تا حدودی قله اُمیکرون را رد کرده‌ایم / جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم

تا حدودی قله اُمیکرون را رد کرده‌ایم / جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت متعجب است که چگونه با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، ایران توانسته در اپیدمی کرونا روی پای خود بایستد، من رد کردم.

به گزارش ایواره، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای مدافع صحت گفت: دو سال از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و ما در حال حاضر در این زمینه هستیم. در سالگرد بیماری ساخته شد.» باید برنامه مفصل تری برای تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت کشور داشته باشیم، اما متاسفانه محدودیت های کرونا این موفقیت را از ما سلب کرد.

عین اللهی ادامه داد: در جلسه امروز همه اقشاری ​​که در مبارزه با کرونا حضور داشتند و در کادر بهداشتی و درمانی به شهادت رسیدند در جلسه حضور دارند و این نشان می دهد که ایثار در مبارزه با کرونا اختصاص ندارد. رشته و قشر خاصی».

تاریخ قهرمانان خود را فراموش نمی کند

وزیر بهداشت بیان کرد: مهم این است که خاطرات شما از شهدای عزیزتان در تاریخ ثبت شود. این تاریخ اگرچه برای شما عزیزان خاطره بود اما برای ملت عزیز ما تاریخ است.

وی گفت: تاریخ می تواند حقایق زیادی را نشان دهد، شجاعت و از خودگذشتگی ملت ها و ایثار بالاترین رویداد تاریخ و درجه انسانیت است که در تاریخ خود به عنوان نقطه درخشانی می شناسیم.

عین اللهی تصریح کرد: تاریخ هیچ گاه قهرمانان خود را فراموش نمی کند. حاج قاسم سلیمانی را امروز به عنوان یک قهرمان می شناسید. حضرت امام(ره) هم تاریخ نگار بود و توانست تاریخ را تغییر دهد. شهادت آغاز کار است و توجه داشته باشید که اگر حضرت زینب(س) نبود، حادثه کربلا این گونه با شکوه بیان نمی شد. رسالت بازماندگان شهدا بسیار سنگین تر است. چون باید این رشادت ها و از خودگذشتگی ها را ثبت کنند; اگرچه این کار به خوبی انجام نشده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شک نداریم روح بلند شهدا حضور دارد و مراقب ماست و شهدا زنده هستند، گفت: باید از این عزیزان شفاعت بخواهیم. چون این عزیزان برای ما بودند، شهادت اوج راه است. بنابراین باید مطمئن باشیم که شهدا زنده هستند. کرونا این واقعیت را نشان داد که قدرت هایی که به ثروت و تجهیزات خود می بالیدند برای مبارزه با این بیماری ضعیف تر از آن بودند. دلیل آن نبود افراد قدرتمند است. قدرت هر دولتی متعلق به مردمش است، امروز آمار کرونا کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار بالاست چون مردم در کنارشان نیستند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی اظهار داشت: با حمایت مردم عزیز تعداد واکسیناسیون در ایران از بسیاری از این کشورها بیشتر است و این نشان از حمایت و قدرت مردم دارد. ” در این مدت در هیچ مرکز درمانی هیچ بیماری بر زمین نماند و با جانفشانی عزیزان کادر پزشکی و شهدای مدافع سلامت صلابت و از خودگذشتگی خود را به رخ همگان کشیدیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه کادر بهداشت به معنای همه اقشار سلامت است، گفت: کادر بهداشت و درمان ما کادر پرتلاش و پرتلاشی از خود نشان دادند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ما اکنون جزو 10 کشور برتر در مبارزه با کرونا هستیم. WHO تعجب می کند که چگونه ایران در برابر تحریم های ناجوانمردانه روی پای خود ایستاده است. از طرفی با تلاش کادر بهداشت و درمان با تلفات کمتر و موفقیت بیشتر تا حدودی اوج بیماری را پشت سر گذاشته ایم.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل