علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک هزینه امروز سه شنبه طی مراسمی توسط دکتر سیدجعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتئو، کاردار سفارت ژاپن. در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر

بر اساس این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای گسترش ظرفیت کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی استان های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می شود. مسئول کلیه مراحل تهیه، توزیع و آموزش آنها به عهده نماینده سازمان جهانی بهداشت خواهد بود.

دکتر. جعفر حسین با تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن که موجب ارتقای نظام سلامت کشور در مقابله با کووید 19 می شود، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری برای واکنش موثر دولت جمهوری اسلامی است. ایران به اپیدمی کووید-19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان کمک خواهد کرد. دستگاه‌های MRI که سازمان بهداشت جهانی با این کمک مالی خریداری می‌کند، نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می‌کند، بلکه در درازمدت برای سایر بیماری‌ها نیز استفاده خواهد شد.

ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: «عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر انداخت. از زمان شیوع این بیماری، دولت ژاپن یک واکنش فوری را برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن اثرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری ضروری دانست.»

وی گفت: من معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان آن در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

در ادامه مراسم دکتر. نائیلی – معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت با تشکر از این کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران، ابراز امیدواری کرد که همکاری های فعلی و آتی به نیازمندان کمک کند. دارند کمک می کنند، دارند کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید-19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی بر این بیماری فائق آید. چالش ارائه شده توسط این بیماری همه گیر ن.

از زمان راه اندازی کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی، اختصاص داده است. , برنامه توسعه سازمان ملل متحد. ، سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر مشارکت داشته اند. تا به امروز، کمک هزینه های ژاپنی شامل سی تی اسکن، اولتراسوند، آنالایزرهای گاز خون شریانی، فن های ثابت و قابل حمل و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی با هواپیما و سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس در اختیار ایران قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا