علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

زگیل تناسلی به چه شکل است؟

زائدههای گوشتی ناشی از زگیلهای تناسلی ممکن است با بسیاری از بیماریها که زائده هایی مشابه ایجاد میکنند به اشتباه تشخیص داده شود. نیتروژن مایع به طور وسیع در کرایوتراپی یا سرما درمانی مورد استفاده قرار میگیرد و باعث مرگ سلولی، ایجاد کریستالهای مایع در داخل سلول و آسیب به اجزای آن میشود. این زگیلها معمولا در نواحلی تناسلی به وجود میآیند و در صورتی که درمان نشوند، ممکن است باعث سرطان شده و به شریک جنسی نیز منتقل گردد. این عارضه میتواند هم در آقایان و هم در خانمها رخ دهد. خانمهای مبتلا به زگیل تناسلی حتما باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده تا معاینه دهانه رحم و پاپ اسمیر برای آنها انجام شود.آقایان هم باید تحت معاینه ناحیه تناسلی قرار گیرند.

چگونه به زگیل تناسلی مبتلا می شویم؟

چرا به زگیل تناسلی مبتلا می شویم؟ در ضمن اینکه چنین فردی آلوده محسوب می شود و با هرکسی که رابطه ی جنسی برقرار کند می تواند ویروس را به بدن او منتقل کند به همین دلیل باید روابط جنسی خود را تا مرحله ی درمان کامل محدود نماید. گاهی ممکن است فردی مبتلا به زگیل تناسلی باشد اما هیچ علائمی از خود نشان ندهد. این زگیل ها می توانند مسری تر و با ضرر بیشتری همراه باشند. رنگ این زگیلها قرمز، سفید و یا خاکستری است. تست محلول سرکه (استیک اسید): پزشک محلول سرکه را به کار میبرد تا نواحی تناسلی آلوده به ویروس سفید شوند. ویروس زگیل تناسلی قادر است به سرعت گسترش پیدا کند بدون این که تا مدت ها منجر به بروز علائمی در ظاهر فرد گرد. اغلب این زگیلها بسیار ریزند بطوریکه با چشم نمیتوان آنها را دید و در حدی که خود شخص متوجه وجود آنها نمیشود. اعتقاد بر این است که برملین با حل کردن پروتئین های ویروس زگیل، آن را از بین می برد. البته قبلا میگفتند برای پسرها این واکسن زده نشود، اما الان اتفاق نظر وجود دارد که پسرها و دخترها واکسینه شوند. همچنین احتمال دارد علائم زگیل تناسلی را داشته باشید اما پس از مراجعه به دکتر و معاینه، مشخص شود که علت دیگری دارد.

ابتلا به زگیل تناسلی از طریق اپیلاسیون

روش دیگری به نام الکتروسرجری یا الکتروکوتری وجود دارد که از جریان برق برای سوزاندن زگیل استفاده میشود. لذا بکاربردن روشهای لایه برداری پوست با استفاده از استعمال روزانه اسید سالیسیلیک یا ترتینوئین توصیه می شود . همانطور که در بالا گفتیم در بعضی از مواقع تشخیص زگیل تناسلی یا hpv مشکل می باشد و معمولا پزشکان با استفاده از محلول اسید استیک اقدام به تشخیص آن می کنند.برای تشخیص زگیل تناسلی دو را اصلی وجود دارد که ما در ادامه این دو راه را به شما معرفی می کنیم. معمولا پزشکان از این راه برای از بین زگیلهای بزرگ استفاده میکنند. برخی از زگیلهای تناسلی را باید با جراحی از پوست جدا کرد. از آنجایی که این داروها میتوانند به بافت سالم بدن آسیب بزنند، حتما باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند. ولی ممکن است همزمان با تضعیف بدن، این زگیل ها به حالت فعال تبدیل شوند. امکان برگشت زگیل تناسلی در خانمها بسیار زیاد است و اگر درمان آن به تعویق بیفتد امکان بروز سرطان رحم و دیواره رحم وجود دارد. 3- شریک جنسیتان به زگیل تناسلی مشکوک یا مبتلاست. داروهای موضعی مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند که از آنها میتوان به کوندیلوکس ( پودوفیلین و پودوفیلوکس)، ایمی کیمود (آلدرا، زیکلارا) و ورگن (سینکاتچینز) اشاره کرد.

زگیل تناسلی تا چه مدت در بدن میماند؟

مشخص نیست. یکی از درمانهای گیاهی، استفاده از عصاره گیاهی پودوفیلین است. یکی دیگر از راههای درمان این بیماری استفاده از نیتروژن مایع است. در این روش حتی ویروس هایی که در عمق اپیدرم نفوذ کرده اند تا حدود بسیار زیادی از بین خواهند رفت. البته لازم به تاکید است که هیچ کدام از روش های درمانی، پاسخ ۱۰۰ درصد نمی دهند و احتمال عود زگیل حتی با کلیه روش های درمانی وجود دارد. کرم های موضعی موثر در درمان زگیل تناسلی توسط دکتر آقامحمدپور هم نیاز است که مدت طولانی در حدود دو تا سه ماه استفاده شود تا ضایعات زگیل را از بین برود. جهت بررسی نوع سروتایپ ویروس HPV لازم است از نمونه برداری و انجام HPV DNA PCR استفاده نمود. 5-افرادی که رابطه جنسی بدون استفاده از ابزار محافظتی مانند کاندوم دارند. زگیل ها از هر نوعی که باشند؛ باید سریعاً در مورد درمان آنها با پزشک مشورت کنید، در غیر این صورت وسعت و تعداد زگیل ها به سرعت افزایش خواهد یافت. اما اگر زگیلها باقی بمانند و رشد کنند و تعدادشان بیشتر شود، باید از آنها- نمونه برداری شود و مورد بررسی قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا