عمومی

در سوگ تلاشگری خستگی ناپذیر

حجت الاسلام اوحدی که تحصیلات عالی خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگان حوزه علمیه گذرانده بود بیش از ۵ دهه از عمر خود را به تبلیغ و ترویج دینی در کشورهای مختلف و نیز انجام وظیفه در معاونت پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، و مجمع تقریب مذاهب اسلامی گذراند.

در سوگ تلاشگری خستگی ناپذیر
بیش از نیم قرن پیش با این چهره فرهنگی که از فضلای حوزه علمیه نجف أشرف بشمار می آمد ، آشنا بودم.
ایشان یکی از معلمین تلاشگری بودند که در مدرسه جعفری نجف که از سوی مرحوم آیة الله العظمی سید محمود شاهرودی در سال ١٣٤٥ و یا ١٣٤٦ شمسی ( تردید از حقیر است ) دایر شده و سه ماه تابستان ، فرزندان حوزویان را که کاری نداشتند ، گرد آورده و به درس تاریخ ، ریاضیات ، علوم دینی ، و خطاطی مشغول می نمودند و از به هدر رفتن زمان دانش آموزان و استفاده از فرصت ها ، بهره می گرفتند. البته این مدرسه در طول ظاهرا چندین سال به فعالیت خود ادامه داد که اینجانب فقط بک دوره تابستانی از آن بهره بردم که مدیریت آن با حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی شاهرودی و اساتیدی شامل تعدادی از فضلای برجسته حوزه شامل آقایان دانشجو، توانا ، سید محمود نقیبی،خلیلی همدانی و دیگر اساتید از جمله مرحوم اوحدی در آن مدرسه اشتغال به تذریس داشتند.

در سوگ تلاشگری خستگی ناپذیر
دیگر از فعالان این مدرسه مرحوم حجة الاسلام و المسلمین سیادت و حجة الاسلام و المسلمین حجًت کشفی بودند که هنر خطً ایشان در نجف مشهور و برجسته بود ، که اخیرا توفیق دیدار ایشان را پیدا کردم.

در سوگ تلاشگری خستگی ناپذیر
که در این مسابقه ، مقاله ١٨ صفحه ای بنده ، برنده این دوره مسابقات گردید و جایزه آن را(که از یاد برده ام ) به حقیر تعلق پیدا کرد.

روح و روان وی و مرجع عالیقدر مرحوم آیة الله العظمی شاهرودی و معلمین دلسوز و تلاشگر آن مدرسه ، پر فروز باد

چهارشنبه ١٥ فروردین ١٤٠٣
تهران

دکمه بازگشت به بالا