسیر می توان به نهال های زیر اشاره داشت:

نهال بادام دیرگل

نهال بادام دیرگل یکی از مقاوم ترین ارقام نهال بادام مناطق سردسیر است.این نهال برای اقلیم کوهستانی و بسیار سرد توصیه می شود.باردهی بالا و تجاری داشته که به سرمای بهاره حساس نیست.

نهال بادام آذر

نهال بادام آذر دیرگل یکی از محبوب ترین ارقام نهال بادام مناطق سردسیر است.این نهال از ارقام دیرگل بوده که از سن 4 سالگی باردهی را شروع کرده و در سن 7 سالگی از هر درخت می توان 40 کیلوگرم بادام پوست کاغذی برداشت کرد.

نهال بادام خوشه ای

نهال بادام خوشه ای یکی از ارقام نهال بادام مناطق سردسیر با باردهی خوشه ای بی نظیر است.این نهال زودبازده بوده و به سرمای بهاره حساس نمی باشد.بادام خوشه ای را می توان در ارتفاعات 700 تا 1500 متر کاشت.

ویژگی های بهترین نهال درخت میوه:

اگر بخواهیم از بین ده ها نهال زراعی و غیر زراعی صفت بهترین نهال را به نهالی نسبت دهیم، آن نهال باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد؟ بهترین درخت میوه، نهالی است که بیشترین باردهی را داشته باشد یا اینکه کمتر بیمار شود؟ یا اینکه بتواند در مناطق کم آب رشد کند؟واقعا خصوصیات بهترین درخت میوه، چیست؟

تمامی این سوال ها ممکن است در ذهن شما را به عنوان یک کشاورز و علاقه مند به این زمینه نقش بسته باشد و به دنبال بهترین و باکیفیت ترین نهال برای مزارع خود باشید. باید بگویم این ها سوالاتی است که شاید تمام کشاورزان آن را بارها و بارها از افراد مختلف پرسیده باشند.

اما به جواب معقولی نرسیده باشند. در این مقاله میخواهیم به شبهات پایان دهیم و به طور کامل و تخصصی به صورت عمومی در مورد بهترین نهال میوه و ویژگی های آن صحبت کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا جواب سوال هایی که ذهنتان را مشغول کرده را بگیرید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا