برنامه‌های «پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» تشریح شد

برنامه‌های «پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی» تشریح شد

نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در مجمع عتبات عالیات و معاون هماهنگی و توسعه وقف های این بارگاه ملکوتی به تشریح برنامه های «پنجمین اجلاس آستان های مقدس و عتبات عالیات ایران اسلامی» پرداخت.

به گزارش ایواره، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، معاون هماهنگی و توسعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در نشست خبری به تشریح برنامه های «پنجمین اجلاس آستان مقدس و آستان مقدس» پرداخت. زیارتگاه‌های ایران اسلامی در آستان مقدس برگزار می‌شود گفته می‌شود ایده برگزاری جلسات عتبات در سال‌های گذشته توسط حرم‌های حرم اهل بیت(ع) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از طریق مدیتیشن و توسعه، توسعه خدمات مطلوب برای زائران و پیشبرد مسائل مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در مکان های مناسب به درستی انجام شود.

وی افزود: به همت آیت الله رئیسی در سال 1395 و در شهر مشهد مقدس اولین اجلاس مشترک جهان اسلام به منظور توسعه همکاری های بین شهر مقدس برگزار شد. خدا را شکر این دیدار و به مرور زمان با توجه به مشکلات ناشی از بیماری ها مورد استقبال قرار گرفت. کرونا، این دیدارها با حضور خادمین عتبات عالیات و امامزادگان ایران اسلامی ادامه یافت.

علی اکبریان گفت: تاکنون چهار جلسه از این جلسات به صورت منظم برگزار شده است. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان و حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه چهارشنبه 24 آذرماه در این هتل برگزار می شود. حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع).

نماینده آستان مقدس در مجمع عتبات عالیات افزود: تاکنون طرح های جامع و کاربردی و پروژه های مشترک پس از این جلسات بررسی شده و برای برنامه ریزی مناسب و طرح مسائل برای جلسه مجمع نمایندگان، دبیرخانه دبیرخانه مجمع نمایندگان جلسه و هفت کارگروه تخصصی در زمینه های قرآنی و فرهنگی جامعه مختلف.

وی ادامه داد: در اجلاسیه ایتب مقدمات برگزاری جلسات مشترک آستان های مقدس برای خدمت رسانی شایسته به زائران خاندان خدا (علیه السلام) برای بهره گیری از ظرفیت های ویژه یکدیگر فراهم شده است. . آستانه ای که می توان از آن برای ظرفیت های خاص پزشکی استفاده کرد.» حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با توجه به وجود مرکز درمانی دارالشفا با خدمات درمانی عالی در زیارتگاه های کشور، تاکید کردند که با عرض ادب، پزشکان این مرکز. با مراجعه به مرکز درمانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) تجربیات ارزشمند خود را در اختیار پزشکان و متخصصان آن مرکز قرار دادند.

علی اکبریان تصریح کرد: استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی با توجه به پیشرفت روزافزون در این زمینه برای ارائه دانش و ظرفیت های موجود و موضوع مراکز مشاوره تخصصی در بقاع متبرکه که این مراکز در حال حاضر در تمامی بقاع متبرکه مستقر هستند و برنامه ریزی ملی می کنند. قرآن من دوست دارم» با هدف حرکت عمومی قرآن در کشور، یکی از موضوعات مهم مطرح شده در ایران اسلامی بوده است.

معاون هماهنگی و توسعه وقف های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام تاکید کرد: در ایام کرونا هماهنگی بسیار خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و در این ایام ایجاد شد و امکان حج و بهره برداری فراهم شد. فضای معنوی حرم ها برای زائران پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت شده است و از این طریق در طرح های مشترک یوتاب، طرح توزیع اقلام بهداشتی و بسته های زندگی برای خانواده های کم درآمد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب در مناطق محروم کشور در قالب طرح «مواسات» اجرا شده است.

نماینده آستان مقدس در مجمع عتبات عالیات در پایان این دیدار گفت: با پیگیری های انجام شده در مجمع عتبات، در نظر داریم در آینده نزدیک با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیدار و از آن بهره ببریم. بهره مندی از راهنمایی او.»

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل