فرهنگ و هنر

امامزادگان در پرتو علاقه مردم به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند

امامزادگان در پرتو علاقه مردم به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وقف و امور خیریه با بیان اینکه معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در این سازمان است، گفت: در این راستا معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در این سازمان است.

به گزارش ایواره، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وقف و امور خیریه با بیان اینکه ائمه اطهار مصداق آیه «ما هُوَهُ الْکُوَثَری» هستند، اظهار کرد: ائمه اطهار از مصادیق آیه شریفه «ما هذا الکوثری» هستند. امامزادگان برای نشر معارف اهل بیت(ع) و مکتب اسلام هجرت کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه بقاع متبرکه و بقاع متبرکه دارای کارکردهای گسترده ای هستند، تصریح کرد: حرم مطهر در پرتو علاقه مردم ایران اسلامی به این بزرگواران به قطب فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وقف و امور خیریه بر جایگاه ویژه موضوع حج در آموزه های دینی ما تاکید کرد و افزود: برای گسترش معارف اهل بیت از نظر فرهنگی و دینی حائز اهمیت است. برنامه هایی در امامزاده ها و امامزاده ها برگزار می شود. همچنین بقاع متبرکه در سال های اخیر خدمات اجتماعی را در موضوعات مختلف به اطرافیان ارائه کرده اند.

حجت الاسلام عادلی بر ضرورت معرفی و معرفی امامزادگان به مردم و نخبگان کشور تاکید کرد و گفت: قطعاً هرجا امامزاده ای معرفی شود آثار و برکات آن امامزاده بر مردم افزوده می شود. معرفی امامزادگان به مردم یکی از وظایف مهم ما در سازمان اوقاف و امور خیریه است. البته ارائه امامزادگان از دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف برای اقشار مختلف مردم امری مهم و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: انجمن های علمی که به عنوان نخبگان علمی در جامعه تأثیرگذار خواهند بود، می توانند از منظر علمی به موضوع (امامزادگان) بنگرند; از این رو برگزاری همایش ها و کنگره های علمی جزئی از برنامه های ما برای معرفی زیارتگاه ها خواهد بود. از این رو در نظر داریم در سال های آینده کنگره های علمی برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان وقف و امور خیریه با اشاره به جایگاه ویژه حضرت یحیی بن زید (علیه السلام)، یادآور شد: کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه نزد ایشان نگهداری و به امام صادق (علیه السلام) اهدا شد؛ مرقد مطهر ایشان در گنبدکاووس به عنوان محور وحدت شیعه و سنی نیز شناخته می شود که موضوع بسیار مهمی است.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه مردم اهل سنت منطقه (گنبدکاووس) به زیارت حضرت یحیی بن زید(ع) می آیند، تاکید کرد: کنگره ملی حضرت یحیی بن زید(ع) ثابت کرد که برادران اهل سنت ارادت زیادی به اهل سنت دارند. . آل بیت (ع) دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا