فرهنگ و هنر

تردد روزانه ۲۰۰۰ زائر از مرز خسروی/ برآورد تردد روزانه ۱۵۰ هزار زائر در اربعین

تردد روزانه ۲۰۰۰ زائر از مرز خسروی/ برآورد تردد روزانه ۱۵۰ هزار زائر در اربعین

ایواره/کرمانشاه سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر از مرز خسروی تردد دارند، گفت: برآورد می‌شود در ایام پیک تردد زوار که در ۱۰ روز منتهی به اربعین رخ می‌دهد، روزانه تا ۱۵۰ هزار زائر هم از این مرز تردد کنند.

محمد نجفی در گفت‌وگو با ایواره، با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۰۰ تا دو هزار نفر از مرز خسروی عازم عتبات عالیات می‌شوند، گفت: می‌توان گفت روند افزایشی تردد از مرز خسروی آغاز شده و از شرایط عادی تردد از این مرز خارج شده‌ایم.

وی پیش بینی کرد، از حدود پنج روز آینده خروج زوار اربعین به سمت عتبات عالیات رسما آغاز شود و در ۱۰ روز منتهی به اربعین به پیک خود برسد.

به گفته سرپرست فرمانداری قصرشیرین، برآورد می شود میزان تردد روزانه زوار از مرز خسروی در پیک ایام اربعین به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در روز برسد.

نجفی با بیان اینکه هم اکنون ارائه خدمات و تردد در مرز خسروی ۲۴ ساعته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه امکانات و زیرساخت‌ها برای تردد زوار فراهم است و معطلی برای خروج زوار نداریم.

وی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت افزایش گیت‌های تردد مسافری در مرز خسروی خصوصا در طرف عراق داشت و اضافه کرد: همه کارهای سایبری، مخابراتی و زیرساختی افزایش گیت‌ها انجام شده و به زودی شاهد راه‌اندازی گیت‌های جدید خواهیم بود. در مجموع بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گیت در دو طرف مرز خسروی فعال خواهد شد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها پای کار هستند و امکانات مورد نیاز برای تردد، حمل و نقل، اسکان و تغذیه زوار اربعین نیز فراهم است.

نجفی از مرز خسروی به عنوان یکی از بهترین مرزها برای تردد زوار عتبات عالیات یاد کرد که هم بواسطه سابقه طولانی این پایانه از امکانات خوبی برخوردار است و همه مسیر دسترسی از این مرز به عتبات عالیات کوتاه‌تر از سایر مرزهاست.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا