دلایل گرانی سفر عراق و سوریه

دلایل گرانی سفر عراق و سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت به تشریح دلایل گرانی سفرهای زیارتی عراق و سوریه نسبت به سفرهای سیاحتی به سایر کشورها پرداخت و بسته بودن مرز زمینی عراق به روی زائران و همچنین بسته شدن حج و عمره پس از لغو این طرح را تشریح کرد. محدودیت های کرونا در عربستان سعودی. .

به گزارش ایواره، سیدصادق حسینی در تشریح هزینه های بالای سفر به عراق و سوریه که برای هر نفر حدود 9 میلیون تومان است، 60 درصد هزینه این سفرها را به پرواز، حمل و نقل و هتل ها نسبت داد و ابراز امیدواری کرد: حج و زیارت شورایی تا پایان سال توسط رئیس جمهور برگزار می شود، وی گفت: تمام تلاش خود را برای بهبود زیارت و کاهش هزینه های زیارتی انجام می دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در بسیاری از سفرهای سیاحتی که در کشورهای دیگر انجام می شود، پروازها چارتر یا اجاره هتل ها توسط بخش خصوصی است که باعث خرابی و کاهش قیمت می شود، در حالی که در مورد حرم مطهر وجود دارد. امامزاده ها در عراق، این شرایط را نداریم و پروازهای چارتر در اختیار سازمان حج و زیارت نیست، به عنوان سازمان حج و زیارت به دنبال تسهیل این شرایط هستیم.

حسینی همچنین درباره اجاره هتل و تاثیر آن در شکستن قیمت ها گفت: در حال رایزنی و تعامل با بخش خصوصی برای رسیدگی به موضوع اجاره بلندمدت هتل هستیم. اگر این اتفاق بیفتد شاهد کاهش هزینه های هتل خواهیم بود. طبیعتا این اقدام هم به نفع زائران و هم به نفع هتلداران کشور میزبان خواهد بود که با آن مشورت شده است. اگر پروازهای چارتر و بخش خصوصی وارد موضوع هتل شوند، شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات خواهیم بود. همچنین در صورت راه اندازی سفرهای زمینی شاهد کاهش 50 درصدی هزینه ها خواهیم بود.

رئیس سازمان حج و زیارت یکی از دلایل گرانی پروازها به عراق نسبت به سایر کشورها را گرانی فرودگاه نجف دانست و افزود: مقامات عراقی از هزینه بالای استفاده از فرودگاه نجف نسبت به سایر کشورها صحبت کردند. سایر سفرهای توریستی خارجی

حسینی با بیان اینکه فرودگاه نجف در اختیار بخش خصوصی است و دلیل گرانی آن نیز همین موضوع است، گفت: البته در جلسه اخیر با مدیر فرودگاه نجف قول مساعدی برای کاهش هزینه ها داده شد. زائران ایرانی 50 درصد

وی افزود: البته هزینه هایی مانند معافیت ویزا و دریافت آزمایش PCR برای زائران داخل کشور که قبلا در عراق انجام می شد باعث کاهش برخی هزینه ها شده است اما همچنان باید شرایطی را برای پروازهای چارتر و هتل ها فراهم کنیم تا هزینه ها کاهش یابد. 20 تا 25 درصد.» سفر هوایی محقق شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره شرایط سفر به عراق در ایام کرونا نیز گفت: آزمایش PCR منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز (ورود به عراق) انجام شود. همچنین تزریق دو دوز واکسن ضروری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی تلویزیونی درباره تحقق سفرهای ریلی به عراق و تاثیر آن در کاهش هزینه ها گفت: تفاهم نامه ای بین وزیر راه و طرف عراقی منعقد شده است که افزایش خواهیم داد. حواله و کاهش هزینه ها. البته موضوع تسریع در سفرهای ریلی و تامین زیرساخت های لازم را در شورای عالی حج و زیارت مطرح خواهیم کرد.

وی درباره تسهیلات بیهوده سفرهای زیارتی عتبات نیز توضیح داد: رایزنی های لازم با بانک های ملی، ملت و شهرستان انجام شده و طبق توافقات انجام شده 18 هزار زائر در نوروز و پس از آن از قرض الحسنه 5 میلیون تومانی حضور دارند. تسهیلات حسنا که تقریباً نصف آن شامل هزینه سفر می‌شود، سود خواهد برد. پس از ثبت نام نهایی در کاروان، زائران می توانند در صورت تمایل فرم مربوط به تسهیلات را از دفاتر زیارتی دریافت و به بانک های عامل معرفی شده مراجعه کنند.

وی در خصوص سرنوشت اعزام زمین به عتبات عالیات عراق به دلیل بسته بودن مرزها گفت: تاکنون (جمعه 20 اسفندماه) هیچ اطلاعیه رسمی از سوی مقامات عراقی مبنی بر بازگشایی مرز زمینی اعلام نشده است. ” متاسفانه این روزها برخی از هموطنان و زائران از طریق زمینی به مرزها می روند اما اجازه خروج ندارند و مشکلاتی برای آنها به وجود می آید. در صورت موافقت با بازگشایی مرزهای زمینی، به کشور میزبان اطلاع داده خواهد شد. تا آن زمان خواهشمندیم عزیزان متقاضی به مرزها نروند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره حج و عمره نیز توضیح داد: منتظر اقدامات و تصمیمات وزارت حج عربستان برای حج هستیم. معمولاً شش ماه قبل از حج از کشورها برای امضای تفاهم نامه دعوت می شود که هنوز از سوی کشور میزبان انجام نشده است و در صورت اعلام عربستان برای اختصاص سهمیه و پذیرش هر تعداد زائر، برنامه ها و اقدامات را اجرا خواهیم کرد. ما کارهای لازم را انجام می دهیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر عربستان بدون محدودیت فاصله گذاری، آزمایش PCR و عدم الزام ماسک عمره را برپا کرده است و منتظر نظر کشور میزبان برای حج نیز هستیم.

حسینی درباره عمره نیز گفت: 5 میلیون و 800 هزار نفر در انتظار عمره هستند که از سال 94 تاکنون این سفرها انجام نشده است. برای از سرگیری عمره نیز شروطی را تعیین کرده ایم که مهمترین آن حمایت کنسولی از زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: دفاتر رسمی سازمان حج و زیارت در مکه، مدینه منوره و جده نیز تعطیل است و در صورت راه اندازی این دفاتر و امکان خدمات کنسولی، شرایط برای از سرگیری فعالیت ها فراهم می شود. سفرهای عمره توسط ایران. .

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل