علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بهترین پمپ ضد اسید با گارانتی معتبر را از کجا میتوان تهیه کرد؟

 راهنمای خرید انواع پمپ ضد اسید

پمپ پلیمری بدلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی ناشی از سیالات شیمیایی، اسیدی، بازی، حلال و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پمپ پلیمری بسته به نوع، دما و کیفیت سیال عامل عمدتا از موادی مانند PP ,PVC ,PE ,PTFE ,PVDF ,GFP ساخته می‌شود. از روکش فلزی در قسمت خارجی پمپ برای افزایش عمر و استحکام بیشتر استفاده می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهم خرید پمپ ضد اسید را با شما در میان بگذاریم.

قطعات از  این دسته از پمپ‌ها در برخی شرایط از نظر (سایش، حرارت و خوردگی) از سرامیک و شیشه ساخته می‌شوند. امکان خرید آنلاین موتور پمپ آب یا پمپ­های پلیمری بدلیل ماهیت سیال هدف عمدتا از نوع سانتریفوژی هستند. اما گاهاً برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا مانند نفت خام و میعانات حاصل از آن در صنایع نفت و پتروشیمی در دسته‌ی پمپ­های جابه جایی مثبت مانند: انواع پمپ پیستونی، پمپ دنده­ای، پمپ دیافراگمی و… قرار می‌گیرند. خرید مبدل صفحه ای با ارسال فوری در بهبود عملکرد پمپ ضد اسید تاثیرگذار است. جهت خرید الکترو موتور آنلاین، خرید پمپ آب خانگی با ضمانت اصالت کالا و خرید موتور برق بی صدا می توانید از سایت فروشگاه پمپ درویش اقدام نمایید.

بهترین پمپ ضد اسید با گارانتی معتبر را از کجا میتوان تهیه کرد؟

جنس بدنه پمپ پلیمری یا پمپ ضد اسید

پمپ ضد اسید با توجه به اینکه در معرض سیالات خورنده قرار دارد، از موادی ساخته شده است که خاصیت ضدخورندگی داشته باشند. انتخاب متریال پمپ باید بر اساس سیال انتقالی آن صورت بگیرد. در ادامه لیستی از موادی که به عنوان جنس پمپ­های پلیمری استفاده می‌شوند، آورده شده است.

خرید لوازم یدکی پکیج با ضمانت کیفیت و خرید پمپ کف کش ارزان در فروشگاه فروشگاه پمپ درویش امکان پذیر است.

انتخاب مواد پایه پمپ­های پلیمری بسته به شرایط زیر صورت می‌گیرد.

  • سطح PH آب
  • ناخالصی‌های آب
  • قرار گرفتن سیال دو فازی (سیال و بخار آن)ب
  • وجود جریان آشفته
  • فشار سیال
  • دمای سیال
  • نوع پمپ
  • مدت زمان استفاده از دستگاه
  • شرایط انتخاب مواد سازنده پمپ ضد اسید

نکات مهم برای نگهداری پمپ ضد اسید

پمپ­های پلیمری ساده که قابلیت مکش سیالات را نداشته، در صورت راه‌اندازی این نوع پمپ‌ها بصورت خشک، باعث افزایش حرارت و آسیب دیدن الکتروموتور می‌شوند. به همین منظور سیال عامل باید قبل از راه‌اندازی پمپ روی آن بارگذاری شود. هرچند باید این موضوع را در نظر گرفت که پمپ ضد اسید ایرانی بر خلاف دیگر پمپ های سانتریفیوژی به دلیل خاصیت ضدخورندگی بدنه و پره‌ها، توانایی عبور محلول‌های دوفازی و یا محلول‌های مخلوط با هوا را بدون ایجاد نقص در بدنه دارا می‌باشند. فروش پمپ ضد اسید در سایت فروشگاه پمپ درویش وجود دارد. امکان مقایسه قیمت پمپ ضد اسید در این سایت نیز وجود دارد.

اگر قصد خرید پمپ سیرکولاتور اورجینال یا خرید پمپ آب با قیمت مناسب را دارید، می توانید از فروشگاه آنلاین فروشگاه پمپ درویش اقدام نمایید. همچنین برای آگاهی از قیمت پمپ آب کشاورزی نیز می توانید به همین وبسایت مراجعه کنید.

نکته مهم: برای جلوگیری از رسوب گذاری، افزایش راندمان و کاهش خرابی پمپ ضد اسید لازم است، که پمپ پس از هربار راه‌اندازی حتماٌ توسط متصدی شستشو داده شود.

خرید انواع پمپ ضد اسید

قیمت پمپ ضد اسید ایرانی با توجه به سیستم انتقال قدرت به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

پمپ مگنتی پلیمری:

خرید اینترنتی پمپ ضد اسید دارای انواع مختلفی است، یکی از نمونه­ ها پمپ مگنتی است، که نوعی پمپ سانتریفیوژی پلیمری است، که برای اعمال نیروی محرکه به پروانه به جای شفت از نیروی مغناطیسی دائمی استفاده می‌کند. در طراحی پمپ مگنتی، دو حلقه به بیرون و درون پمپ متصل شده است. با به حرکت در آمدن حلقه‌ی خارجی، نیروی مغناطیسی تولید شده منجر به حرکت حلقه‌ی داخلی متصل به پره می‌شود. در نهایت سیال به حرکت در می‌آید. خرید پمپ مغناطیسی ضد اسید یا اطلاع از قیمت پمپ ضد اسید مگنتی در سایت فروشگاه پمپ درویش امکان پذیر است.

پمپ شفت دار پلیمری:

خرید پمپ ضد اسید با ارسال فوری که یکی از انواع پمپ ضد اسید پمپ شفت دار است. خرید پمپ ضد اسید با قیمت مناسب که دارای نیروی محرک لازم برای گردش پروانه را شفت تامین کرده، در طراحی خرید پمپ ضد اسید اصل بدلیل پمپاژ سیال با قابلیت خورندگی بالا کیفیت آب بند پمپ اهمیت دارد، زیرا خرابی و نشت این دسته از پمپ باعث ایجاد خسارات جانی و مالی می­ شود، به همین منظور در هنگام خرید پمپ ضد اسید اورجینال باید بسیار دقت کنید، زیرا این دسته از پمپ­ها دارای آب بندی پیچیده، پر هزینه بوده(این دسته از پمپ­ها را بصورت صد درصد نمی­توان آب بندی کرد)، اما بدلیل راندمان بالاتر این پمپ­ها قابلیت انتقال سیال در دبی و هد بالاتری را دارند.

کاربرد پمپ شفت دار پلیمری چیست؟

    آب دریا

    آب نمک(محلول یونی)

    اسیدهای محلول در آب (رقیق و کم خطر)

مزایای پمپ­های شفت دار پلیمری:

  • راندمان بالا
  • پمپاژ سیالات در فشار های بالا
  • هزینه طراحی کمتر(نسب به دیگر پمپ­ها)

معایب پمپ­های شفت دار پلیمری:

  • هزینه تعمیر و نگهداری بالا
  • وجود درصدی نشتی

اجزای پمپ شفت دار پلیمری:

  • محفظه
  • پروانه
  • شفت
  • یاتاقان
  • آب بند

روش خودمکنده چیست؟

قبل از خرید پمپ ضد اسید با ضمانت، ابتدا باید محفظه پمپ را با آب پر کنید. پس از شروع، پروانه با سرعت زیاد می­چرخد تا آب در کانال پروانه به سمت ولتاژ جریان یابد. در این زمان، ورودی یک خلا ایجاد می­کند، هوا در لوله مکش وارد پمپ می­شود، از طریق کانال پروانه به لبه بیرونی می­رسد تا به عملکرد خود پرایمر برسد.

کاربردهای پمپ ضد اسید:

  • صنایع بهداشتی و ارایشی
  • صنایع رنگ
  • صنایع نساجی
  • فاضلاب
  • حمل و نقل دریایی
  • تصفیه خانه­ها
  • صنایع ذوب و ماشین کاری
  • پدیده خود مکندگی در پمپ­های پلیمری

خود مکندگی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

اگر پمپ در زیر سطح سیال عامل قرار داشته باشد، نیروی گرانش و فشار هوا این اطمینان را ایجاد می‌کنند، که پمپ دائماً با مایع پر شود، در نتیجه مانع ورود هوا به داخل پمپ یا خط مکش شود. در بسیاری از موارد یک پمپ باید بالاتر از سطح مایع قرار گیرد، به هنگام تخلیه مخزن ذخیره زیرزمینی(مخازن فاضلاب) هنگام راه‌اندازی، هوا در لوله مکش وجود دارد، قبل از اینکه پمپ بتواند مایع را تخلیه کند، این هوا باید تخلیه یا جابجا شود.

پمپ‌ها برای جابجایی یک مایع خاص بهینه شده‌اند. تخلیه گاز یک چالش بسیار متفاوت است. رفع پدیده خود مکندگی در پمپ ضد اسید برای رفع این مشکل می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، برای تخلیه هوا می‌توان از پمپ ثانویه (aductor) استفاده کرد، هنگام توقف پمپ می‌توان از شیر برگشتی یا مخزن تخلیه برای جلوگیری از تخلیه مایع از مخزن و لوله مکش استفاده کرد.

با این حال، همه این راه‌حل‌ها شامل تجهیزات اضافی، لوله‌کشی و فرایندها می‌شود. اما در حالت ایده‌آل، برای این کاربردها، به پمپی نیاز است، که بتواند هنگام راه‌اندازی هوا را قبل از شروع حالت پمپاژ معمولی از لوله مکش تخلیه کند. چنین پمپ در نظر گرفته می‌شود، که خود را پر می‌کند، به اصطلاح آن را پمپ خود مکنده می‌گویند. احتمالا بتوانیم پمپ پلیمری یا همان ضد اسید را یکی از مهم­ترین ابزارها در دنیای صنعتی بدانیم.

در واقع به جز آب به عنوان یکی از اصلی­ترین سیال ها، مایع­ها و سیال­های مهمی وجود دارند، که می­توانند در صنعت کاربری­های زیادی داشته باشند. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است، که این سیال­ها خاصیت و ویژگی­های مختلفی دارند. در بسیاری از موارد این سیال­ها خاصیت خورندگی دارند، می­تواند فلز را به راحتی از بین ببرد. اینجاست که انواع پمپ پلیمری کاربرد پیدا می­کند. به پمپ پلیمری، پمپ اسید شور یا همان اسید شویی و البته به غلط پمپ شیمیایی نیز گفته می­شود.

چرا باید از پمپ پلیمری استفاده کنیم؟

این پمپ­ها بر اساس نوع سیال و مقدار فشار مورد نیاز شما می­تواند انواع مختلفی را شامل شود. قبل از این که بخواهیم شرایط و نکات خرید پمپ ضد اسید را بررسی کنیم، بهتر است با این محصول شرکت آبروان بهتر آشنا شویم، طرز کار پمپ اسید شور را بهتر بشناسیم. تا این جا متوجه شده­ایم، که انواع پمپ پلیمری در حالت کلی کاربردی برابر با پمپ­های عادی و معمولی دارند.

یعنی با ایجاد تفاوت فشار عملا سیال را از یک نقطه با فشار مشخص به نقطه ای دیگر منتقل کنند. اما بحث اینجاست که سیال­هایی مانند انواع اسیدها، محلول­های بازی، انواع مواد شیمیایی و … که به نوعی نیاز صنایع امروز هستند، عملا دشمن درجه اول فلزات و آلیاژهای فلزی می­باشند. از این رو نمی­توان از انواع پمپ­های معمولی برای انتقال این مواد استفاده کرد.

اجزای پمپ پلیمری چیست؟

جنس بدنه

جنس بدنه پمپ اسید شور، از جنس پلیمر طراحی و تولید شده است. از این رو به آن پمپ پلیمری گفته می­شود. این پلیمرها بستگی به نوع سیال می­تواند از upvc، pvc، انواع پلاستیک، سرامیک یا شیشه ای باشد. بنابراین مهم ترین نکته ای که باید در هنگام خرید این نوع پمپ­ها دقت داشته باشید، این است که بدانید دقیقا این پمپ از چه جنسی ساخته شده است، این متریال برای تحمل کدام نوع ماده شیمیایی مناسب است.

اجزای پمپ

همان طور که در بالاتر گفتیم انواع این پمپ­ها درست مانند یک پمپ عادی دارای اجزای متعارفی مانند شفت، پروانه، تسمه و … است. اما مسئله­ای که وجود دارد این است، که جنس این اجزا با پمپ­های عادی فرق می­کند. در واقع در پمپ­های عادی فلز یا آلیاژ فلزی و فولادی مورد استفاده قرار می­گیرد، زیرا سیال آب و ترکیب­های خنثی مانند آب توان خورندگی ندارند، نمی­توانند سطح فولاد را از بین ببرد.

این در حالی است که انواع محلول­های شیمیایی و اسیدی و بازی این امکان را به راحتی دارند، می­توانند به سرعت سطح فولاد و آلیاژ های آهنی را از بین ببرند. از این رو اجزای پمپ پلیمری از جنس انواع پلیمرها ساخته می­شود.

سوالات متداول درباره پمپ ضد اسید

برای تهیه پمپ ضد اسید به کجا مراجعه کنیم؟

برای تهیه پمپ مناسب با قیمت و کیفیت مطلوب به فروشگاه فروشگاه پمپ درویش مراجعه کنید.

پمپ پلیمری چیست؟

پمپ پلیمری یکی از انواع پمپ­های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز می­باشد، جنس اجزایی که با سیال در ارتباط هستند از پلیمر است تا در تماس بودن با سیالات اسیدی باعث خورندگی قطعات آن نگردد.

پمپ اسیدی گارانتی دارد؟

تمامی محصولات ما شامل گارانتی شش ماهه می­باشد. به شرط آنکه پمپ به هیچ وجه بدون مواد( خشک )کار نکند. همچنین الکتروموتورها شامل گارانتی نمی­شوند.

مهم­ترین کاربردهای پمپ اسیدی چیست؟

انتقال انواع مواد اسیدی، شیمیایی و بازی قابل استفاده به عنوان اسیدشویی پکیج

پمپ اسید برای چه سیالاتی مناسب است؟

در زمانی که پمپ­های فلزی در تماس با سیال خورنده دچار سایش و خوردگی می­شوند، از پمپ اسید استفاده می­ کنیم.

 

منبع :

https://www.debem.com/en/acid-pump-how-to-choose-the-right-one/

دکمه بازگشت به بالا