اجتماعی

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

تظاهرات مجدد صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو، تصویب لایحه کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین، شکست کشتی‌گیر پر آوازه آمریکایی و آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب از مهم ترین اخبار شامگاهی ایواره در اول اردیبهشت ۱۴۰۳ بود .

به گزارش ایواره، شامگاه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبرنگاران ایواره به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های جهان، ، ورزشی، فرهنگی، دانشگاه، سیاسی، اقتصادی و … پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می کنیم:

تظاهرات  مجدد صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

جهان – منابع عبری‌زبان از برگزاری تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در تل‌آویو علیه کابینه نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش ایواره، شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه شب بار دیگر به خیابان‌های تل آویو آمده و خواستار تبادل فوری اسرا با مقاومت در غزه هستند.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

معترضان ضمن تجمع مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو، بر لزوم برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

جهان -رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آل سعود در راستای اصلاح برنامه درسی مدارس، موضوع یهودیان صهیونیست را رکن اصلی قرار داد و آیات قرآنی درباره جنایات یهودیان را حذف کرد.

به گزارش ایواره، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز شنبه در سخنانی با اشاره به حذف مطالب درسی مربوط به جنایات یهودیان در قرآن کریم گفت:  آل سعود بیش از آنکه به قرآن کریم احترام بگذارد، برای یهودیان صهیونیست احترام قائل است.

وی افزود: سعودی‌ ها به جایی رسیدند که آیات قرآنی را که درباره جنایات یهودیان سخن می‌گوید و آنان را رسوا می‌کند، حذف می‌کنند. آنان حتی بدون هیچ خجالتی، به یهودیان صهیونیست بیشتر احترام می‌گذارند تا به قرآن کریم.

شهادت یک نیروی حزب‌الله در جنوب لبنان

جهان – مقاومت اسلامی لبنان از شهادت «علی رضا حرب» در اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش ایواره، حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «علی رضا حرب» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در حمله صهیونیست‌ها به جنوب این کشور به شهادت رسید.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «رویسات العلم» در شمال فلسطین اشغالی و گروهی از نیروهای اشغالگر را در اطراف آن هدف حمله راکتی قرار داده است.

جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد

جهان -جزئیات منتشر شده از آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه که در قاهره برگزار شد، حاکی از آن است که حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که در برگیرنده مطالبات طرف صهیونیستی بوده است، رد کرده است.

به گزارش ایواره، تهدید قطر درباره کناره گیری از میانجیگری میان حماس و رژیم صهیونیستی در پرونده جنگ غزه، بر رایزنی‌ها سایه انداخته است، رایزنی‌هایی که طی هفته اخیر مخصوصا پس از تاکید حماس بر مخالفت خود با هرگونه توافقی که شامل تاریخ دقیق توقف جنگ غزه، بازگشت آوارگان و امداد رسانی به آنها پیش از هر گونه تبادل اسرا و زندانیان نباشد، متوقف شده است.

روزنامه الاخبار لبنان  در گزارشی در این ارتباط نوشت : طرف مصری هشتم آوریل خواهان برگزاری یک نشست فوری با رهبران حماس شد تا این جنبش را در جریان یک توافق پیشنهادی قرار دهد که به قول خودش حاوی ایده‌های پیشرفته‌ای است و می‌تواند رکود موجود در این مذاکرات را بشکند.

حماس پس از بررسی متوجه شد که مصر با هماهنگی با آمریکا یک توافق پیشنهادی آماده کرده است. از این روی، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه عازم قاهره شد و با «عباس کامل» رئیس سرویس اطلاعات عمومی مصر و معاونش «احمد عبدالخالق» دیدار کرد.

اما سپس مشخص شد که این توافق پیشنهادی حاوی هیچ چیز جدیدی نیست که پاسخگوی شروط مقاومت فلسطین در توقف جنگ غزه و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه باشد.

این در حالی است که جنبش حماس به منظور تحقق این شروط خود، تعداد اسیران فلسطینی را که قرار بود در ازای آزادی اسرای صهیونیستی آزاد شوند، تغییر داده است اما هیچ کدام از اینها محقق نشده است.

وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

جهان ـ وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

«سید بدر بن حمد البوسعیدی» در این گفت وگوی تلفنی با محکوم کردن اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

تصویب لایحه کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین

جهان – مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش ایواره، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه همچنین بسته کمکی به اوکراین را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل‌شدن به قانون باید به تصویب سنا هم برسد. در این صورت و پس از امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل می‌شود.

شکست دیوید تیلور در مبارزه نخست انتخابی

ورزشی – در مبارزه نخست مرحله فینال انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «دیوید تیلور» رقیب سنتی حسن یزدانی و دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک در مبارزه نخست خود مقابل «آرون بروکس» با نتیجه ۴ بر یک تن به شکست داد تا نتیجه ای دور از انتظار رقم بخورد.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

هر کشتی گیری که به ۲ برد برسد صاحب دوبنده تیم ملی آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس خواهد شد. با این اوصاف دیوید تیلور در صورتیکه در دومین مبارزه مقابل این کشتی گیر بسیار آماده آمریکایی تن به شکست بدهد، ناباورانه حضور در المپیک پاریس را از دست خواهد داد.

آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در نمایشگاه کتاب

فرهنگی و هنری – ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز شنبه (اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز شد. 

به گزارش ایواره به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با توجه به در پیش بودن سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند از روز شنبه  (اول اردیبهشت تا پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تایید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند. 

زمان توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور اعلام شد

 دانشگاه – رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایواره، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

مجلس موضوع حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان را به طور ویژه پیگیری می‌کند

سیاسی – رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.

به گزارش ایواره، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه حمله افراد مسلح به منازل جنگلبانان در آمل گفت: از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انتظار داریم هرچه سریعتر این افراد شناسایی و دستگیر شوند.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

وی افزود: در عین حال از دستگاه قضایی نیز انتظار می‌رود این افراد را به اشد مجازات برسانند تا ضمن بازدارندگی از اقدامات مشابه متخلفان بدانند که هیچ مماشاتی در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی کشور صورت نمی‌گیرد.

رفیعی با اشاره به زخمی شدن تعدادی از جنگلبان در سال گذشته توسط متجاوزان به عرصه‌های طبیعی از پیگیری ویژه این پرونده توسط فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و گفت: جنگلبانان و محیط بانان جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور را برعهده دارند و قطعا نیازمند حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف هستند که مجلس در این خصوص تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

آغاز عملیات عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره)

اقتصادی -مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج عمره و اعزام زائران خانه خدا از ۱۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش ایواره،  محمدحسین آجیلیان – مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران – در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳، اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

تحویل ۱۲۷ هزار مسکن آنلاین در دولت سیزدهم

اقتصادی ـ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده که بیش از ۱۲۷ هزار واحد آن مسکن آنلاین باقی‌مانده از دولت‌های قبل بوده است.

به گزارش ایواره، روح الله اکبری از اجرای دو میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور توسط دولت سیزدهم خبر داد و گفت: حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده و بیش از دو میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

زلزله در خوی

استان ها –مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین حوالی خوی(روستای ولدیان) را لرزاند.

حمیدمحبوبی افزود: شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی خوی و عمق ۸ کیلومتری سطح زمین، ساعت ۲۱:۳۲:۵۳ به وقوع پیوست.

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد : بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی، زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی هیچ گونه خسارتی نداشته است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا