علمی و پزشکی

«نمره» برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای “مناسب‌سازی” اعلام شد

«نمره» برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای "مناسب‌سازی" اعلام شد

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور از امتیازات دستگاه های مختلف در خصوص مناسب سازی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش ایواره، کاظمی مومن سرایی در جلسه کارگروه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در بحث مناسب سازی 20 امتیاز در شاخص های عمومی اختصاص یافت و 18.54 امتیاز دریافت کرد. اما هنوز 20 امتیاز کسب نکرده ام، اما تجهیزات خوبی هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت در بحث مناسب سازی ساختمان ها نمره 15.54 گرفته است اما یکی از مسائل اساسی که داریم این است که بحث مجوز مطب ها، درمانگاه ها و مجتمع های زیرمجموعه این وزارتخانه اغلب هیچ یک از بحث پیوست به انطباق.” نمی کنند و این یکی از معضلات متعددی است که اگر بیمار با شرایط خاصی بخواهد از امکانات بهداشتی استفاده کند مشکلات جدی ایجاد می شود و ما بارها این موضوع را پیگیری کرده ایم.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور ادامه داد: حتی با شورای برنامه ریزی و برنامه درسی نیز جلسه ای داشتیم تا موضوع مناسب سازی در برنامه درسی گنجانده شود. اعلامیه هایی صورت گرفت اما نتیجه نهایی گزارش نشد.

مومن سرایی با اشاره به نکته وزارت صمت در این خصوص نیز تاکید کرد: معدل این وزارتخانه 13.54 است. یکی از چالش های اصلی ما با وزارت صنعت است. احتمالا 4 تا 5 جلسه برای مناسب سازی خودرو و خدمات پس از فروش داشته ایم، حتی در ستاد مناسب سازی کشور مصوباتی در این زمینه داشته ایم که در کمیته های فرعی ستاد پیگیری کرده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه پاسخ قابل قبولی از سوی وزارت صنعت داده نمی شود. یکی از مشکلات این است که خودروهای سفارشی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا