فرهنگ و هنر

راه اندازی موزه شهدا در دانشگاه تهران 

راه اندازی موزه شهدا در دانشگاه تهران 

رئیس دانشگاه تهران از راه اندازی موزه شهدای این دانشگاه خبر داد و گفت: نسخ خطی و آثار آنها در این موزه نگهداری می شود.

به گزارش ایواره، دکتر سید محمد مقیمی با حضور در منزل شهید هوشنگ ترکاشوند که تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب تحصیل کرده بود، موزه افتتاح شد. برای شهدا دانشگاه اعلام کرد و تاکید کرد: قرار است دست نوشته های شهدا در این موزه به نمایش گذاشته شود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: البته یادداشت های شهید ترکاشوند مفصل است و در قالب کتاب نیز قابل ارائه است.

در پایان این دیدار مقیمی رئیس دانشگاه با اهدای نشان دانشگاه و لوح تقدیر از همسر شهید ترکاشوند یاد و خاطره شهدا و ایثارگری خانواده های آنان را گرامی داشت.

تجدید میثاق با آرمان های انقلاب

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز دوشنبه به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای امام و شهدا تجدید میثاق کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این مراسم با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه، اعضای هیأت مدیره، اعضای شورای دانشگاه و اساتید و کارکنان دانشگاه تهران در حرم مطهر برگزار شد. حرم امام خمینی.

شرکت کنندگان در این آیین در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ضمن نثار تاج گل و قرائت فاتحه و ادای احترام به معمار بزرگ انقلاب اسلامی با آرمان های ائمه اطهار و شهدا تجدید میثاق کرد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا