فرهنگ و هنر

مروری بر روزنامه های امروز جهان

مروری بر روزنامه های امروز جهان

جراحی آب مروارید و فلج مغزی، نبود نمایندگی دیپلماتیک استرالیا در المپیک پکن و تحریم دیپلماتیک، درد و رنج گروگان ها در مرز لهستان و بلاروس و… از مهم ترین اخبار امروز جهان است.

به گزارش ایواره، مهم ترین عناوین روزنامه های جهان روز پنجشنبه ۱۸ آذر به نقل از آلبرت کوچویی، سخنران پیشکسوت به شرح زیر است:

بانوی اروپا

Frankfurter Angela Maine می نویسد: «اکنون زمان شروع عصر واقعی پس از آنگلا مرکل است. اولاف شولز به عنوان صدراعظم، دولت ائتلافی آلمان را رهبری خواهد کرد. طرفین ائتلاف معاهده را امضا می کنند. پارلمان آلمان با تصویب صدراعظم شولتز، فصل جدیدی را در آلمان و سیاست اروپا گشود. دوران آنگلا مرکل به پایان رسیده است. آنگلا مرکل شاهد بحران یک میلیون پناهنده در اروپا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون چهار رئیس جمهور فرانسه، پنج نخست وزیر بریتانیا و هشت نخست وزیر ایتالیا بود و او یک بانوی برجسته در سیاست اروپا بود. قرارداد ائتلاف نیز در هفتاد و هفت صفحه امضا شد.

جرم نیست

روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت: کمک به پناهجویان گرسنه در مرزهای لهستان و جنگل های یخی غیرقانونی است اما جرم نیست. پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس عبور نمی کنند. آنها گروگان های ناتوانی هستند، گروگان هایی که در درگیری های سیاسی رنج می برند.

دی ولت همچنین در آلمان نوشت: جو بایدن در گفتگوهای خود با روسیه لحن تندی برگزید. او دو ساعت با پوتین صحبت کرد که اگر به اوکراین حمله کند، تلافی اقتصادی خواهد کرد. آیا آمریکا می تواند؟ تنها سلاح آن آلمان است که خط لوله روسیه به اروپا را می بندد. آیا آلمان گوش خواهد کرد؟

تحریم های دیپلماتیک

روزنامه اسپانیایی ال پاییس می نویسد: هیئت دیپلماتیک استرالیا پس از آمریکا در المپیک پکن شرکت نمی کند که نوعی تحریم دیپلماتیک است، اما سوال جورج مانیوت، تحلیلگر سیاسی انگلیسی در روزنامه گاردین این است که مخالفتی وجود ندارد. . در بریتانیا، بوریس جانسون بیش از هر زمان دیگری قدرت را به دست گرفته است. جینا میلر در تحلیلی دیگر می نویسد که رویارویی بوریس جانسون با داوران افسانه ای است. حقیقت این است که او به مردم انگلیس حمله کرد.

از حواشی خبر

آب مروارید و آلزایمر

روزنامه ایتالیایی Le Repubblica نیز نوشت: دید خوب از مغز در برابر زوال عقل محافظت می کند. تحقیقات اخیر مجله علمی جاما نشان می دهد که جراحی چشم آب مروارید بیش از 30 درصد از افراد را از زوال عقل محافظت می کند. دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در یک مطالعه علمی گسترده می گوید که بیش از نیمی از افرادی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار می گیرند از زوال عقل یا فراموشی درمان شده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا