فرهنگ و هنر

لزوم تدوین سند همکاری مدیریت شهری یزد با میراث فرهنگی

لزوم تدوین سند همکاری مدیریت شهری یزد با میراث فرهنگی

ایواره / یزد در جلسه اعضای کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با مدیر کل و معاونین میراث فرهنگی استان بر تدوین سند همکاری مشترک بین مدیریت شهری و فرهنگی تاکید شد. میراث استان

“سید مصطفی فاطمی” مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن اعلام توجه شورای اسلامی شهر در زمینه گردشگری ، گفت: گردشگری به موضوع اصلی استان و درخواست مسئولان کشور تبدیل شده است. که در فرمان فرماندار نیز به آن پرداخته شده است ».

وی در ادامه اظهار کرد: بازار یزد ، توجه به ادیان و زندگی مسالمت آمیز و جایگاه والای مشاهیر یزد در کشور نشان از اهمیت این استان برای همه دارد.

این مقام مسئول بر گردشگری سلامت تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید طرحی در استان برای آن تصویب شود.

گردشگری در اولویت شورای شهر است

البته ایجاد گروه های مطالعاتی یزد و همکاری مدیریت شهری و میراث فرهنگی در توسعه گردشگری در این نشست به مناسبت هفته گردشگری با حضور “غلامحسین دشتی” رئیس شورای شهر “فاطمه حقیر السادات “رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری و” فاطمه زارع بیدکی “عضو کمیسیون گردشگری برگزار شد ، تاکید کرد.

“غلامحسین دشتی” از گردشگری به عنوان یکی از اولویت های شهر یزد یاد کرد و اظهار داشت: گردشگری در یزد می تواند معیار مناسبی برای سایر بخش ها در عرصه بین المللی باشد.

وی افزود: ظرفیت های فوق العاده ای در استان یزد موجود است و معماری و شهرسازی ما باید به صورت ملی دنبال شود. مهمان نوازی یزدی ها نیز باید الگوبرداری شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالعات یزد هنوز به سطح دانشگاه نرسیده است و باید به عنوان یک رشته دانشگاهی در یزد دنبال شود ، به نقش زنان اشاره کرد و گفت: یزد یکی از شهرهایی است که بانو ستی فاطمه در آن نقش داشته است. توسعه و زنان باید نقش ایفا کنند.

دشتی با بیان اینکه موزه مطالعات یزد باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت: میراث فرهنگی استان باید به تاریخ و تمدن یزد توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش ایواره و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد ، وی در پایان میراث فرهنگی را شاخص ترین سیستم هر استان دانست و گفت: باید سند همکاری مشترک بین مدیریت شهری و میراث فرهنگی را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا