علمی و پزشکی

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در یک آزمایش ، محققان آمریکایی از یک روبات برای تعامل با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و نتایج خوبی به دست آوردند.

به گزارش ایواره و به نقل از Medical Express ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که ملاقات با یک ربات با کنترل انسان می تواند به بهبود روحیه کودکان بستری در بیمارستان کمک کند.

این روبات که “Robin” نام دارد ، یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، طی یک آزمایش ، ملاقات رابین با کودکان بستری را ترتیب دادند.

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در پایان خلبان ، کودکان و خانواده های آنها در مورد تجربه خود در ارتباط با رابین مصاحبه کردند.

نود درصد از خانواده هایی که فرزندانشان با رابین ملاقات کردند ، درخواست ملاقات دیگری کردند. نتایج نشان داد که ملاقات با “رابین” 29٪ در تأثیر مثبت و 33٪ در اثر منفی در کودکان کاهش یافته است.

پزشکان اطفال که بر ملاقات با رابین نظارت داشتند ، مزایایی را گزارش کردند که شامل صمیمیت بیشتر ، تعامل زنده ، افزایش کنترل بر تجربه بیمارستان کودکان و ایجاد یک دوستی جدید و قابل اعتماد بود.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیرات مثبتی بر کودکان ، خانواده ها و کارکنان بیمارستان مشاهده کرده ایم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استخدام یک همراه روباتیک اجتماعی می تواند راه خوبی برای کاهش استرس حضور در بیمارستان باشد. با ادامه همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و آسیب پذیری بیماران افزایش می یابد. بنابراین بسیار مهم است که ما تا آنجا که ممکن است خلاق باشیم و به بیماران کمک کنیم تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا