دانشمندان ،درد آرتروز را غافلگیر می کنند

مسیر درد آرتروز کشف شد

استئوآرتریت زمانی شروع می شود که غضروف مفاصل فرسوده می شود و باعث ساییدگی استخوان ها روی یکدیگر و ایجاد درد می شود. درد را می توان با دارو یا تغییر سبک زندگی کنترل کرد، اما با پیشرفت بیماری، درد می تواند همچنان یک مشکل باقی بماند. برای یافتن داروهای بهتر برای مدیریت درد مزمن، دانشمندان در حال مطالعه مسیرهای مولکولی هستند که درد را به مغز منتقل می کنند.

دانکن لاسلز، یکی از محققین این پروژه گفت: “احساس درد نتیجه عمل یک مولکول در محل درد است که با گیرنده ای روی یک عصب حسی تعامل می کند و مجموعه ای از رویدادها را در عصب ایجاد می کند که سیگنال تولید می کند.” منجر می شود. این سیگنال در طول عصب حرکت می کند و توسط مغز به عنوان درد تفسیر می شود.

در این مطالعه جدید، محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی یک مسیر خاص از جمله مولکول آرتمین و گیرنده آن به نام GFRα3 را بررسی کردند. این مسیر در یک مطالعه قبلی روی سگ‌های مبتلا به استئوآرتریت در سطوح بالاتری یافت شد. کشف این مسیر به تنهایی لزوماً به این معنی نیست که در درد آرتروز نقش دارد. بنابراین محققان مطالعه را آغاز کردند.

محققان دریافتند که GFRα3 در اعصاب حسی موش های مبتلا به استئوآرتریت در مقایسه با موش های گروه کنترل افزایش یافته است. سپس، آنها برخی از موش‌های مبتلا به آرتروز را با آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که به GFRα3 متصل می‌شوند، درمان کردند. این امر از اتصال و تحریک سیگنال‌های درد آرتمیس جلوگیری کرد و موش‌ها دو ساعت پس از درمان از اندام‌های خود مجدداً استفاده کردند.

اگرچه نتایج یک مطالعه بر روی موش ها همیشه نمی تواند به انسان منتقل شود، محققان می گویند این مکانیسم ممکن است در انسان نیز وجود داشته باشد، که نشان دهنده یک هدف جدید در تولید داروهایی برای درمان درد مزمن مرتبط با استئوآرتریت و سایر بیماری ها است.

46

خروج از نسخه موبایل