علمی و پزشکی

این جنگنده روسی، سلاح اوکراین می‌شود!/ عکس

تینا مزدکی_ ورشو و براتیسلاوا می‌گویند آماده ارسال جنگنده‌های جت MiG-29 ساخت شوروی به کیف هستند.

میگ-۲۹، جت جنگنده نسل چهارم دوموتوره و دوسکانه فرامانورپذیر است که در دهه ۱۹۷۰ در شرکت میگ اتحاد شوروی به‌عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد. نخستین پیش‌نمونه این هواپیما در سال ۱۹۷۷ به پرواز درآمد و از سال ۱۹۸۳ به ارتش شوروی پیوست.

این جنگنده روسی، سلاح اوکراین می‌شود!/ عکس

میگ-۲۹ از بهترین محصولات صادراتی برای شوروی در زمان خود و برای روسیه در حال حاضر است، این هواپیما همچنان توسط روسیه و بسیاری کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

جت جنگنده دوموتوره و دو سکانه میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگ‌تر سوخو-۲۷ دارد که هم‌زمان با آن طراحی و تولید شد. این دو جنگنده به منظور رقابت با جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ ایگل و اف-۱۶ فایتینگ فالکن ساخته شدند.

این جنگنده روسی، سلاح اوکراین می‌شود!/ عکس

برنامه ساخت هواپیمای میگ ۲۹ همانند سوخو-۲۷ به سال ۱۹۶۹ میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان شوروی برنامه اف-ایکس (F-X) ایالات متحده را زیر نظر داشت که به ساخت هواپیمای اف-۱۵ منجر گردید.

منبع: یورونیوز

بیشتر بخوانید:

شکار پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکا و اسرائیل توسط ایران/ عکس

جزئیات هواپیمای اختصاصی فرمانده مزدوران واگنر که توسط ارتش پوتین نابود شد!/عکس

سامانه دفاعی روسیه در هند دیده شد/ عکس

227227

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا