فرهنگ و هنر

کشورهای همسایه میهمان یک جشنواره ملی موسیقی می‌شوند

کشورهای همسایه میهمان یک جشنواره ملی موسیقی می‌شوند

نشست خبری اولین جشنواره ملی موسیقی «نوای آنلاین» با حضور دست اندرکاران این فعالیت هنری 2 بهمن ماه در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش ایواره، به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوامهر»، در ابتدای این نشست، سید مرتضی حسینی (مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر اولین جشنواره ملی موسیقی نوای آنلاین) گفت: یا گروه تلویزیونی «شاهد» تولیدات مختلفی در زمینه فیلم و انیمیشن، هنرهای تجسمی، تئاتر و موسیقی در راستای ترویج ایثار، مقاومت و شهادت دارد. البته در این سازمان پیش از این نیز کلیپ ها و قطعات موسیقی به صورت توزیعی تولید کرده ایم و همچنین 4 سمفونی را اجرا کرده ایم که بسیار مورد توجه قرار گرفته و از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده است.

وی ادامه داد: این رویداد یک رویداد متفاوت است زیرا توجه ویژه ای به جوانان، نوجوانان و گروه های دانش آموزی شده است. البته در این راستا گروه ها و سازمان های مختلفی از سازمان ها و نهادهای ما حمایت و مشارکت داشته اند.

حسینی درباره تاثیرگذاری این جشنواره نیز توضیح داد: من به عنوان یک محقق به تاثیرگذاری بسیار فکر می کنم. باید بگویم که این بی سابقه است که یک قلدر دو بار از تلویزیون پخش شود. یعنی محتوا، تکنیک و کیفیت جشنواره در سطح بالایی قرار دارد. در اداره کل هنری تیمی متشکل از کارشناسان، هنرمندان و مستندسازان تشکیل داده ایم. حتی مستندات این جشنواره را به یک جوان چهارمحال بختیاری که یکی از برندگان جشنواره های قبلی ماست واگذار کردیم. این کیفیت و اثربخشی مهم است و عرصه ای برای رقابت نسل جوان خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال انجام کار با کیفیت حداکثری هستیم و ایده برگزاری این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی بنیاد شهید به ما ابلاغ شد.

دبیر جشنواره درباره سرنوشت گروه های شرکت کننده نیز گفت: قطعا در آینده برای گروه های شناسایی شده در جشنواره سفارش کار خواهیم داد. من اصلا به آمار فکر نمی کنم و به کیفیت و تکنیک اهمیت زیادی می دهیم و قطعا بعد از جشنواره ارزیابی میدانی خواهیم داشت.

مدیر فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین بخش از سخنان خود گفت: البته جامعه هدف ما خانواده های شهدا و ایثارگران هستند اما مهم ترین مولفه ای که مد نظر ماست کیفیت آثار است. که برای آن برنامه ریزی مناسبی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست محمد لارتی (دبیر هنری جشنواره ملی موسیقی نوای آنلاین) در سخنانی توضیح داد: همزمان با پایان دی ماه مهلت ارسال آثار به پایان رسید و خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان بودیم. که ما را شگفت زده کرد. این نشان داد که باید توجه بیشتری به هنرمندان فعال در این عرصه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به نظر من نوای آنلاین با در نظر گرفتن اهداف فرهنگی بنیاد شهید می تواند آغازگر فعالیت های موثری در عرصه موسیقی باشد. جشنواره نوای آنلاین با تهیه سند چشم انداز تمام تلاش خود را می کند تا در دوره های آینده جشنواره ای تولید محور باشد. البته این جشنواره در ابتدای راه است و حالا نباید قضاوت کرد و تا پایان راه منتظر ماند. این جشنواره جدید است و البته ما هر پیشنهادی را برای بهبود محصولات می پذیریم.

لارتی ادامه داد: جشنواره از فردا با شروع آزمایشی به طور رسمی آغاز به کار می کند. ضمناً در یکی از شبکه های تلویزیونی، ساخت و پخش برنامه هایی را که با نام «سرود ایثار» پخش می شود، ترتیب داده ایم. برای نتیجه جشنواره آثار مختلفی در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می توان به تولید آلبوم برای برگزیدگان، حمایت از تولیدات آتی گروه ها و شرکت کنندگان برگزیده جشنواره و همچنین پخش و نمایش آثار موزیکال اشاره کرد. در قالب های مختلف کار می کند. . در بخش موسیقی ملل، تولیدات ارائه شده با موضوع صلح و خودداری اجتماعی در قالب تولیدات قبلی آنهاست.

دبیر حوزه هنری درباره ستون «سرود» نیز توضیح داد: «سرود» در دو قسمت برگزار می شود; قسمت اول بر اساس تولیدات و آثار آماده و قابل دانلود در سایت می باشد و قسمت دوم مربوط به آثار تولیدی و خلاقانه ای است که برای گروه های سرود در نظر گرفته شده است. در این بخش سعی شده است که بحث گروه های کر و کر شناسایی شود و پس از شناسایی آنها، پروژه های مختلفی در قالب آثار تولید محور ارائه شده است.

لارتی در پایان سخنان خود گفت: در زمینه موسیقی نواحی برنامه هایی داریم حتی از روستاهای عمیق آثار بسیار جالبی به دستمان رسیده است. اتفاقاً همین حجم تولید بود که باعث شد فضای جشنواره را به حوزه های دیگر هم تعمیم دهیم تا بعداً بدانیم روی کدام حوزه های موسیقی بیشتر می توانیم تمرکز کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا