عمومی

استقبال از آلاله‌ها/ فرزندان گمنام مشگین‌شهر در خاک آرام گرفتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین- گروه استان‌ها؛ شیرین اسلوب: امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان ۲ شهید گرانقدر گمنام بود و مراسم استقبال و تشییع پیکر این ۲ لاله بی‌نام و نشان با حضور امت شهیدپرور مشکین‌شهر برگزار شد و پیکر مطهر این شهدای والا مقام به سمت آرامگاه ابدی تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

ظهر یک روز تعطیل است که برای بدرقه نام‌آوران وطنم که در خون خود غلتیدند تا امروز مردمان شهرمان با خیال آسوده قدم بردارند باد سرد پاییزی در شهرمان وزیدن گرفته اما چیزی توان ایستادن مقابل اراده‌ام را ندارد. به استقبال کبوتران بی نام نشانی می‌روم موج جمعیت مرا میخکوب می‌کند.

همه آمده‌اند تا این میهمانان را بدرقه کنند، در دلم غوغا است اما یاد حضرت زهرا (س) که می‌افتم به‌ناگاه آرام می‌گیرم.

آری در روز شهادت حضرت زهرا (س) مادرشهیدان قلبم را با بدرقه آلاله‌های فاطمی تسلی دهم و در هوای مرده شهر با استشمام عطر شهید خوشنام نفس تازه کنم.

نوحه شهید گمنام سلام صفا دادی به شهرمان در شهرمان پیچیده. بغض و حسرت عجیبی گلویم را گرفت. انگار مهمانانی که امروز کوچه و پس کوچه‌های شهرمان را عطرآگین کرده‌اند، کهکشان خاطراتش من را ققنوس‌وار روانه روزهای خون و گلوله کرد.

وقتی چشم را در حوالی شهر میچرخاندن حضور جوانان در مراسم تشییع شهدای گمنام نگاهم را به خود جلب کرد.

استقبال از آلاله‌ها/ فرزندان گمنام مشگین‌شهر در خاک آرام گرفتند

همه آمده بودند از جوانان دهه هفتادی گرفته تا دهه هشتادی و نودی‌. مداح زمزمه می‌کرد و جوانان هم زیر لب می‌گفتند. شهید خوشنام گمنام منم، ناکام منم.

جوانان دهه هشتادی و نودی با حضور پرشور خود در مراسم تشییع شهدای خوشنام بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشته و با صدای رسا فریاد زدند که تا آخرین نفس پای خون شهدا و انقلاب اسلامی می‌ایستند و هرگز مغلوب جنگ فرهنگی و ترکیبی دشمن نمی‌شوند.

جوانان امروز در کنار جوانان دیروز

جوانان امروز کنار جوانان دیروز در یک صف ایستاده بودند. یکی سربند یا فاطمه‌الزهرا روی پیشانی داشت و دیگری در حالی که تسبیح در دست گرفته بود بیرق سیاه عزای فاطمی را روی دستانش نگه می‌داشت و زیباترین سکانس حضور پرشکوه مردم در دسته امروز، دو شهید خوشنامی بودند که به آن توسل می‌کردند.

با خودم فکر کردم جوانی که اینگونه زیر تابوت شهدای گمنام اشک می‌ریزد زندگی‌اش برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است. دشمن اگر توانست عاشورای سال ۶۰ هجری را از خاطرات محو کند پس می‌تواند ذهن جوانان ما را هم وارد دنیای بی‌بندوباری کند اما این آرزوی محال مستکبران است.

این ملت با تربت حسین (ع) کام گرفته و در تربت حسین (ع) کفن می‌شوند اما خاک نمی‌دهند و پیامشان این است هر چقدر که بکشید ما را بکشید اسلام زنده‌تر می‌شود.

استقبال از آلاله‌ها/ فرزندان گمنام مشگین‌شهر در خاک آرام گرفتند

امروز شهر شهیدپرور مشکین شهر در ایام فاطمیه میزبان ستاره‌هایی است که عاشقانه‌هایشان را در وصف جانان خود فریاد کردند و انعکاس فریادشان حتی آن خواب‌برده از فرط گناه را هم بیدار کرده است.

در بدرقه قهرمانان بی‌نشان همه آمده بودند تا از شهدا بیاموزند که چطور با وجود کم سن و سالی‌شان راه پیران عارف را از آنِ خود ساختند.

گوش تا گوش مراسم تشییع شهدای گمنام مملو از جمعیت است و در میانه جمعیت افراد زیادی هستند که امید دارند باران اشک‌هایشان در غربت شهدای خوشنام و مادرشان زهرای اطهر، دشت خشکیده آن‌ها را آباد کند.

همه آمده‌اند تا مسیر آسمان را از مهمان بهشتی جویا شوند تا پرواز را از آنها بیاموزند و بال‌های شکسته خود را برای رسیدن به معبود بگشایند.

بر اساس برنامه‌ریزی پیکر یکی از شهدای گمنام به شهر قصابه و پیکر شهید دیگر برای خاکسپاری به شهر فخرآباد منتقل خواهد شد.

استقبال از آلاله‌ها/ فرزندان گمنام مشگین‌شهر در خاک آرام گرفتند

نظام امروز ما تکیه‌گاه جهان اسلام شده است

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهادت مظهر جاودانگی یک ملت است و بدون شهادت هیچ ملتی پایدار نمی‌ماند، گفت: امروز ملت ایران می‌درخشد و تکیه‌گاه مطمئنی برای جهان اسلام، جهان مظلومان و مستضعفان است.

این ۲ شهید گمنام طی چند روز گذشته مهمان بعضی از شهرستان‌های استان و روستاها بودند را از عطر ایثار و معنویت خود متبرک کردند.

دکمه بازگشت به بالا