عمومی

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

انتقال حس خوب در محیط کار می تواند در شکل گیری فرهنگ تعامل و همدلی در محیط کار بسیار موثر باشد. بدون شک یکی از بهترین راه های انتقال حس خوب هدیه دادن و ابراز قدردانی است که می تواند در افزایش انگیزه و انگیزه کارکنان یک گروه تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایواره، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: اگرچه اغلب سازمان ها و شرکت ها در چارت اداری خود در پایان سال پاداش و عیدی را برای کارکنان در نظر می گیرند، اما بهانه قرار دادن مناسبت های مختلف در طول سال و اهدای هدایا می تواند این امر را جاری کند. انرژی مثبت در فضای کاری بسیار موثر است.

به گفته بسیاری از کارشناسان کسب و کار، هدیه دادن به تیم باید همیشه اولویت کارآفرین باشد. این موضوع در ماه‌های اخیر، زمانی که اپیدمی کووید-19 بسیاری از محل‌های کار و مشاغل را گرفتار کرده است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از مردم در دو سال گذشته بیشتر وقت خود را خارج از خانه سپری کرده اند و روابط در شرکت به جای رودررو شدن به تبادل پیام روی صفحه خلاصه شده است. این می تواند منجر به تکبر در مجتمع های تجاری شود. به همین دلیل این روزها بیش از هر زمان دیگری انجام کارهای خلاقانه و غافلگیرکننده مانند هدیه دادن به کارکنان در مناسبت های مختلف می تواند در ایجاد صمیمیت، همبستگی، تعامل و انگیزه در فضای کسب و کار موثر باشد. دادن هدایای متفکرانه به تیم فرصتی آسان و مؤثر برای تشکر است.

در اینجا پنج دلیل کلیدی وجود دارد که چرا حرفه ای ها، کارآفرینان و رهبران کسب و کار باید در فصول مختلف سال به کارمندان خود هدیه دهند. برگرفته از: entrepreneur.com

هدیه دادن باعث بهبود شراکت می شود

اعضای تیم خانواده دوم ما هستند. ما روزانه به طور متوسط ​​8 تا 10 ساعت را با این افراد سپری می کنیم و به همین دلیل آنها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند. گاهی اوقات انجام کارهای بسیار ساده مانند پذیرایی از یک مهمانی شیرینی، یک عصرانه، ارسال یک مقاله جذاب، اهدای کتاب الهام بخش و غیره می تواند در بهبود روابط تجاری موثر باشد و ارزش بسیار مستقیمی در پیشبرد اهداف تجاری خواهد داشت. سعی کنید بیشتر با روحیات کارمندان خود آشنا شوید تا بتوانید هدایای مناسب و جذاب تری برای آنها در نظر بگیرید. خود را به چالش بکشید تا با همکاران خود آشنا شوید. گاهی توجه به جزئیات کوچک مربوط به روحیات، رفتار و علایق کارمندان می تواند به شما در انتخاب هدیه مناسب کمک کند و این توجه و دقت در نهایت منجر به صمیمیت و روابط گرمتر در محیط کار می شود و کارمندان شما از آن لذت بیشتری خواهند برد. کار در آنها محیط کار خود را خواهند داشت.

هدیه دادن تاثیر مثبتی روی دیگران دارد

وقت گذاشتن از روزتان، حتی برای چند دقیقه، و نشان دادن آن به همکارتان که به او اهمیت می دهید، راه ساده ای برای اهمیت دادن به فردی است که برایتان ارزش قائل هستید و می خواهید از او قدردانی کنید. حتی حرکات کوچکی مانند دادن یک کارت هدیه فروشگاهی مورد علاقه، یک جعبه شکلات خانگی به کسی که عاشق غذا است، یا راهنمای سفر به مقصد رویایی یک نفر، به کارمندانتان نشان می‌دهد که شما بیش از آنچه که هستند به آنها اهمیت می‌دهید.

تقویت روحیه افراد از این طریق می تواند تجربه کاری آنها را بهبود بخشد و حتی به زندگی آنها معنا بیشتری بدهد. همه می خواهند احساس خوبی داشته باشند و برای اطرافیانشان قابل قبول باشند. توجه به مشکلات و خواسته های فرد و توجه به علایق او یکی از ساده ترین راه های تاثیرگذاری و ایجاد روحیه خوب به اطرافیان او خواهد بود.

هدیه دادن خوشحال کننده است

تحقیقات دانشگاه الون در کارولینای شمالی نشان می دهد که انجام کاری برای دیگران سطح شادی فرد را افزایش می دهد. به همین دلیل است که هدیه دادن یک برد مضاعف است. هم فردی که هدیه را دریافت می کند و هم شما از اینکه به کسی نشان دهید که برایتان مهم است احساس خوبی خواهید داشت.

مهم نیست که چه هدیه ای را مد نظر دارید، همین که بتوانید حس خوبی را به کارکنان خود منتقل کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید، می تواند تاثیر خوبی در افزایش کارایی و روند کاری آنها داشته باشد. گاهی با کمی سلیقه می توانید هدایای جذابی تهیه کنید که برای مناسبت های مختلف مقرون به صرفه باشد. در هر صورت هدیه کاملی وجود ندارد و سلیقه هرکسی متفاوت است اما با کمی جستجو گزینه های بسیار جذاب و کاربردی تهیه کنید و شادی را به فضای کار بیاورید.

گاهی حتی ارسال یک ویدیوی خنده دار یا جذاب برای گروهی از پیام رسان های تجاری می تواند حال و هوای تیم را تغییر دهد، شادی و احساس خوب را منتقل کند و روحیه افراد را بالا ببرد. مهم است که بدانید هدف شما از کاری که انجام می دهید چیست. حتی اگر بهترین هدیه را طوری بدهید که حس خوبی را منتقل نکند، نمی توانید به هدف خود برسید.

بهره وری افزایش خواهد یافت

وقتی تیم شما در محل کار بر پایه روابط بین فردی قوی و شبکه های حمایتی بنا شده باشد، شما و همکارانتان به ناچار موفق تر خواهید بود. کارایی و بهره وری اغلب به نحوه همکاری کارکنان با یکدیگر بستگی دارد و اختصاص زمانی از روز خود به نشان دادن قدردانی از افرادی که با آنها کار می کنید مطمئناً کار تیمی را بهبود می بخشد. وقتی کسی احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته است، به احتمال زیاد در کار خود با انگیزه و موفق خواهد بود. همه اینها منجر به نتایج نهایی بهتر می شود. مهم نیست روی چه چیزی کار می کنید یا موفقیت را چگونه می سنجید.

عزم شما را در محل کار نشان می دهد

وقتی از همکاران و کارمندان خود قدردانی می کنید، به این واقعیت فکر می کنید که به کاری که انجام می دهید و چگونه انجام می دهید و چگونه پیشرفت می کنید اهمیت می دهید. هدیه دادن با توجه به کار انجام شده این پیام را می دهد که کار در اولویت است و روابط کاری بخش مهمی از آن است. چنین رفتاری در نهایت می تواند تأثیر مثبتی بر موفقیت شما در شرکت و نگرش کارکنانتان داشته باشد.

اگر تا به حال عکسی نگرفته اید، باید آن را امتحان کنید، اما واقعیت این است که بخش مهمی از زمان و زندگی شما به محیط کار شما گره خورده است.

بنابراین اگر موفقیت کسب و کار شما برای شما مهم است، باید به همان اندازه مهم باشد که کارمندانتان احساس خوبی داشته باشند و خوشحال باشند. بگذارید افرادی که با آنها کار می کنید بدانند که چقدر از آنها قدردانی می کنید و دستاوردهای آنها برای شما ارزشمند است، حتی اگر این احساس را با ساده ترین عبارت بیان کنید. مهم است که نسبت به سرمایه انسانی که یکی از مهمترین عناصر موفقیت در کسب و کار است، بی تفاوت نباشیم. زیرا نتیجه خلق و خوی آنها تاثیر مستقیمی بر روند کسب و کار شما خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا