عمومی

افزایش رضایت مشتری

اگر به دنبال افزایش رضایت مشتری های خود می باشید، این مطلب کمک زیادی به شما خواهد کرد. چرا که در این مقاله قصد داریم راهکارهای کاربردی و عملی را برای افزایش رضایت مشتریان خود بیان کنیم. همچنین در انتهای این مطلب شما را با یکی از بهترین ابزارها برای افزایش رضایت مشتریان آشنا خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

در دنیای امروزی تبدیل بازارهای انحصاری به بازارهای رقابتی به صورت گسترده مشاهده می شود در این شرایط می ‌توانیم از تعدادی از اصول اولیه که اهمیت زیادی دارد در جهت جذب مشتری استفاده کنیم. سرمایه گذاران  کسب و کار ها  در دنیای رقابتی ایجاد شده برای افزایش رضایتمندی مشتریان هزینه های زیادی را پرداخت کرده‌ اند و با توجه به هزینه های انجام شده و فعالیت های زمان بر در جذب مشتریان جدید در پی کسب رضایت آنها و وفادارسازی مشتریان فعلی می باشند، پس می توان از موفقیت ها در یک کسب و کار، به خشنودی  و جلب رضایت مشتریان اشاره کرد. با این کار می ‌توان گفت اصلی ترین بخش هر کسب و کار مشتریان می باشند.

افزایش رضایت مشتری

موفقیت در کسب و کار با افزایش رضایت مشتریان

اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید تنها نباید به سود و درآمد حاصل از فروش محصولات خود فکر کنید و رضایت مشتریان را نسبت به این موضوع ارجحیت دهید. هنگامی که فرایندهای مهم  اجرا و در جهت بهتر شدن فعالیت ها و فروش محصولات تغییر ایجاد شود، تلاش خود را برای روش اطمینان بخش کرده تا رضایتمندی مشتریان را بدست آورید.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد برای رضایت مشتریان و برقراری ارتباط با آنها مهارت های خاص و  تلاش های زیادی نیاز است. رضایت و یا نارضایتی مشتریان به صورت کاملاً مستقیم در توسعه و سودآوری کسب و کار شما تاثیر دارد و زمانی که شما بخواهید رضایت واقعی مشتریان را کسب کنید باید نسبت به ذهن مشتریان یک قدم پیش روی کنید. برای این کار نیاز به خلاقیت و نوآوری خواهید داشت.

اهمیت رضایت مشتریان

به دست آوردن رضایت مشتریان باعث می شود که وجه آن کسب و کار به سرعت نسبت به سایر رقبا  جلب  شود و در نهایت مشتریان برای خریدهای بعدی شما را در ذهن داشته باشند و مراجعه دوباره صورت بگیرد. این کار سبب تعهد و حس وفاداری در مشتریان می‌شود و مشتریان در گذر زمان نیاز های خود را از جانب شما تأمین می کنند پس این روند سبب افزایش فروش و درآمد خواهد شد. برای ایجاد رضایت مشتریان راهکارهایی وجود دارد که می توان در کسب و کار و فروش حرفه‌ای از آن استفاده کرد.

  • افزایش علاقه کارکنان در شرکت

کارکنان باید نسبت به حیطه کاری خود علاقه مند باشند تا بتوانند در به دست آوردن رضایت مشتریان موثر باشد. برای کسب رضایت کارکنان، مدیریت باید مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهد زیرا رضایت مشتریان در گروی رضایت کارکنان خواهد بود. با کسب رضایت از کارکنان خود علاقه و میزان تلاش آنها به صورت روزافزون افزایش می یابد.

قطعاً تشکر و قدردانی از کارکنان سبب خواهد شد تا رویکرد مثبتی به صاحب شرکت و موفقیت کسب و کار ایجاد شود. در دنیای امروزی فقط با فروش محصولات و ارائه خدمات با کیفیت رضایت مشتریان به دست نمی آید و شما باید برخوردی صحیح و محترمانه داشته باشید تا به خریدهای بعدی تشویق شوند.

در کشورهای پیشرفته از برنامه های مهم بازاریابی، ارتباط کارمندان با مشتری می باشد در این راه هزینه های زیادی در جهت وفاداری و جلب مشتریان جدید صرف می شود. مدیریت، تا حد مجاز آزادی عمل و اختیار به کارکنان می دهد تا کارکنان با رضایت درونی سبب راندمان کاری بیشتر می شوند. اگر اجازه دهید کارکنان با خلاقیت و روش های خود فعالیت کنند در نهایت علاقه آنها نسبت به انجام صحیح وظایف شان را ارتقا داده اید. یکی از کاربردی ترین روش ها برای مدیریت وظایف کارکنان استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف سازمان می باشد.

  • افزایش سرعت در ارائه خدمات

مشتریان جذب شرکت هایی می شوند که برای مصرف محصولات و ارائه خدمات بتواند در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهد، پس باید زمان را ارزشمند بدانید و از کارهای بیهوده و تشریفات اضافی دوری کنید. برای خدمات رسانی تلاش کنید تا با سرعت بیشتر و به صورت ساده تری کارها پیش برود یکی از راهکارهای موجود برای افزایش موفقیت در کسب و کار این استراتژی می باشد. برای این کار می توانید به صورت صمیمی با مشتریان ارتباط برقرار کنید تا میزان و اولویت بندی نیازهای آنها را آگاه شوید و بتوانید به بهترین شکل فعالیت کنید.

در این کار می توانید از ایمیل ها و تماس‌های تلفنی و سایر موارد موجود در جهت پاسخگویی سریع استفاده کنید اگر مشتری نسبت به خدمات رسانی شما و ارائه کارمندان راضی نباشد و احساس کند وقت خود را تلف کرده است دیگر به شما مراجعه نخواهد کرد پس در رعایت ادب و سرعت در کسب و کار بسیار محتاط کنید.

  • متنوع سازی محصولات

ایجاد تمایز در محصولات نسبت به سایر رقبا در به دست آوردن موفقیت و سودآوری بیشتر بسیار موثر می باشد پس از شناسایی نیاز مشتریان باید با توجه به آنها محصولات و خدمات خود را طراحی کنید به شکلی که برای آن ها رضایت بخش باشد زمانی می‌توانید یک مشتری را به صورت دائمی و وفادار داشته باشید که در ارائه محصولات با توجه به نظر مشتری موفق شوید برای این کار نیاز به تحقیق و زمان زیادی در جهت برآورده کردن انتظارات مشتریان نیاز دارید و باید از انجام آن و ایجاد موفقیت مطمئن شوید.

  • مشتری مداری

توجه به نیازهای مشتریان در واقع نشان‌ دهنده میزان اهمیت شرکت به سلایق مشتریان می باشد طبق بررسی های انجام شده این مطلب نشان می‌دهد کسب و کارهایی که با توجه به انتظارات مشتریان فعالیت دارند به میزان بسیار زیادی نسبت به بقیه در ایجاد اعتماد بین شرکت و مشتریان موفق تر هستند.

اگر در روند کاری خود به نیازهای مشتریان اهمیت دهید و آن را جزء اولویت بندی برنامه کاری خود بدانید مشتریان با علاقه بیشتری به سمت شما آمده و اعتماد می‌کنند و قطعاً این کار در روند سودآوری بیشتر تاثیر می گذارد. برای اینکه مشتریان بررسی دقیق در مورد محصولات داشته باشند باید با شفافیت کامل محصولات و خدمات را ارائه کنید و به آنها در جهت یک انتخاب صحیح کمک کرده و از فروش اجباری جداً خودداری کنید زیرا این کار یک روند منفی در ایجاد تعامل با مشتری خواهد بود و سبب جلوگیری از اعتماد مشتریان می باشد.

  • تصحیح مشکلات و رفع آن

از جمله ساده ترین روش برای جذب مشتریان رفع مشکلات و نواقص محصولات می باشد . باید این توانایی را داشته باشید تا با توجه به بررسی‌های لازم، نارضایتی مشتریان را برطرف کنید بسیار دقت کنید و از روش هایی در جهت برتری محصولات و ارائه خدمات شرکت خود نسبت به رقبا پیدا کنید. باید انتقاد پذیر باشید اکثر مدیران نسبت به اشکالات ایجاد شده در کسب و کار خود شانه خالی کرده و تعصب های  بی جا نشان می‌دهند.

 این کار بیشتر از همه به ضرر خودشان و شرکت می باشد. برای داشتن یک روند مثبت باید انتقاد پذیری بالا داشته باشید این کار سبب رضایت بهتر مشتریان و سودآوری بالا در شرکت خواهد شد با استفاده از یک نرم افزار میتوانید  انتقادات مشتریان را ثبت کرده و در پی به دست آوردن رضایت مشتریان روش های لازم را انجام دهید شما باید به صورتی رفتار کنید تا تهدید مشتریان از بین رفته و به جای آن اعتماد آنها را بدست آورید.

افزایش رضایت مشتری

استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش رضایت مشتریان

برای آنکه بتوانید رضایت مشتریان خود را راه هایی که بیان شد افزایش دهید، بهتر است از یک نرم افزار CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده کنید. نرم افزار CRM علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتریان، امکانات گسترده ای را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می دهد تا بتوانند تجارت خود را به درستی مدیریت کنند.

یکی از بهترین نرم افزارهای شناخته شده CRM در ایران نرم افزار CRM رکاما می باشد. با استفاده از این نرم افزار، صاحبان کسب و کار دیگر به هیچ نرم افزار مدیریتی نیاز نخواهند داشت. همچنین می توانند با کمک آن شاهد روز افزون رشد تجارت خود باشند. برای مشاهده کامل امکانات این نرم افزار می توانید با جست و جوی عبارت رکاما به سایت این مجموعه رفته و نیازهای خود را با مشاورین ان در میان بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا