علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بصرفه ترین دیزل ژنراتورها از نظر قیمت و سوخت

محصولات مرتبط به دیزل ژنراتور

مجموعه “آبیاران پویان آذر” تامین کننده اصلی تمام محصولات جانبی مورد نیاز برای بکارگیری و استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور، در انواع مصارف مورد نیاز به برق سه فاز برای تجهیزات مولد برق اضطراری و دائم کار است. طراحی و ساخت ساخت تابلو کنترل دستی و اتوماتیک، بکارگیری تکنولوژی روز در کوپلینگ موتور دیزلی و آلترناتور و همچنین تولید تریلر، تامین مخزن سوخت و مونتاژ تمام بخش‌های دیزل ژنراتور، در واحد فنی و مهندسی این شرکت و توسط متخصصین خبره بومی انجام می‌گیرد.

قیمت دیزل ژنراتور چگونه تعیین می شود؟

قیمت دیزل ژنراتور بر حسب توان، کشور سازنده محصول، برند، سال ساخت و همچنین با توجه به نوسان نرخ ارز متغیر است. با این وجود تلاش کرده ایم تا لیست قیمت‌ تقریبی انواع دیزل ژنراتورهای سه فاز موجود در شرکت “آبیاران” را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین قیمت دیزل ژنراتور

در این بخش بهترین قیمت خرید تعدادی از مهمترین و پرفروش ترین دیزل ژنراتورهای بازار داخلی که در مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند را مشاهده خواهید کرد. این فهرست قیمت دیزل ژنراتور با تقریب 5 درصدی قابل استناد است و تاریخ آپدیت آن مورخه 1402/08/20 می باشد:

قیمت دیزل ژنراتور دائم کار

یکی از سوالات اساسی که مشتریان با آن مواجه هستند قیمت دیزل ژنراتور دائم کار است. هر نوع دیزل ژنراتوری با هر نوع برند می تواند به صورت دائم کار استفاده شود. انتخاب و استعلام قیمت دیزل ژنراتور دائم کار براساس توان است و کمترین قیمت دیزل ژنراتور دائم کار برابر با 280،000،000 تومان است. برای این که یک دیزل ژنراتور بتواند به صورت دائم کار استفاده شود باید از 70 درصد توان دستگاه استفاده شود.

The most economical diesel generators in terms of price and fuel

جدیدترین لیست قیمت انواع دیزل ژنراتور

استعلام قیمت دیزل ژنراتور

در صورت نیاز به استعلام قیمت دیزل ژنراتور بر حسب توان مدنظرتان می‌توانید از طریق فرم تماس با ما، از کارشناسان فروش مجموعه “آبیاران” درخواست قیمت کنید و یا جهت ارتباط با ایشان و دریافت مشاوره از طریق شماره‌های قرار داده شده در بخش پایین صفحه اقدام به برقراری تماس نمایید.

دیزل ژنراتور کوچک یا خانگی

دیزل ژنراتور های 5 تا 50 کیلو ولت بر آمپر (کاوا) انواعی از ژنراتور دیزلی هستند که عموما برای مصارف خانگی و با هدف استفاده از آسانسور، روشنایی و یا درب‌های ریموت منازل در هنگام قطعی برق استفاده می‌شوند. این نوع مولدهای برق با عناوینی مانند: دیزل ژنراتور کوچک، خانگی و آپارتمانی نیز در بازار شناخته می‌شوند.

توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه های خود و تامین برق برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی و کارگاهی می توانید از دستگاه‌های کوچک‌تری به نام موتور برق نیز استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید برای مصارف محدود، یک مولد برق پرتابل در اختیار داشته باشید، استفاده از دستگاه به شما پیشنهاد می شود. با خرید موتوربرق، می‌توانید نیروی الکتریکی تکفاز لازم برای روشن کردن تجهیزات الکتریکی در منزل را تامین کنید. استفاده از موتور برق کوچک برای مصارف محدود در کارگاه‌های برون شهری، کمپ های تفریحی و امور کشاورزی نیز رایج است. معمولا برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی از موتور برق سه فاز استفاده می شود.

قیمت دیزل ژنراتور 5 تا 70 کاوا (4 الی 50 کیلووات)

لیست قیمت دیزل ژنراتور کوچک که معمولا برای مصارف خانگی و به صورت اضطراری برای تامین برق در مواقع قطعی شبکه مورد استفاده قرار می گیرد به شرح جدول زیر است:

دیزل ژنراتور برق اضطراری ساختمان

دیزل ژنراتور های 80 تا 200 کاوا، برای جایگزینی نیروی برق مورد نیاز در هنگام قطعی شبکه در واحدهای صنفی و دفاتر کاری و اداری، بهترین گزینه محسوب می شوند. این رنج از توان دستگاه، برای تامین برق اضطراری 3 فاز مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بالا و برخی مصارف کشاورزی و مرغداری‌ها نیز پاسخگو است.

قیمت دیزل ژنراتور 80 تا 270 کاوا (60 الی 220 کیلووات)

لیست قیمت دیزل ژنراتور برای استفاده در واحدهای تجاری و دفاتر کاری به همراه مدل و برند دستگاه ژنراتور دیزلی موجود، به ترتیب جدول زیر است:

دیزل ژنراتور با توان متوسط و دائم کار

بیمارستان‌ها، هتل‌ها، فرودگاها، مجتمع‌های تجاری، کارگاه‌های صنعتی کوچک، انبارها، گلخانه‌ها، یا ماینر و بسیاری مصارف مشابه دیگر که بسته به شرایط به زمان طولانی‌تری جهت تامین برق مصرفی خارج از شبکه دارند، از دیزل ژنراتور های 300 الی 700 کاوا استفاده می‌کنند. دیزل ژنراتور دائم کار، عنوانی است که به این نوع از مولدهای برق اطلاق می شود.

قیمت دیزل ژنراتور 300 تا 700 کاوا (250 الی 550 کیلووات)

اگر در خصوص قیمت انواع دیزل ژنراتور برای مصارف طولانی و مستمر چند ساعته نیاز به مقایسه و کسب اطلاع از تنوع موجودی دستگاه‌ها دارید، لطفا به جدول زیر مراجعه کنید:

دیزل ژنراتور برق نیروگاهی

در هر مکانی که نیاز به ایجاد یک نیروگاه برق برای تامین نیاز مصارف گسترده به انرژی الکتریکی وجود داشته باشد، از انواع پر قدرت ژنراتور های دیزلی با اتصال به همدیگر بهره گرفته می‌شود. یک دیزل ژنراتور نیروگاهی توان بالایی از 1500 کاوا تا چند مگا کاوا را شامل می‌شود.

آنچه باید در مورد دیزل ژنراتور بدانید؛

در پاسخی کوتاه به سوال می توان گفت: به ترکیبی از یک موتور دیزل و آلترناتور (ژنراتور تک) و انواع متعلقات فرعی نظیر تابلو کنترل که به یکدیگر متصل شده‌اند، دیزل ژنراتور می‌گویند. همانطور که از نامش پیداست دیزل ژنراتور یا همان ژنراتور دیزلی از سوخت دیزل یا گازوئیل برای تامین برق استفاده می‌کند.

چگونه ترکیب موتور دیزل و آلترناتور تبدیل به یک سیستم مولد برق می‌شود؟

دیزل ژنراتور از یک سری مراحل برای تولید برق جریان متناوب استفاده می‌کند. این فرآیند زمانی شروع می‌شود که یک موتور دیزلی احتراقی مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی دوار تبدیل می‌کند. بر پایه بهره‌گیری آلترناتور از نیروی مکانیکی موتور است. تولید برق توسط آلترناتور (دینام)، از طریق سیمی که در یک میدان مغناطیسی حرکت می‌کند و بارهای الکتریکی را القا می‌کند، انجام می‌شود.

اجزایی که یک دیزل ژنراتور را تشکل می‌دهند، کدامند؟

مهمترین قطعاتی که به عنوان در هماهنگی و اتصال یکپارچه با یکدیگر وظیفه اصلی تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را بر عهده دارند، عبارتنداز:

  • شاسی
  • (ژنراتور تک)
  • سیستم سوخت رسان
  • سیستم اگزوز
  • تنظیم کننده ولتاژ
  • اطاقک پوشاننده
  • عایق های صدا
  • سیستم‌های کنترل
  • قطع کننده‌های اضطراری مدار
  • سیستم مولد گرما
  • سیستم استارت اتومات و دینام

از دیزل ژنراتور در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

ژنراتور برق را می‌توان در کاربرد‌های خانگی مانند تامین برق جهت استفاده از لوازم برقی مانند: تلویزیون، یخچال، دریل برقی و غیره تا کاربردهای صنعتی بزرگ مانند: تامین برق کارخانجات تولید فولاد، بیمارستان‌ها، توربین‌های آبی و تامین برق معادن و سایر مصارف نیروگاهی استفاده کرد. کاربرد دیزل ژنراتور به گستردگی استفاده از تمام مکان‌ها و ابزارهایی بستگی دارد که برای استفاده از الکتریسیته در زندگی بشر فراهم شده است. از نیاز اضطراری به برق در هنگام قطعی شبکه گرفته تا وسایل حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی و همه نیازمندی‌هایی که در مکان‌های فاقد دسترسی به شبکه برق وجود دارد، همگی از کاربردهای دیزل ژنراتور محسوب می شوند.

چرا استفاده از ژنراتورهای دیزلی مقرون به صرفه است؟

گاهی افزایش تصاعدی هزینه مصرف برق در برخی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی به حدی افزایش پیدا می‌کند که ادامه روند تامین انرژی الکتریکی برای آن سیستم، مقرون به صرفه نیست. از این رو بکارگیری دیزل ژنراتور با توجه به ارزان و در دسترس بودن سوخت مصرفی گازوئیل و همچنین سهولت نگهداری و تامین قطعات آن نسبت به انواع موجب انتخاب و ترجیح ژنراتور با نوع سوخت دیزلی یا گازوئیلی برای استفاده در تامین برق تجهیزات تولیدی و صنعتی می شود. از سویی دیگر، همان طور که قبلا نیز اشاره شد، عدم دسترسی به شبکه برق در مکان‌های دور افتاده و یا پروژه‌های کاری خارج از دسترسی شبکه برق و همینطور نیازمندی‌های حمل و نقل، دیزل ژنراتور را به تنها گزینه ممکن برای فعالیت در شرایط خاص تبدیل می کند.

علت محبوبیت ژنراتورهای دیزلی نسبت به ژنراتورهای گازی چیست؟

در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور، عوامل متعددی نظیر: تامین سوخت و ذخیره آن، شرایط کار، تامین بار و عوامل مختلف دیگری مانند قیمت دیزل ژنراتور تاثیرگذار هستند. از دلایل برتری ژنراتور دیزل نسبت به انواع گازسوز آن، تعداد بیشتر تامین کننده‌های قطعات یدکی، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد برای استفاده و نگهداری و همچنین حمل و راه اندازی ساده‌ آن است. در بررسی به این نتیجه می‌رسیم که به دلیل سهولت فرآیند ساخت و همچنین ساده‌تر بودن و کند‌کار‌تر بودن بخش‌های مختلف دیزل ژنراتور، قطعات آن ها کمتر دچار استهلاک می‌شود.

استفاده بیش از حد از هر نوع دستگاه مولد برق بدون رعایت تایم های خاموش کردن دستگاه، عمر قطعات را به مرور کم می کند. ژنراتور گازی هزینه اولیه بسیار بیشتری از بابت خرید به همراه دارد. حتی با وجود تامین آسان‌ سوخت گاز در مصارف شهری و خانگی، همچنان ژنراتور دیزلی یا ژنراتور گازوئیلی طرفداران بیشتری دارد. بطور معمول استفاده از دیزل بهترین راهکار برای مصرف‌کنندگان برق اضطراری یا دائمی در مواقع عدم دسترسی به شبکه برق شهری است.

میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور چقدر است؟

پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در حالت کلی میزان مصرف دیزل ژنراتور، معمولا بستگی به پارامترهایی مانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار وارده بر آن دارد و بر این اساس مصرف تقریبی آن را می توان بدست آورد. میزان مصرف دیزل ژنراتور به طور متوسط بین ١٩٠ تا ٢٢٠ لیتر گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است.

به طور مثال اگر شما از یک دیزل ژنراتور با توان 100 کاوا استفاده می‌کنید، که به طور متوسط 80 کاوا بار مصرفی را متحمل می شود، متوسط مصرف سوخت در هر ساعت، برابر ١٠ لیتر خواهد بود. نمودار تخمین و بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته می‌شود. محاسبات میزان سوخت ژنراتور گازوئیلی در طول کارکرد دستگاه به صورت برآوردی و تقریبی بوده و کاملا دقیق نیست. به دلیل وجود فاکتور های مختلف، میزان سوخت مصرفی در ژنراتور ها می تواند کاهش یافته یا افزایش پیدا کند.

دکمه بازگشت به بالا