اجتماعی

مثبت باشید، پر انگیزه بمانید و یاد بگیرید

1- حالت خود را مثبت نگه دارید.

خود را با “حالت مثبت” نگه دارید تا به ذهن خود کمک کنید احساس مثبت تری داشته باشد. صاف بایستید، شانه های خود را به سمت عقب بکشید، چانه خود را بالا نگه دارید و بازوهای خود را دراز کنید. به این حالت “پوست قدرت” می گویند. تحقیقات اخیر نشان داده است که افراد با اعتماد به نفس معمولا سطوح بالاتر تستوسترون و سطوح پایین تری از کورتیزول دارند. اساسا، سطوح مناسب هورمون ها می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و استرس کمتری داشته باشید. جالب‌ترین نکته در مورد این تحقیق این است که نشان داد سطح تستوسترون و کورتیزول بسته به نشانه‌های اجتماعی، فیزیکی و محیطی اطراف شما می‌تواند به سرعت تغییر کند. آموزش رایگان زبان انگلیسی

هنگامی که صحبت از احساس مثبت بیشتر به میان می آید، یکی از نشانه های فیزیکی که تاثیرگذار است، زبان بدن شما است. اگر می دانید چگونه زبان بدن خود را بهبود ببخشید، می توانید سطح تستوسترون و کورتیزول خود را مرتب کنید و به سرعت احساس مثبت و اعتماد به نفس بیشتری کنید.

  • نکاتی برای مثبت اندیشی در محل کار

2-کار را در محل کار ترک کنید.

توجه داشته باشید که در پایان روز کار یا طرز فکر کاری خود را با خود به خانه نیاورید. محو کردن خطوط بین زمان کاری و شخصی می تواند تأثیر منفی بر سلامت و زندگی خانوادگی شما داشته باشد. حتی اگر کارتان را دوست دارید، کار همچنان می‌تواند استرس‌زا و همه‌گیر باشد. اگر اجازه دهید با شما به خانه بیاید، می تواند شام با خانواده شما و همچنین زمان مهمی که در شب برای استراحت دارید را قطع کند.

اگر بتوانید ذهن آگاهی را تمرین کنید، به شما کمک می کند تا کار را در محل کار ترک کنید. توجه خود را کاملاً به محیط فعلی خود معطوف کنید. اگر متوجه شدید که ذهنتان به سمت نگرانی های کاری سرگردان است، فکر را بشناسید و به آرامی آن را کنار بگذارید. حتی ممکن است لازم باشد چند لحظه روی نفس خود تمرکز کنید تا به لحظه فعلی بازگردید بهترین آموزشگاه های آیلتس شهر تهران.

3- یک فایل یا جعبه تعریف بسازید و نگه دارید.

برخی به این جعبه “آفتاب” خود می گویند. این اساسا مجموعه ای از چیزهای خوبی است که مردم درباره شما گفته اند. وقتی احساس ناراحتی کردید نگاهی بیاندازید تا ویژگی های مثبت خود را به خود یادآوری کنید. وقتی از کسی تعریف و تمجید می کنید، تقریباً مانند هدیه گرفتن است. این انرژی مثبتی است که از طریق قدردانی به شما منتقل می شود. دریافت تعریف مناسب مطمئناً می تواند روز شما را شاد کند، به شما کمک کند احساس قدردانی کنید و قطعاً به شما کمک می کند احساس مثبت تری داشته باشید. با این حال، این هدایای قدردانی احتمالاً زمانی که روز بدی را سپری می‌کنید در ذهن شما نیست. اگر چیزهای خوبی که مردم به شما یا درباره شما گفته اند را برای خود یادداشت کنید، همیشه می توانید این افکار را در جلوی ذهن خود قرار دهید.

4- به خود استراحت دهید.

تقریباً غیرممکن است که مثبت بمانید اگر همیشه نسبت به کار و تلاش خود انتقاد کنید. این اغلب منجر به فرسودگی شغلی می شود. فرسودگی در محل کار یکی از سریع ترین راه ها برای از دست دادن انگیزه، تمرکز و بهره وری است. به ذهن و بدن خود استراحت های منظم بدهید تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد که استراحت‌های کوتاه و مکرر در محل کار به کارکنان اداری استقامت بیشتری می‌دهد و برای زمانی که به سر کار باز می‌گردند به آنها انرژی می‌دهد. برخی از مزایای دیگری که این مطالعه نشان داد از وقفه های کاری ناشی می شود شامل رضایت شغلی بالاتر میزان کمتر خستگی عاطفی و احساسات مثبت تر در مورد کاری است که در آن روز انجام شده است. همچنین کارگران را تشویق می کند تا کارهایی را انجام دهند که بالاتر و فراتر از شرح شغل آنها است. اگر ایده های بیشتری می خواهید، یاد بگیرید که چگونه با استراحت های منظم در محل کار مثبت و با انگیزه بمانید ، برای استراحت خود برنامه ریزی کنید تا خود را خسته نکنید.

 

دکمه بازگشت به بالا