علمی و پزشکی

درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی/ احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی

درخواست چین از مردم برای ذخیره مواد غذایی/ احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی

در پی شیوع بیماری کووید 19 و بارندگی های بسیار شدید در چین که قیمت سبزیجات را در این کشور افزایش داده و نگرانی ها را در مورد کمبود عرضه افزایش داده است، دولت چین از مردم خود خواسته است تا مایحتاج اضطراری روزانه را در خانه تامین کنند.

به گزارش ایواره، بر اساس گزارش یک روزنامه محلی چین، هدف از ارائه این دستورالعمل این است که در صورت برقراری مجدد محدودیت‌های کرونایی و تردد در نقاط مختلف چین به دلیل ظهور مجدد کووید 19، خانواده‌های چینی. و شهروندان فاقد اقلام ضروری هستند و نیازهای خانه را برآورده نمی کنند.

پیش از این در سال 2022، در اوج اپیدمی کرونا، چین محدودیت‌های گسترده‌ای اعمال کرد و منع آمد و شد زنجیره تامین مواد غذایی را به دلیل قرنطینه در برخی مناطق این کشور و بسته شدن بسیاری از بزرگراه‌ها مختل کرد.

به گزارش یورونیوز، با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن که قرار است در فوریه 2022 برگزار شود، دولت چین نگران احیای مجدد کووید 19 است، به ویژه در هفته های اخیر که گزارش هایی مبنی بر عود بیماری منتشر شده است. بیماری در شمال . .

اندکی پس از دریافت این گزارش ها، دولت تدابیر سختگیرانه ای در آن مناطق اتخاذ کرد که بر اساس آن حداقل شش میلیون نفر به ویژه در شهر بزرگ لانژو در 1700 کیلومتری غرب پکن قرنطینه شدند.

با این حال، تعداد موارد مشاهده شده در این کشور در مقایسه با موارد ثبت شده در سایر کشورهای جهان بسیار کم است و در 24 ساعت گذشته تنها 71 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی چین نیز اواخر روز دوشنبه (دوشنبه) با صدور بیانیه ای از مقامات محلی خواست تا برای تضمین عرضه و ثبات قیمت کالاها تلاش کنند و نسبت به هرگونه مشکل عرضه در این کشور هشدار دهند.

بر اساس گزارش ها، رویدادهای آب و هوایی شدید در اوایل اکتبر (2021) شاندونگ، بزرگترین منطقه کشت سبزیجات چین، در اوایل اکتبر و شیوع گسترده بیماری کووید 19 در این کشور را ویران کرد. نقاط مختلف را مختل کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا