علمی و پزشکی

آشنایی با روغن مناسب با نیاز موهای شما برای روغن تراپی

آشنایی با روغن مناسب با نیاز موهای شما برای روغن تراپی

گاهی می توان از ترکیب چند روغن ارگانیک نیز برای روغن درمانی استفاده کرد. با ترکیب این روغن ها می توانید قبل از شستشو از آنها استفاده کنید. این کار باعث می شود موها نرم تر و بهتر تغذیه شوند. در ادامه به معرفی چند روغن مناسب برای موهای مختلف می پردازیم. پس به ما بپیوندید

  1. روغن بیور برای موهای شکننده

روغن کرچک می تواند هر مویی را تغذیه کرده و آنها را قوی تر کند. در این صورت از شکنندگی مو جلوگیری می شود. این روغن همچنین به کاهش ریزش مو کمک می کند. این روغن با تامین چربی پوست سر به حالت دادن سریعتر و بهتر موهای شما کمک می کند. این روغن برای موهای رنگ شده بسیار مناسب است زیرا رنگ مو باعث ضعیف شدن و شل شدن تارهای مو می شود. البته رنگ موهای روشن یا تیره مردانه، زنانه و دخترانه در برندهای مارال، لورآل و گارنیر نه تنها گیاهی است، بلکه قیمت مناسبی نیز دارد که از طریق این لینک قابل خرید است.

اکسید کننده رنگ مو نیز باید در حد متعادل و بافت استفاده شود. اکسیدان آتوسا، والنسیا و مارال از انواع اکسیدان های گیاهی و ضد جوش هستند که قیمت مناسبی دارند و درصدهای متفاوتی دارند. پس از مدتی استفاده از رنگ مو و اکسید کننده، می توانید از روغن کرچک برای موهای خود استفاده کنید. این روغن دارای اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی است و مو و پوست سر شما را از انواع آلودگی ها و عفونت ها پاک می کند. از طرفی روغن کرچک می تواند آب و رطوبت را به خوبی حفظ کند و به عنوان یک مرطوب کننده خوب عمل کند.

  1. روغن بادام برای موهای خشک

آشنایی با روغن مناسب برای نیازهای موهایتان برای روغن درمانی

یکی دیگر از روغن های رایج در روغن درمانی، روغن بادام است که به ویژه برای موهای مردانه و نرم کننده آن مفید است. روغن بادام به راحتی در دسترس است و پروتئین موجود در آن به بازسازی سطح پوست شما کمک می کند. این روغن حالت انعطاف پذیری به موها می دهد و اگر با مواد شوینده ترکیب شود موثرتر خواهد بود. البته فقط این روغن می تواند موهای شما را درخشان و قوی کند. بهتر است از روغن بادام تلخ برای مو و روغن بادام شیرین برای پوست استفاده شود. روغن بادام برای پوست صورت نیز خواص زیادی دارد که در این مقاله می توانید این خواص و نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید.

  1. روغن نوار برای موهای نازک

افرادی که ریزش موی مداوم و موهای کوتاه دارند می توانند از این روغن استفاده کنند. این روغنی است که احتمالا کمتر در مورد آن شنیده ایم. این روغن یکی از بهترین روغن ها مخصوصا برای درمان موهای سفید است. علاوه بر این، برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آنها استفاده می شود.

  1. روغن رزماری موها را سفید می کند

روغن درمانی از دیرباز در رابطه با بازگشت رنگ موی اصلی مورد استفاده قرار می گرفته است. در واقع استفاده طولانی مدت از این روغن باعث تاخیر در سفید شدن موها می شود. روغن رزماری به حفظ رنگ اصلی مو کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از روغن رزماری به حفظ شادابی مو کمک می کند.

  1. روغن آووکادو برای موهای در معرض آفتاب

آشنایی با روغن مناسب برای نیازهای موهایتان برای روغن درمانی

این روغن برای افرادی که دائما در معرض نور خورشید هستند مناسب است. علاوه بر این، روغن آووکادو برای پوست سر ملتهب نیز مناسب است زیرا فرمولی بسیار سبک دارد و به راحتی جذب پوست سر و مو می شود. روغن آووکادو به راحتی آب را نگه می دارد و به آبرسانی مو کمک می کند.

یکی دیگر از خواص روغن آووکادو داشتن SPF است، به این معنی که عوامل محافظتی موجود در آن به محافظت از مو در برابر نور خورشید کمک می کند. بنابراین آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید عمدتا توسط این روغن برطرف می شود. آووکادو سرشار از ویتامین های A، D، E، 6B، اسیدهای آمینه و اسید فولیک است. این مواد در واقع همان موادی هستند که هر موی سالمی به آن نیاز دارد. روغن آووکادو را می توان برای نرم کردن عمیق مو یا به عنوان ماسک مو استفاده کرد. هنگامی که این روغن در ترکیب با روغن های دیگر مانند روغن زیتون استفاده شود، نتایج بهتری حاصل می شود.

  1. روغن زیتون برای موهای نازک

روغن زیتون را مادر روغن های مفید برای مو می دانند. روغن زیتون همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای محصولات نرم کننده برای اصلاح مو استفاده شود. زیرا این روغن به مو نفوذ کرده و آن را مرطوب می کند. این به طور قابل توجهی به وضعیت مو کمک می کند. روغن زیتون کوتیکول مو را مرطوب می کند و خشکی و سفتی مو را تا حد زیادی از بین می برد. این روغن برای افرادی که موهای نازک دارند مفید است زیرا آنتی اکسیدان های موجود در این روغن به تقویت مو و جلوگیری از خشکی مو کمک می کند.

نویسنده: وحیده امینی

دکمه بازگشت به بالا