شهدا تجلی فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ایثارند

شهدا تجلی فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ایثارند

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهدا مظهر فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ایثار هستند، گفت: از این رو یاد و خاطره آنان در حافظه ملت ایران نقش بسته است.

به گزارش ایوارهدکتر عبدالحسین کلانتری امروز پنجشنبه در مراسم یادواره 25 دی ماه روز شهدای دانش آموز که با یاد و خاطره شهدای هویزه برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز است، اظهار داشت: این روزها باید به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت نیاز باشد. جامعه، دولت، دولتمردان، فرهنگ عمومی و نیازهای دانشگاه ها و دانشگاهیان، ارزش های والای شهدا باعث شده است که جامعه نسبت به آنان عشقی وصف ناپذیر داشته باشد.

وی با اشاره به ارزش‌های شهدا و هشت سال دفاع مقدس گفت: این ارزش‌ها ثروت اجتماعی ملت ایران است و مصونیت ما را در برابر دشمنان افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ارزش‌ها گاهی فراتر از سطر کتاب است و با شجاعت و دلاوری افرادی مانند ایزهو نوجوانی که برای نجات دو نفر دیگر جان خود را از دست داد، تجلی می‌یابد. . موجودات و دهها مثال دیگر.»

کلانتری گفت: این ارزش‌ها هسته قوی تمدن ایران باستان را تشکیل می‌دهند که سرچشمه بسیاری از معارف اسلامی جلا یافته و ثمره‌های آن مانند همت، باکری، علم الهدی، فخری زاده، سلیمانی و احمدی به شهادت رسیده است. روشن».

وی ادامه داد: این فرهنگ و ارزش هنوز در دانشگاه‌ها وجود دارد و در مکان‌های تاریخی مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد علمی، جهاد بهداشت و… ظهور کرده است. از این رو مسئولان فرهنگ کشور وظیفه دارند از جوانان حمایت کنند و زمینه توسعه بیشتر آنان را فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند، گفت: در دانشگاه ها حذف می شود.

دکتر کلانتری تاکید کرد: باید به جوانان فرصت دهیم و به آنها اعتماد کنیم چرا که کشور اکنون نیازمند جهاد علمی و فرهنگی است و افسران، فرماندهان و سربازان این جهاد علمی دانشگاهیان و دانشجویان هستند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل