فرهنگ و هنر

یادداشت کدخدایی در حاشیه تماشای فیلم سینمایی «مصلحت»

یادداشت کدخدایی در حاشیه تماشای فیلم سینمایی «مصلحت»

سخنگوی شورای نگهبان در اینستاگرام نوشت: “مناسب بودن” نشان می دهد که چگونه یک مقام قضایی سطح متوسط ​​می تواند در اجرای عدالت نقش داشته باشد.

به گزارش ایواره ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

“یکی از شعارهای اصلی انقلاب ، که بعداً توسط شهید بهشتی و بزرگان دیگر به عنوان اصول انقلاب اسلامی در قانون اساسی گنجانده شد ، عدالت و محور عدالت است. تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران ظالمانه و خلاص شدن از استبداد استبداد و اداره جامعه خود بر اساس عدالت الهی.

البته شکی نیست که اجرای عدالت بسیار دشوار است ، همانطور که در زمان معصومین (ع) نقض عدالت صورت گرفت که در جاده اصلی جلوی معصومین را گرفت.

رفتار پیامبر عظیم الشان اسلام با دختر عزیزش برای قرض گرفتن گردنبند یا معالجه علی (ع) با برادرشان آشیل برای چراغ خزانه از جمله رفتارهایی است که به ما می آموزد عدالت محور اداره کشور در همه جا است.

حوادثی مشابه آنچه در فیلم اقتباسی نشان داده شده است ، در دوره پس از پیروزی انقلاب مشاهده شده است که البته با شنیدن سخنان مقامات ارشد یا امام با قاطعیت برخورد می کردند. ارائه زندگی یک مقام ارشد قضایی و نحوه رسیدگی به جرم فرزندش نشان می دهد که اکثر مقامات این شعار انقلاب اسلامی را باور دارند و به آن پایبند هستند و اگر نگاه دیگری به آن شود ، از حوزه نظام اسلامی فاصله زیادی دارد.

“این فیلم نشان می دهد که چگونه یک مقام قضایی میانی می تواند در اجرای عدالت نقش داشته باشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا