فرهنگ و هنر

دعوت تهران از ریاض برای مشارکت در ثبت جهانی میراث ناملموس «ضیافت افطاری»

دعوت تهران از ریاض برای مشارکت در ثبت جهانی میراث ناملموس «ضیافت افطاری»

عربستان سعودی از ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری ٢٠٢٥ که در شهر جده برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

 به گزارش ایواره «راکان الطوق»، دستیار ویژه وزیر فرهنگ عربستان سعودی با «علی دارابی» قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران  که در رأس هیأتی برای شرکت در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض به عربستان سفر کرده است، دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار ‌دو طرف بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان ایران و عربستان تاکید کردند.

دارابی در این ملاقات با اشاره به پرونده پیشنهادی ایران برای ثبت جهانی میراث ناملموس ضیافت افطاری، از عربستان سعودی برای پیوستن به این پرونده دعوت کرد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در عربستان، در این دیدار همچنین الطوق  ضمن تقدیم احترامات کشور عربستان سعودی به ایران و خیر مقدم برای حضور در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، از ایران برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری ٢٠٢٥، که در جده عربستان برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

بر اساس اعلام رسانه های خبری، در چهل‌وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو که از ۱۹ شهریور به میزبانی عربستان سعودی آغاز شده است، ۵۰ میراث فرهنگی و طبیعی از بیش از ۴۰ کشور برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو نامزد شده‌اند.

از این تعداد، ۲۴ پرونده سهمیه اجلاس سال گذشته است که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین به تعویق افتاد و ۲۶ پرونده مربوط به اجلاس سال ۲۰۲۳ است.

ایران تا کنون موفق شده است ۲۶ اثر تاریخی و طبیعی خود را در یونسکو ثبت کند که از این منظر در رتبه نهم جهان قرار دارد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا