فرهنگ و هنر

تلاش برای یافتن نوار مکالمه ای مخفی درباره ۱۱ سپتامبر

تلاش خانواده های قربانیان 11 سپتامبر برای افشای حقایق پس از این حادثه ، انتخابات در آلمان و استعفای نخست وزیر ژاپن از مهمترین عناوین خبری امروز جهان است.

به گزارش ایواره ، آلبرت کوچویی ، گوینده پیشکسوت رادیو ، درباره مهمترین اخبار روزنامه های امروز جهان نوشت: روزنامه های جهان از 11 سپتامبر در حال نوشتن هستند. بیست سال پس از حمله به برج های دوقلو در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن ، ایالات متحده در سالگرد 11 سپتامبر ، عزاداری 2977 نفر در ترورهای القاعده ، عزاداری کرد.

وی در ادامه مهمترین عناوین روزنامه های امروز – 12 سپتامبر را شرح می دهد:

اسرار 11 سپتامبر

تلاش برای یافتن نوار مکالمه ای مخفی درباره ۱۱ سپتامبر

گاردین نوشت: خروج بایدن از افغانستان سرانجام در شامگاه 11 سپتامبر پایان یافت. با احساس شرم و این واقعیت که هیچ پیروزی در مبارزه با تروریسم وجود نخواهد داشت.
لوئیجیگارو نوشت: “خانواده های قربانیان 11 سپتامبر اکنون برای حقیقت می جنگند.” به گفته آنها ، FBI یک نوار مکالمه بین سعودی و لس آنجلس را مخفی کرده است. سایه های زیادی در این ترور باقی مانده است. خانواده قربانیان به دنبال دسترسی به آخرین اسرار 11 سپتامبر هستند.

انتخابات آلمان
“دشمنان با چنین دوستانی چه می خواهند؟” »؛ تحت این عنوان ، هفته نامه انگلیسی اکونومیست درباره انتخابات در آلمان می نویسد. هر دو حزب در خانواده ، اتحادیه سوسیال مسیحی و اتحادیه دموکراتیک مسیحی ، نامزدی را برای نخست وزیری معرفی کرده اند و وجود دو نامزد را رد کرده اند. آنها “آرمین باستانی” را انتخاب کردند. به این ترتیب ، آنها محبوب ترین مارکوس شودر را کنار گذاشتند و درگیری پشت صحنه درگرفت.

ژاپن در رکود اقتصادی

تلاش برای یافتن نوار مکالمه ای مخفی درباره ۱۱ سپتامبر

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: “سوگا” نخست وزیر ژاپن به دلیل ناتوانی در کنترل تاج در آن کشور از شرمندگی کناره گیری کرد. ” ژاپن امیدوار است که به جای عزاداری ، کسی برای حل بحران سیاسی در ژاپن بیاید. تحلیل سیاسی می گوید: چنین نخواهد بود. حزب حاکم محبوبیتی ندارد و البته مسلم نیست و ژاپن همچنان در رکود است.

فایننشال تایمز ، یکی دیگر از روزنامه های انگلیسی ، نگاهی متفاوت به رهبری حزب کارگر انگلیس دارد: بسیار واضح است که رهبری حزب قدرت پیروزی در جنگ سیاسی را ندارد.

روبات های گشتی
به نوشته USA Today ، سنگاپور در حال آماده شدن برای راه اندازی دو روبات هوشمند در جاده است. روبات ها در خیابان ها پرسه می زنند و رفتار اجتماعی شهروندان را زیر نظر دارند. مانند سیگار کشیدن در مناطق محدود یا عدم رعایت محدودیت های کرونری. ربات های خاویر مجهز به دوربین و سنسورهای چرخشی 360 درجه هستند که در جوامع گشت می زنند. خاویر پس از مشاهده خرابی ها و ناسازگاری ها موارد را در ایستگاه های پلیس گزارش می دهد. پلیس با به دست آوردن اطلاعات اقدامات لازم را انجام می دهد. معرفی ربات های هوشمند در شهرها می تواند به کاهش نیروهای پلیس در خیابان های سنگاپور کمک کند. این اولین ربات هوشمند است که ناهنجاری های اجتماعی را در سنگاپور گزارش کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا