فرهنگ و هنر

بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

ایواره / فارس کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، بنایی تاریخی واقع در شمال فارس ، با همکاری بخش خصوصی به طور کامل مرمت و پس از سالها وارد خدمت گردشگران شد.

مدیرکل صندوق ها و امور خیریه فارس ، روز یکشنبه 18 آنلاین در مراسم افتتاح کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، که با حضور نمایندگان و بازرسان یونسکو برگزار شد ، گفت: این مکان یک هدیه است و متعلق به عصر صفوی “.

حجت الاسلام سیدعباس موسوی یادآور شد که در دوره تاریخی صفویه ، این بنا یکی از مرفه ترین نقاط ایران در نزدیکی قلعه ایزدخواست بوده است. پذیرش گردشگران

موسوی افزود: این کاروانسرای با ارزش تاریخی با مساحت 3 هزار و 940 متر مربع و مساحت 2 هزار و 700 متر مربع طی سالهای 94 تا 99 در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی به طور کامل بازسازی و احیا شده است و هم اکنون آماده انجام استفاده در دهه اهدا. “بردار ، استفاده و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران.

وی با بیان اینکه بیش از 40 میلیارد ریال برای احیای این کاروانسرا سرمایه گذاری شده است ، گفت: امروز مجموعه کاروانسرای شاه عباسی در ایزدخواست به منظور ثبت جهانی شدن و حمایت یونسکو ، توسط نماینده یونسکو بازرسی و ارزیابی می شود.

مدیر کل اوقاف فارس تأکید کرد: بسیاری از کمک های تاریخی ارزشمند در زمینه اهدا و اشراف در سراسر کشور از جمله فارس وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در زمینه میراث و تاریخ در طول احیا و بازسازی این جلوه های ارزشمند تمدن. این منطقه گردشگری از جمله کاروانسراها و آب انبارهای تاریخی در استان فارس شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا