فرهنگ و هنر

انیمیشن «مهاجرت»؛ یک ماجراجویی خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!

انیمیشن «مهاجرت» دربارۀ خانواده‌ای از اردک‌های وحشی ساکن نیوانگلند است. این خانواده تشکیل شده از یک پدر کاملا محتاط به نام مک و یک مادر بسیار ماجراجو به نام پم؛ به اضافۀ دو جوجۀ بامزه به نام‌های دکس و گووئن.

مک و پم در مورد نحوه بزرگ کردن بچه‌های‌شان دچار اختلاف نظر هستند؛ احتیاط خیلی زیاد مک در زندگی باعث شده که خانوادۀ کوچکش را برای مدتی طولانی در یک برکه نگه دارد و نگذارد که از جایشان تکان بخورند. از نظر مک دنیا ترسناک است و عاقلانه‌تر این است که همیشه در جای امن باقی بمانیم. اما پم با اشتیاقی برای یک پرواز واقعی و ماجراجویی در سفرهای دور و دراز دست به گریبان است.

وقتی یک گله اردک مهاجر به حوضچۀ این خانوادۀ اردکی می‌رسند و با شور و هیجان از مزایای مهاجرت صحبت می‌کنند، پم، داکس و گوئن صبرشان برای مهاجرت لبریز می‌شود؛ مک هم بالاخره تصمیمش را می‌گیرد که دل به دریا بزند.

از اینجا یک ماجراجویی مفرح، هیجان‌انگیز و پر از صحنه‌های طنزآمیز آغاز می‌شود که می‌تواند بهترین گزینه برای تماشا کردن در یک دورهمی خانوادگی باشد.

انیمیشن «مهاجرت»؛ یک ماجراجویی خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!

فیلم «مهاجرت» با ایده‌های خلاقانه و جذابش موقعیت‌های خاص و خنده‌داری خلق می‌کند؛ به عنوان مثال در همان ابتدا اردک‌ها به جای اینکه به سمت جنوب حرکت کنند، مسیر شمال را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند؛ مسیری عجیب و دیوانه‌وار که به جای رساندن آن‌ها به کاستاریکا باعث می‌شود سر از نیویورک دربیاورند.

شخصیت‌های مختلفی در این مسیر بر سر راه خانوادۀ اردک‌ها قرار می‌گیرند که هر کدام موقعیت‌ها و دیالوگ‌های طنزآمیز خاص خودشان را وارد فیلم می‌کنند؛ از یک کبوتر دعوایی و کله‌شق گرفته تا یک طوطی جامائیکایی و یک حواصیل مرموز.

انیمیشن «مهاجرت»؛ یک ماجراجویی خنده‌دار از جنگل تا رستوران نصرت گوکجه!

اما مهم‌ترین مانعی که بر سر راه خانوادۀ اردک‌ها قرار می‌گیرد یک سرآشپز رستوران است که شکل و شمایل و حرکاتش تعمدا طوری طراحی شده که مخاطب را به یاد نصرت گوکچه بیاندازد! مانعی که اردک‌ها و دوستان جورواجورشان باید با روش‌های بامزه و خنده‌دار خودشان از آن عبور کنند و به سرزمین رویایی‌شان برسند.

ریتم تند فیلم جایی برای خستگی مخاطب باقی نمی‌گذارد و جلوۀ رنگارنگ و چشم‌نواز تصاویر هم کشش مضاعفی برای بیننده ایجاد می‌کند.

این فیلم تازه‌ترین محصول استودیوی ایلومینیشن است؛ همان استودیویی که انیمیشن‌های به یادماندنی «مینیون‌ها» و «من نفرت‌انگیز» را قبلا ارائه کرده است؛ «مهاجرت» البته شاید به پای این فیلم‌ها نرسد اما همان حال و هوای مفرح را دارد و در مجموع یک انتخاب درجه‌یک برای تماشا کردن به همراه خانواده و خصوصا بچه‌ها است

۲۲۰۵۷

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا