عمومیمدیریت کسب و کار

اسکراب بدن با رایحه جذاب شکلات

اسکراب نوعی کرم است که دارای دانه های کوچیک است و تمام کار پاکسازی را این دانه ها انجام می دهند.این دانه ها بسیار طبیعی هستند در بعضی از اسکراب ها که طبیعی می باشند.پوست گردو و هسته میوه برای پاک شدن پوست وجو دارد.فرق اسکراب با کرم های لایه بردار در این است که در اسکراب دانه های ریز است که این دانه ها باعث پاکسازی پوست بدن می شوند.و این دانه ها حاوی مواد تغذیه کننده و آبرسان و مرطوب کننده هستند.

شما میتوانید با کمک مشاوران پرله سوآ، نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس نوع پوست خود، محصول پوستی متناظر با آن را انتخاب کنید.مشاوران پرله سوآ، شما را تا رسیدن پوستی شفاف همراهی خواهند کرد.

مزیت و فایده اسکراب چیست ؟

اسکراب یه نوع لایه بردار است که باید بسیار ملایم باشد . اسکراب سلول های مرده را احیا می کند.و پوست را تغذیه می کند روی پوست بدن کثیفی ها و چربی وجود دارد که منافذ سطح پوست را می بندداین کثیفی ها و چربی ها بعد از حمام نیز از روی پوست پاک نمی شوند.و باید با لایه برداری و اسکراب آن را برداشت.اسکراب باعث لایه برداری پوست می شود و بهتر پس از استفاده از اسکراب از کرم های مرطوب کننده ، کرم و سرم هایی که حاوی ویتامین سی هستند.

و ضد چین و چروک می باشند استفاده کنید.در نتیجه اسکراب پوست شما را براق ، شاد و درخشان می کند.اسکراب بدن باعث ترمیم و بهبود بافت پوست بدن می شود .پس از استفاده از این اسکراب پوست شما دچار هیچگونه حساسیتی نمی شود .این اسکراب بدن باعث تمیز شدن عمقی پوست بدن می شود .و اگر پوست بدن ما پوسته پوسته باشد این اسکراب بدن سبب آبرسانی و رفع پوسته های آن می شود .

Body scrub with an attractive chocolate scent

از اسکراب چندبار در هفته و چند دقبقه باید استفاده کرد ؟

شما باید هفته ای یکبار و به مدت چند دقیقه از اسکراب استفاده کنید بهتر است.آخر حمام و هنگام آب کشی اسکراب روی پوست خود بزنید زیرا آخر حمام منافذ پوست شما همچنان باز است.و برای لایه برداری و احیا سلول های مرده بهترین زمان است .افرادی که دارای پوست خشک می باشند باید دو هفته یکبار از اسکراب استفاده کنند .افرادی که دارای پوست چرب هستند باید هفته ای یک یا دوبار از اسکراب استفاده کنند.

آیا همه می توانند از اسکراب استفاده کنند ؟

بله همه افراد می توانند از اسکراب استفاده کنند ولی کسانی که دارای پوست حساس هستند بهتر است.از مدل دانه دار استفاده نکنند قبل از اینکه از اسکراب استفاده کنید پوست خود را بشناسید .کسانی که دارای پوست چرب هستند باید حتما از اسکراب استفاده کنند .اسکراب جوش ها و آکنه را از بین نمی برد و فقط لایه برداری می کند.اگر میخواهید پوستی بدون لک و چین و چروک داشته باشید باید همه محصولات مراقبت از پوست را استفاده کنید.

چرا همه افراد باید از اسکراب استفاده کنند ؟

پوست اصلی ترین لباس  بدن ما است ولی متاسفانه ما خیلی اوقات اصلا از پوست خود مراقبت نمی کنیم و به آن اهمیت نمی دهیم این اشتباهی که در رابطه با پوست می کنیم.پس از گذشت مدت زیادی پوست ما آسب میبیند و آنجا هست که تصمیم می گیریم از پوست خود مراقبت کنیم.اما خب پیشگیری خیلی بیشتر نتیجه می دهد یکی از کارهایی که باید برای پوست خود انجام دهیم پاکسازی و تمیز کردن پوست خود است .

شستشو پوست یکی از مراحل تمیز شدن پوست است شما باید همه مراحل پاکسازی پوست را در نظر بگیرید.شما پس از اینکه تمام مراحل را انجام دادید مرحله آخر استفاده از اسکراب است ، با اسکراب کردن کثیفی هایی که در عمق پوست شما است از بین می رود.

طرز استفاده از اسکراب بدن

این اسکراب را روی بدن مرطوب داخل حمام به مقدار مناسب روی بدن قرار دهید سپس روی کل بدن ماساژ دهید.و بعد با آب بشویید ، پوست را حس کنید نرم و لطیف می شود .اسکراب پوست حساس شما را تغذیه می کند ، پوست خشک شما را مرطوب می کند و پوست آسیب دیده بدن شما را آبرسانی می کند.اگر شما دنیال یک لایه بردار نهایی هستید که برای همیشه از دست پوستی خشک و دارای چربی خلاص شوید من به شما به شدت این لایه بردار را پیشنهاد می کنم.

در این روش درمانی سریع ، برجستگی و آسیب های پوستی برطرف می شوند .این محصول برای همه نوع پوست قابل استفاده است ولی اگر پوست شما دارای حساسیت است حتما دقت کنید .این اسکراب به شل شدن سلولهای مرده پوست و اتصال رطوبت به پوست برای ظاهر نرم و نرم کمک می کند. پوست را تسکین ، آرام و شاداب می کند.

انواع اسکراب چیست؟

اکنون که فهمیدید اسکراب چیست، بهتر است با انواع اسکراب‌ها هم آشنا شوید. اسکراب‌ها به دو دسته اسکراب بدن و اسکراب صورت تقسیم می‌شوند و نباید این دو را به‌جای هم استفاده کرد. اسکراب‌های دانه‌درشت برای پوست حساس صورت مناسب نیستند. اسکراب‌ها را از نظر نوع مواد تشکیل‌دهنده می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد:

اسکراب نمک

اسکراب‌های نمکی ذرات درشت‌تری دارند و برای سطوح ناهمواری مثل آرنج و زانو انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شوند. نمک حاوی مواد سم‌زداست و سم‌هایی را که راه تنفس پوست را بسته‌اند از میان برمی‌دارد. در نتیجه، گردش خون بالا می‌رود و سلول‌ها به حرکت درمی‌آیند.

اسکراب شکر

معروف‌ترین نوع اسکراب بدن اسکراب شکر است. دانه‌های شکر گردتر و نرم‌تر از نمک هستند و لایه‌برداری ملایم‌تری دارند. قند منبع طبیعی اسیدگلیکولیک است که علاوه‌بر لایه‌برداری پوست، آبرسانی را سرعت می‌بخشد و پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. البته بسیاری از اسکراب‌های شیمیایی، هر دو ماده شکر و نمک را دارند که باید با توجه به نوع پوست مصرف شوند.

اسکراب‌های گیاهی

طیف وسیعی از اسکراب‌های گیاهی وجود دارد که بنا به سلیقه‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. معروف‌ترین اسکراب‌های گیاهی، پوست پرتقال و گیاه اسطوخودوس است. در ادامه تعدادی از اسکراب‌های گیاهی آموزش داده خواهد شد.

اسکراب قهوه

این اسکراب را می‌توانید با وانیل، شکلات یا روغن‌های طبیعی ترکیب کنید تا بوی خوشی داشته باشد. قهوه در رفع سلولیت‌های پوستی بسیار مفید است.

اسکراب‌های مرطوب‌کننده

این نوع اسکراب مناسب پوست‌های خشک و حساس است. از معروف‌ترین نوع آن می‌توان به اسکراب جو دوسر و بادام آسیاب‌شده اشاره کرد که با موادی مانند ماست و آلوئه‌ورا ترکیب می‌شود.

نحوه اسکراب صورت

حتی اگر هر روز صورتتان را با شوینده‌های مخصوص بشویید، باز هم تمام آلودگی‌ها از بین نمی‌روند و برای لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده نیاز به اسکراب دارید. امروزه اسکراب‌های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام متناسب با انواع پوست طراحی شده‌اند. اما شما می‌توانید خودتان در خانه هم اسکراب صورت تهیه کنید. به‌طور کلی همه اسکراب‌های صورت را باید به شکل زیر انجام داد:

  1. پوستتان را با آب گرم بشویید.
  2. کمی از اسکراب را روی دستتان بریزید و به‌آرامی با حرکت دایره‌وار، روی پوستتان بمالید.
  3. بیشتر از ۳۰ ثانیه پوستتان را ماساژ ندهید.
  4. پوستتان را با آب ولرم بشویید.
  5. با شوینده مخصوص، صورتتان را بشویید.
  6. پوستتان را خشک کنید.
  7. حتما پس از استفاده از اسکراب، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

طرز تهیه ۳ اسکراب خانگی صورت

همان‌طور که گفته شد، اسکراب‌های صورت از مواد نرم‌تر و مخصوصی ساخته می‌شوند. در ادامه با چند عدد از معروف‌ترین اسکراب‌های خانگی آشنا خواهید شد. یادتان باشد که مواد اسکراب باید بسیار ریز آسیاب شده باشند تا هیچ آسیبی به پوست صورت نرسانند و پوست را قرمز و دچار خارش نکنند.

۱.    نحوه اسکراب صورت با جو دوسر و ماست

جو دوسر که در بسیاری از ماسک‌های صورت به کار گرفته می‌شود، حاوی ترکیباتی به نام فنول است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از التهاب پوست جلوگیری می‌کند. ماست هم با دارابودن اسیدلاکتیک، به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. برای درست‌کردن این ماسک کافی‌ست مواد زیر را با هم ترکیب کنید و طبق دستور گفته‌شده در بالا، به پوست خود بمالید.

  • ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر ریز آسیاب‌شده (در صورت امکان ارگانیک). می‌توانید با غذاساز یا آسیاب قهوه، مواد را ریز کنید.
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست یونانی
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا نارگیل

۲.    اسکراب شکلات

شکلات سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خاصیت ضدپیری دارد. همچنین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، پوست را هیدراته و صورت را نرم و لطیف می‌کند. همچنین می‌توانید از قهوه آسیاب‌شده یا مکعب‌های یخ ترکیب‌شده با قهوه برای رفع پف زیر چشم‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که قهوه باید بسیار ریز آسیاب شده باشد تا هیچ آسیبی به پوست صورت نرساند.

مواد زیر را ترکیب کنید، ۲۰ ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید و سپس آب‌کشی کنید. این ترکیب را در شیشه‌ای دربسته بریزید و هنگام استفاده، میزان مورد استفاده خود را ۶ الی ۷ ثانیه در مایکروفر گرم کنید.

  • دو یا سه قاشق غذاخوری شکلات تلخ آب‌شده
  • یک فنجان شکر
  • دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب‌شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل

۳.    اسکراب میوه

یکی دیگر از راه‌های اسکراب صورت، استفاده از پوره میوه‌هاست. میوه‌هایی مانند موز و پرتقال را پوره کنید تا پوستی نرم و شفاف داشته باشید. پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در پالپ میوه به پوست درخشندگی می‌بخشد و در عین حال به‌طور طبیعی آن را هیدراته نگه می‌دارد.

دکمه بازگشت به بالا