فرهنگ و هنر

انتشار کتاب جدید از برگزیدگان جایزه «اُ.هنری»

انتشار کتاب جدید از برگزیدگان جایزه «اُ.هنری»

کتاب «دختر چند فصل» جدیدترین اثر از مجموعه کتاب‌های برگزیده جایزه ادبی O.. هنری با ترجمه لیلا آقالو در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

به گزارش ایواره، در مدخل ناشر کتاب آمده است: این نقد در سال‌های اخیر توسط انتشارات کتاب نیستان در بیش از 100 جلد ترجمه و منتشر شده است و تلفیقی از بهترین داستان‌های منتشر شده به زبان انگلیسی در آمریکای شمالی است. به زبان فارسی به مخاطبان ارائه شد. هر یک از این داستان ها فقط دریچه ای جدید و بدیع برای خلاقیت در داستان نویسی می گشاید و موقعیت های خاص انسانی و اجتماعی در دنیای اطراف ما و مسائل خاص انسانی مانند ترس، عشق، نفرت، جدایی، زندگی جمعی و برخی موارد را توصیف و توصیف می کند. از مهم ترین مسائل زندگی اجتماعی در عصر نویسندگی.

جایزه A. “هنر” بیش از صد سال است که از همین منظر و به طور کلی از زاویه گشودن دریچه های جدیدی به سوی زندگی اجتماعی در بین نویسندگان شناخته شده است.

ویلیام سیدنی پورتر با نام مستعار او.

در کتاب «دختر چند فصل» ترجمه فارسی داستان های برگزیده این جایزه در سال 2019 منتشر شده است که شامل 11 داستان است که در این میان بسیاری از نویسندگان مهاجر انگلیسی زبان خودنمایی می کنند.

این کتاب با سرمقاله لورا فورمن تهیه شده است و او در مقدمه این خلاصه آورده است که داستان و به تبع آن آثار این کتاب به صورت میدانی باز به مخاطبان ارائه می شود که سبک و سیاق نگارش می تواند باشد. برای مخاطب داستان. به‌زودی در اوایل قرن بیستم و در دوران حیات او. هنر قابل درک نیست.

به گفته لورا فورمن، این کتاب همچنین تلاشی برای قدردانی از شکل اصلی داستان کوتاه است که جایزه به دنبال حفظ و بیان آن است.

لورا فورمن در تشریح آثار این کتاب به این نکته نیز اشاره می کند که وقایع و زمینه اصلی این داستان ها در قالب خانواده و تناقضات، مشکلات و کاستی های موجود در ساختار آن روایت می شود تا بتواند توضیحات متفاوتی در مورد چرایی آن ارائه دهد. این ساختار از دیدگاه Express در ساختارهای مختلف غیر طبیعی است.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این داستان ها، جغرافیای واقعه است که به دلیل حضور نویسندگان چند ملیتی در میان آنها، به مناطق مختلف جغرافیایی روی زمین گسترش یافته و همین موضوع آنها را به تاریخ فرامرزی تبدیل کرده است. این امر باعث شده تا حوزه های مختلف مخاطب با آنها ارتباط برقرار کرده و حوزه نفوذ خود را توسعه دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا