فرهنگ و هنر

جزئیات جذب گردشگر در جام جهانی قطر

جزئیات جذب گردشگر در جام جهانی قطر

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به هماهنگی های انجام شده با دستگاه های ذیربط به منظور جذب گردشگر در جام جهانی، گفت: در کنار کیش و قشم، برنامه ریزی برای ورود گردشگران به شهرهای مهم ایران در دستور کار است.

عزت الله ضرغامی که در آستانه سفر به قطر است، در حاشیه جلسه صندوق توسعه ملی به ایواره توضیح داد که دستور کار این وزارتخانه برای جذب گردشگر چیست و چه نتایجی داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای پذیرش مسئولیتش در وزارتخانه مربوطه ستاد جام جهانی قطر تشکیل شده است، گفت: بهره برداری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه جلسات متعددی بین این وزارتخانه و عوامل فعال در حوزه های مرتبط برگزار شده و هماهنگی هایی بین وزارتخانه هایی مانند وزارت امور خارجه، راه و اطلاعات انجام شده است. وزارت راه بخش مهمی از ایرلاین ها را پیگیری کرده و تسهیل صدور روادید در وزارت امور خارجه در دستور کار قرار دارد.

ضرغامی با بیان اینکه تلاش می شود جمعیت زیادی برای تماشای جام جهانی قطر که از ویژگی های آن تجمع این حجم از جوانان در یک مکان است، به ایران بیایند و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کنند، تصریح کرد: در این راستا می توان گفت که این تعداد از جوانان در حال انجام است. در کیش که سومین فرودگاه ایران است مقدمات خوبی پیش بینی شده و نیازی به ویزا نیست و گردشگران می توانند از آن برای اقامت استفاده کنند که عموما در مناطق آزاد از جمله قشم امکان هدایت گردشگران از دوحه نیز وجود دارد. به شهرهای مهم ایران قرار است با پرواز و اخذ ویزا در فرودگاه و استفاده از اقدامات گردشگری.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تعداد دقیق گردشگران پیش بینی شده است، گفت: به هر حال برنامه ریزی های انجام شده مطابق با شرایط کشور است و تا حدودی این ارقام را می دانم اما اعلام نمی کنم زیرا باید هماهنگی های لازم بین دستگاه ها انجام شود.» در کشور وجود دارد و ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود، اما زمانی که بتوانیم هماهنگی کامل داشته باشیم، تعداد گردشگران جذب شده را اعلام خواهیم کرد.

مذاکرات جدی برای انتقال صنعت فرش از وزارت صمت به وزارت میراث

اما از ضرغامی در مورد ورود صنعت فرش از وزارت صمت به میراث فرهنگی پرسیده شد و وی خاطرنشان کرد: برنامه فرش در سال های اخیر به دلایل مختلف ضعیف بوده و این صنعت رو به افول گذاشته است و مسئول فرش است. .

ضرغامی با بیان اینکه مذاکرات متعددی با وزیر صمت داشته است، گفت: بحث های مفصلی در این زمینه وجود دارد که اگر بتواند آن را حل کند و شرایط در نظر گرفته شود و پذیرفته شود، قطعا صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری منتقل می شود. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا