عمومیمدیریت کسب و کار

4 روش تمرین مکالمه آلمانی از طریق چت و اینترنت

هر زمان که با زبان آموزان آلمانی صحبت می کنم، هرگز فرصت را از دست نمی دهم تا در مورد بزرگترین چالش ها هنگام یادگیری آلمانی بپرسم و متداول ترین پاسخ ها چیست: آموزش زبان انگلیسی

  1. مقالات (der/die/das)
  2. انحراف (Akkusativ/Genitiv/Dativ و غیره)
  3. سایر موارد دستور زبان (Passiv/Aktiv، Konjunktiv و غیره)

پس آره. این خیلی تعجب آور نیست. گرامر آلمانی مشکل است.

با این حال، اخیراً وقتی از مردم در مورد بزرگترین چالش‌هایشان پرسیدم، چیزی شنیده‌ام که حتی این مسائل گرامری را نیز مطرح می‌کند: تمرین صحبت کردن.

من مطمئن نیستم که آیا این مربوط به بیماری همه گیر است، زیرا سفر در اواخر سال 2021 هنوز تا حدودی دشوار است، اما مطمئناً منطقی است که تمرین صحبت کردن همیشه آسان نیست، به خصوص اگر در یک آلمانی زبان زندگی نمی کنید. کشور.

بنابراین من به دنبال فرصت های خوب تمرین زبان آلمانی به صورت آنلاین بودم.

اول از همه، مطمئناً همیشه می‌توانید به یک دوره آنلاین، زوم (هنوز خسته شده‌اید؟) و غیره بپیوندید، اما حتی در آنجا، بسته به تعداد شرکت‌کنندگان، زمان در نظر گرفته شده برای هر سخنران ممکن است بسیار محدود باشد.

Deutsch auf Discord

اگر با Discord آشنایی ندارید، این یک پلتفرم چت گروهی است که در ابتدا برای گیمرها ساخته شده بود و از آن زمان به یک پلت فرم استفاده عمومی برای بسیاری از جوامع تبدیل شده است.

هر جامعه بر روی سرور خود زندگی می کند، با کانال های مختلف، هم برای نوشتن و هم برای صحبت کردن، به اشتراک گذاری پیوندها یا صرفاً پاتوق کردن.

یکی از بزرگترین و فعال ترین سرورهای Discord برای زبان آموزان آلمانی “آموزش و بحث آلمانی” نام دارد. تقریباً 50000 عضو دارد و برای هر کسی که علاقه مند است می تواند بپیوندد.

به نظر می رسد میانگین سنی در این Discord (مانند بسیاری از سرورهای دیگر Discord) کمی به سمت نسل هزاره/Gen Z منحرف شده است، اما به طور کلی به نظرم فضایی بسیار دوستانه و خوشامدگویی برای زبان آموزان آلمانی است، جایی که اغلب برخی از افراد بومی زبان در آن شرکت می کنند. همچنین. اگر در مورد چیزی به کمک نیاز دارید، ناظران نیز معمولاً بسیار پاسخگو هستند.

یکی دیگر از سرورهای Discord که معمولاً زبان آموزان از آن استفاده می کنند، The Language Sloth است. این فقط برای آلمانی نیست، بلکه یک سرور بسیار فعال است. اگر با Discord آشنا نیستید، پس از پیوستن به یک سرور، معمولاً رویه خاصی برای انتخاب نقش (تسلط، زبان مادری و غیره) و معرفی خود قبل از پیوستن به کانال‌های متنی و صوتی وجود دارد، بنابراین حتماً به دقت مطالعه کنید. از طریق دستورالعمل‌ها، معمولاً در زیر «قوانین» یا «اطلاعات» در نوار کناری یافت می‌شوند.

Clubhouse

بعدی Clubhouse است، برنامه رسانه اجتماعی مبتنی بر صوتی که از سال 2020 طوفان جهان را به خود اختصاص داده است. روشی که افراد به اصطلاح «اتاق‌هایی» را میزبانی می‌کنند که هر کسی می‌تواند به آن بپیوندد. هنگامی که برای اولین بار به اتاقی می‌پیوندید، به‌طور پیش‌فرض بی‌صدا می‌شوید و باید با بالا بردن دستتان برای صحبت کردن اجازه بگیرید (روی نماد دست ضربه بزنید).

برای یافتن اتاق‌هایی برای تمرین زبان آلمانی، به سادگی عبارت «یادگیری آلمانی» یا «تمرین آلمانی» را جستجو کنید، افراد و باشگاه‌های مختلفی را خواهید دید که میزبان اتاق‌های تمرین زبان آلمانی هستند. اگر نمی‌توانید اتاقی را پیدا کنید که در حال حاضر فعال است، حتماً زمان‌های اتاق‌های برنامه‌ریزی‌شده را در نمایه‌های باشگاه یا اعضا یادداشت کنید.

فضاهای توییتر

آخرین اما نه کم‌اهمیت، Twitter Spaces وجود دارد که از بسیاری جهات مانند Clubhouse است، فقط برای پیوستن به برنامه Clubhouse نیازی ندارید. برای هر کسی که حساب توییتر دارد باز است. حتی می توانید به صورت ناشناس از لپ تاپ خود به آن گوش دهید، اما اگر می خواهید صحبت کنید به برنامه موبایل توییتر نیاز دارید.

تا کنون من تعداد زیادی «فضا» تمرین آلمانی را پیدا نکرده‌ام، اما می‌توانید با تایپ کردن «filter:space» در نوار جستجو در توییتر، آنها را به طور فعال جستجو کنید تا آنها را پیدا کنید.

اخیراً این ویژگی را آزمایش کرده‌ام و چند فضای توییتر را برای زبان‌آموزان آلمانی در توییتر اصلی LearnOutLive آلمانی خود میزبانی کرده‌ام، و صحبت کردن با زبان‌آموزان آلمانی از سراسر جهان بسیار سرگرم کننده است. من حتی از چند خواننده مشتاق Dino lernt Deutsch شنیدم که همیشه سرگرم کننده است.

تا کنون ما هنوز برنامه مشخصی برای این موارد نداریم (هنوز مناطق زمانی مختلف را امتحان می کنیم تا به افراد بیشتری فرصت صحبت بدهیم)، اما لطفاً ما را در آنجا نیز دنبال کنید.

هر زمان که فضایی را میزبانی می کنیم، می توانید ببینید که وقتی یک حلقه بنفش در اطراف نمایه ما وجود دارد، فعال است (به زیر مراجعه کنید). برای اطلاعات بیشتر، نحوه رسمی توئیتر را نیز ببینید. همچنین می‌توانید به نمایه ما بروید و نماد زنگ کوچک را روشن کنید تا از توییت‌های جدید مطلع شوید.

تمرین پشت سر هم

یکی دیگر از گزینه های تمرین آنلاین آلمانی، یافتن یک شریک پشت سر هم است، یعنی یک رابطه 1:1 که در آن زبان مادری خود را به یکدیگر آموزش دهید. در حالی که این مفهوم عالی است، و می تواند در تئوری بسیار موثر باشد، در تجربه شخصی من پیدا کردن یک شریک پشت سر هم که به همان اندازه متعهد و منظم باشد، اغلب در عمل دشوار است.

همیشه یک عدم تعادل مشخص وجود دارد که یک نفر انگیزه بیشتری دارد یا در توضیح مهارت بیشتری دارد، و پیدا کردن آن نقطه شیرین می تواند بسیار دشوار باشد. همچنین به مقاله مایکل اشمیتز، 5 دلیلی که چرا شرکای پشت سر هم روی smarterman کار نمی کنند، مراجعه کنید. بهترین آموزشگاه زبان آلمانی تهران

با این حال، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد، و وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید شرکای پشت سر هم برای یادگیری آلمانی پیدا کنید. یک گوگل سریع هزاران نتیجه را به همراه خواهد داشت. من نمی توانم شخصاً هیچ یک از این سایت ها را تضمین کنم، بنابراین قصد ندارم آنها را به اینجا پیوند دهم، اما خوشحال می شوم از شما بشنوم که کدام سایت ها برای شما کار کرده اند (یا نه).

دکمه بازگشت به بالا