فرهنگ و هنر

دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی امنیت را خدشه‌دار کند/حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پلتفرم‌ها و سکوهایی که سریال خانگی می‌سازند اگر سریالی ساخته شود که به تحکیم خانواده آسیب بزند کارشان جرم است و باید قوه قضائیه برخورد کند. نمی‌توانیم اجازه دهیم هالیوود را در ایران تکرار کنند. باید فیلم‌ها در راستای فرهنگ حجاب و عفاف و تحکیم خانواده باشند.

به گزارش ایواره، اجتماع بزرگ عفاف و حجاب با حضور تعدادی پر شوری از زنان تهرانی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دقایقی مراسم با عطر آیاتی از کلام‌الله مجید عطرآگین شد.

در ادامه، گروه سرودی متشکل از کودکان دختر، لحظاتی را به اجرا سروده‌هایی در پاسداشت حجاب اجرا کردند.

خسروپناه: دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی امنیت را خدشه‌دار کند

عامل موثر تحکیم خانواده حجاب است

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه -دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی- با بیان اینکه حجاب هم یک واجب عقلی و شرعی و هم واجب تجربی و سیاسی است، اظهار کرد: حجاب واجب عقلی است چون عقل به ما حکم می‌کند منشأ تمدن نوین اسلامی تحکیم خانواده است و عامل موثر تحکیم خانواده حجاب است. واجب شرعی است چون ۲۴ آیه قرآن و صدها روایت درباره حجاب و عفاف از خدای سبحان و پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) بیان شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: واجب تجربی است، به این معنا که دنیا نشان داده است که هر جامعه با هر مذهبی که حجاب داشته، امنیت خانوادگی هم داشته است. وقتی بی‌فرهنگی، بی‌حجابی و برهنگی رواج پیدا کند به دنبالش بی‌غیرتی هم رواج پیدا خواهد کرد.

خسروپناه با طرح این سوال که جامعه غیرعفیف آیا می‌تواند رشد و بالندگی داشته باشد؟، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد در غرب از هر پنج زن سه زن گرفتار تعرض و تجاوز بوده و این معلول برهنگی و بی‌حیایی است.

به گفته وی، خیلی از افراد بی‌حجاب نمی‌دانند کارشان چه آثار سوئی در زندگی خودشان دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: حجاب واجب سیاسی است، نه فقط اینکه قانون جمهوری اسلامی است، دشمنان انقلاب از آغاز تلاش کردند این وحدت و انسجام و نقش مردم را در عرصه‌های مختلف کمرنگ و وحدت را از مردم بگیرند.

خسروپناه با بیان اینکه دشمن امروز در فضای مجازی و رسانه با همه ابزارها تلاش می‌کند حجاب را از مردم بگیرد، اظهار کرد: با این اوصاف که حجاب از تمام جهان واجب است چه باید کرد؟، پازل بی‌حجابی چند ضلعی است. یک ضلعش امنیتی است، نهادهای امنیتی باید به آن بپردازند و دشمن دنبال این است که با بی‌حجابی امنیت را خدشه‌دار کند.

وی ادامه داد: متاسفانه یک سلبریتی که با کمال بی‌حیایی کشف حجاب می‌کند او را یک جریمه اندک می‌کنند، قوه قضائیه باید با این کشف حجاب‌ها برخورد و لایحه عفاف و حجاب را با اصلاح به مجلس ارسال و به آن رسیدگی کنند.

حجاب باید در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: یک ساحت دیگر حجاب ساحت فرهنگی است، باید در مدارس و دانشگاه مسأله حجاب برای جوانان تبیین شود. شورای انقلاب فرهنگی چند مصوبه داشته و سی دستگاه دولتی و … ماموریت دارند که درعرصه عفاف و حجاب اقدام کنند.

وی افزود: در کتاب‌های درسی باید حجاب تبیین و شبهات دختران جوان پاسخ داده شود، شما برادر و خواهری که انقلابی هستید اگر سوال دختر خودت را جواب ندهید ممکن است با آسیب مواجه شود. شهید مطهری قبل از انقلاب کتاب فلسفه حجاب را نوشت، نظام حقوق زن در اسلام را نوشت تا به شبهات پاسخ دهد.

خسروپناه اظهار کرد: معلمان و مدیران مدارس مسئولند که در آموزش حجاب و فلسفه حجاب را با استدلال تبیین کنند.

وی در پایان سخن خود گفت: پلتفرم‌ها و سکوهایی که سریال خانگی می‌سازند اگر سریالی ساخته شود که به تحکیم خانواده آسیب بزند کارشان جرم است و باید قوه قضائیه برخورد کند. نمی‌توانیم اجازه دهیم هالیوود را در ایران تکرار کنند. باید فیلم‌ها در راستای فرهنگ حجاب و عفاف و تحکیم خانواده باشد و مسئولانی که ترک فعل می‌کنند نیز باید مجازات شوند.

در بخش دیگری از این مراسم فرزانه سریری فعال عرصه عفاف و حجاب به قرائت بیانیه پایانی این مراسم پرداخت.

در بخش پایانی این مراسم نیز مرتضی طاهری مداح اهل‌بیت‌(ع) دقایقی سروده‌هایی با موضوع عفاف و حجاب قرائت کرد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا