آیا جوش را بکنیم و بترکانیم یا به آن دست نزنیم؟

بهترین و مهم ترین قدم برای درمان ضایعات پوستی در ابتدای قطع مصرف و ورود به درمان، گرفتن مشاوره از درمانگر است. به هیچ وجه پیش از مشورت با او، از کرم ها و داروهای موضعی یا قرص ها و داروهای دیگر، نباید استفاده شود. یکی از قابل مشاهده ترین نشانه های مصرف شیشه، آسیب های پوستی می باشد.

کمترین عوارض

پیری زودرس و تخریب کلاژن و الاستین ناشی از پرتوهای فرابنفش عارضه میان مدت است اما مهمترین عارضه سرطان پوست است که پرتوهای فرابنفش تاثیر جدی در آن دارد. پزشک برای انجام فرایند میکرودرم ابریژن از ابزار خاصی که سطح ساینده‌ای دارد و مواد ساینده را روی لایه رویی پوست می‌پاشد استفاده می‌کند.

پاشش مواد ساینده روی پوست، موادی که باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه شده‌اند را برمی‌دارد. لایه‌برداری سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تمامی آلودگی‌های منافذ پوست را پاک می‌کند. نوع مواد شیمیایی و ابزارهای لایه‌برداری بر اساس نوع پوست شما متفاوت خواهند بود. هنگامی که سوختگی خیلی شدید نیست، گرفتن محل سوختگی زیر آب سرد و روان به مدت 10 دقیقه و یا شستشو با مواد شیمیایی مخصوص سوختگی به مدت 20 دقیقه می تواند از بروز عوارض ناشی از سوختگی جلوگیری کند.

علاوه بر این، پس از سوختگی، خیلی سریع باید لباس های فرد را از محل سوختگی خارج کرد. با استفاه از این روش امکان بهبود و درمان جای زخمهای مختلف هم وجود دارد . در این مطلب به بررسی علل جوش پیشانی و راه‌های خانگی درمان آن پرداخته شده است. بانوان باید از لوازم آرایشی استفاده کنند که بدون روغن بوده یا دارای برچسب non-comedogenic باشد.

این اصطلاح به معنای این است که وسیله آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود. دور نگه داشتن دست‌ها از صورت مفید است، زیرا هر بار که افراد صورت خود را لمس می‌کنند، خاک و روغن بیشتری را بر روی پوست منتقل می‌کنند. برای جلوگیری از بروز جای زخم، هیچ‌گاه ضایعات آکنه را فشار ندهید.

میلیا چیست ؛ راه‌های جلوگیری و درمان‌های خانگی آن

اگر پوست شما بعد از لیزر زخم شد باید از کندن و خاراندن شدید آن خودداری کنید چراکه ریسک عفونت را افزایش خواهد داد. گاهی از این تغییر رنگ پوست تحت عنوان شکل‌گیری خط تقسیم یاد می‌شود. به این معنا که رنگ پوست شما در مناطقی که در آن لیزر زیبایی استفاده شده متفاوت از مناطقی باشد که با لیزر برخوردی نداشته است.

شما می توانید با امن کردن منزل خود از بروز هر گونه آتش سوزی و سوختگی جلوگیری کنید. برای مثال، نصب دستگاه های شناسایی محل سوختگی در منزل، بازدید سیم کشی ها و خارج کردن مواد شیمیایی خطرناک می تواند تا حد زیادی از بروز هر گونه سوختگی و عوارض ناشی از آن در شما جلوگیری کند. سوختگی های عمیق و شدید به درمان های طولانی مدت و مراقبت های ویژه نیازمند است که در برخی مواقع می تواند شامل پیوند پوست و یا درمان های دیگر برای جلوگیری از کشیدگی پوست و همچنین درمان های روانی شود.

در واقع برای برطرف شدن میلیا باید کراتین جمع‌شده در منفذ پوست، بیرون بیاید؛ ولی دقت داشته باشید که دست‌کاری آن‌ها باعث التهاب و ایجاد زخم می‌شود. این کار باعث تحریک پوست شده و می‌تواند به پوست حساس اطراف میلیا آسیب وارد کند. همچنین روز بعد، پیش از بیرون رفتن از خانه حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

برای داشتن یک ماسک صورت خانگی راحت، موثر و ضد آکنه، شما می توانید جوش شیرین، با خاصیت ضد التهابی، را به همراه عسل با خاصیت نرم کنندگی پوست مخلوط کنید. شما همچنین می توانید از خاصیت لایه بردار آبلیمو در این ترکیب استفاده کنید. پس از ترکیب کردن این مواد باید از مخلوط بدست آمده برای ماساژ پوست صورت به شکل دورانی و به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید تا سلول‌های مرده و ضعیف از سطح پوست جدا شوند و طراوت و زیبایی پوست شما افزایش یابد.

اساس زیبایی برای نوجوانان

بر خلاف درمان های دیگر که ممکن است، زمان عمل چندین ساعت طول بکشد، در لیزر درمانی مدت زمان نهایتا یک ساعت خواهد بود. همچنین علاوه بر مواردی که بیان شد، پزشک معالج ممکن است که روش های دیگری را پیشنهاد دهد. بین سه روز تا یک هفته، بستگی به نظر پزشک، بهتر است که کرم و لوسیون های بعد از استحمام استفاده نکنید، چرا که ممکن است، پوست بیشتر تحریک شود و مشکل جدی ایجاد شود.

با اینکه دور از تصور به نظر می رسد، چنانچه دچار عوارض جدی شدید و یا اینکه هر مشکلی داشتید و یا پرسشی برای شما ایجاد شد؛ آن را با پزشک در میان بگذارید. سعی کنید، چند روز قبل از لیزر درمانی، پوست خود را مرطوب نگه دارید. اما اتفاق بدتری که می تواند برای فرد بیفتد این است که درگیر جای جوش بر روی صورت خود به صورت همیشگی شود، بنابراین طبیعی خواهد بود در صورتی که فرد دچار این عارضه شود، به دنبال راه درمان باشد.

فرد تنها زمانی متوجه بروز جوش‌ می‌شود که غدد ریز موجود در زیر پوست مسدود شده باشند. مشخص نیست که آیا محصولات لیمو به طور خاص بر روی جای جوش تأثیری دارند یا خیر. با این حال، نتایج یک مطالعه حیوانی در سال 2016 نشان می دهد که روغن لیمو به طور کلی می تواند به بهبود زخم کمک کند.

درکل جوش داشتن در نوجوانان عادی است و نباید نوجوانان فکر کنند که به علت خودارضایی یا سیگار کشیدن این جوش ها پدید آمده بلکه دلیل اصلی آن همان نوجوانی است و عوامل دیگر معمولا تاثیر خیلی کمتری در این مورد دارند. طول مدت مصرف دارو بستگی به نظر پزشکتان دارد ،سرخود آن را قطع نکنید.

بر خلاف باور عامه ، کپسول راکوتان ( ایزوترتینوئین ) هیچ تأثیری روی باروری ندارد و باعث ناباروری و مشکلات تخمدانی و رحمی نمی شود و عوارض دراز مدت ندارد و تمام عوارض با قطع دارو خود به خود بهبود می یابد. خانم های متأهل یک ماه بعد از قطع دارو به راحتی و با خیال راحت می توانند اقدام به بارداری کنند. کاندوم به تنهایی روش کافی برای جلوگیری نمی باشد و به عنوان روش دوم برای جلوگیری قابل قبول است ، روش اول باید روش مصرف قرص باشد که کمترین احتمال خطا را دارد.

بسیار مهم و ضروری است که خانمهای متأهل در حین مصرف دارو و تا یک ماه بعد از قطع آن دو روش جلوگیری برای جلوگیری از بارداری داشته باشند. مهمترین عارضه کپسول راکوتان (ایزوترتینوئین) بارداریدر حین مصرف دارو برای خانم ها می باشد این دارو جزء گروه X بارداری است و برای جنین بسیار مضر است.

خروج از نسخه موبایل