عمومیمدیریت کسب و کار

بوتاکس دیسپورت بهتره یا مصپورت

آیا تا بحال به تفاوت بوتاکس دیسپورت و مسپورت فکر کرده اید در این مقاله ما به بررسی آن می پردازیم. امروزه تمایل به زیبایی و داشتن پوستی صاف و درخشان، در بانوان و آقایان از اهمیت خاصی برخوردار شده است زیرا اولین چیزی که هنگام برخورد با دیگران، توجه آنان را جلب می کند، پوست صورت است. محققان از دیرباز تاکنون درصدد یافتن روش هایی برای حذف یا پیشگیری مشکلات پوستی اعم از چین و چروک هستند تا انسان ها چهره ای جوانتر و شاداب تر از سن حقیقی خود داشته باشند.

یکی از این روش ها، بوتاکس است. در حقیقت بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که اثرگذاری فوق العاده ای برای رفع چین و چروک صورت و خطوط اخم دارد. در حقیقت این سم، از طریق تزریق با سوزن، وارد سیگنال‌ های عصبی پوست شده و انقباض صورت را فلج یا مسدود می کند.

علاوه براینها، از بوتاکس برای کاهش تعریق پوست، درمان سردردهای میگرنی، رفع اسپاسم عضلات و تقارن سازی صورت استفاده می شود. در حال حاضر، انواع مختلفی از بوتاکس با برندهای مختلف ایرانی و خارجی با پیشرفت علم در کلینیک‌ ها وجود دارند که دو نمونه از معروف ترین آنها، بوتاکس مسپورت و دیسپورت می باشد. برای آشنایی با این دو نوع بوتاکس و تفاوت آنها بایکدیگر و انتخاب بهترين دكتر پوست با ما همراه باشید.

بوتاکس مسپورت چیست ؟

بوتاکس مسپورت یکی از محبوب ترین انواع بوتاکس است که کارکرد آن جهت رفع چین و چروک پوست و سایر موارد درمانی می باشد. این محصول ساخت کشور ایران است و به بوتاکس های خارجی بسیار مشابه می باشد. در حقیقت مسپورت با کلستریدیوم بوتولینوم، توکسین خالص و کمپلکس توسط شرکت های داروسازی داخلی ساخته می شود و در قالب ویال ارائه می گردد. نتیجه و کارآیی این بوتاکس در طی چندین سال مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است و اکنون به عنوان یکی از باکیفیت ترین بوتاکس های تولید داخل کشور شناخته می شود.

پس از مراجعه به پزشک و تجویز روش درمانی مناسب، در صورت لزوم از بوتاکس مسپورت استفاده می شود. دقت شود در صورت وجود هرگونه بیماری و یا حساسیت، پیش از تزریق بوتاکس مسپورت، به پزشک آن را اطلاع دهید. برای تزریق، ابتدا محل مورد نظر تمیز می گردد و سپس با تجهیزات استریل و سوزن هایی بسیار ظریف و کوچک، ویال های مسپورت وارد سرنگ و سپس به پوست و محل مورد نظر تزریق می شوند. تکرار تزریق و فواصل میان آن، با صلاحدید متخصص تعیین می شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. لازم به ذکر است جهت مشاهده تاثیر درمان با بوتاکس مسپورت، به چندین هفته زمان احتیاج است.

بوتاکس دیسپورت بهتره یا مصپورت

بوتاکس مصپورت تولید ایران می باشد. کارایی بالا با عوارض کم از ویژگی های این نوع بوتاکس است و موجب پرطرفدار بودن این محصول ساخت داخل شده است و استفاده از آن توسط بیشتر پزشکان متخصص نیز توصیه می‌گردد. بوتاکس مصپورت را از نظر کمی و کیفی می توان با برندهای مختلف سایر کشورها برابر دانست. بوتاکس مسپورت کارایی مشابه با بوتاکس دیسپورت دارد و از این لحاظ بهترین نوع بوتاکس است که ماندگاری طولانی در رفع چین و چروک های صورت را دارا می‌باشد.

قسمت تحتانی صورت (پیشانی، بین دو ابرو و اطراف چشمها)، بهترین ناحیه برای تزریق بوتاکس مصپورت است. این محصول از نظر کیفیت و کارایی کاملا با نمونه‌های خارجی قابل رقابت بوده و به دلیل اینکه در داخل کشورمان تولید می‌شود دارای قیمت مناسب تری نیز می‌باشد و استفاده از آن به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

مزایا و معایب بوتاکس مسپورت

مزایا
• مسپورت از کیفیت مناسبی برای از بین بردن چین و چروک های پوست برخوردار می باشد.
• قیمت آن مقرون بصرفه می باشد.
• سرعت تاثیرگذاری بالایی دارد.
• در مناطق تحت درمان، پخش مناسبی دارد.
• نیاز به جراحی و بخیه ندارد.
معایب
• احساس خارش، تورم و قرمزی در محل تزریق ممکن است رخ دهد.
• احساس درد و کبودی در ناحیه مدنظر، از عوارض احتمالی مسپورت می باشد اما در طی چند ساعت رفع خواهد شد.
• از جمله عوارض نادر تزریق بوتاکس مسپورت میتوان به تاری دید، حالت تهوع، مشکل در حرکات دهان و مشکل در تنفس اشاره کرد.

بوتاکس دیسپورت چیست ؟

مزایا و معایب بوتاکس دیسپورت

مزایا
• اثرگذاری بسیار خوب برای چین و چروک های عمقی
• دوام و ماندگاری بالا حداقل ۶ ماه
• اثرگذاری فوری
• پیشگیری از بروز چروک های جدید
• قابلیت انجام بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
معایب
• عوارض خفیف همچون قرمزی، تورم، سردرد، خونریزی جزئی و درد
• ممنوعیت تزریق برای افراد حساس به پروتئین شیر گاوی یا لاکتوز

هر دو بوتاکس از کاربرد پزشکی یکسانی برخوردار هستند و تفاوت آنها در عملکرد نیست بلکه در مدت زمان اثرگذاری، ماندگاری و هزینه تفاوت دارند. بوتاکس دیسپورت، اثرگذاری و قابلیت پخش سریع تری نسبت به مسپورت دارد. بدین منظور، که پس از تزریق دیسپورت، نشانه های مشهود رفع چین و چروک و کاربردهای درمانی نمایان می شود اما برای بوتاکس مسپورت، به مدت زمانی چند هفته ای نیاز است.

از طرفی دیگر، ماندگاری و دوام بوتاکس دیسپورت بالای ۶ ماه و مسپورت کمتر از ۴ ماه می باشد. بنابراین نیاز به ترمیم مجدد در بوتاکس مسپورت بیشتر خواهد بود. توجه شود که هر دو روش دائمی و مادام العمر نیستند و نیاز به تکرار دارند. در آخر نیز، تفاوت دیگر مربوط به قیمت و هزینه است که بوتاکس دیسپورت از قیمت بالاتری نسبت به بوتاکس مسپورت برخوردار است.

همچنین این نوع بوتاکس حاوی لاکتوز است. بنابراین استفاده از آن برای افرادی که به شیر آلرژی دارند ممنوع می‌باشد. با توجه به اینکه این نوع بوتاکس از کشورهای خارجی وارد می‌شود؛ قیمت بالایی دارد اما نسبت به دیگر نمونه‌های خارجی نظیر آلرگان قیمت آن مناسب‌تر است.

تفاوت های بوتاکس دیسپورت  و مسپورت

با اینکه که بوتاکس دیسپورت و مسپورت شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما تفاوت‌های آنها بیشتر است. البته باید بدانید که تفاوت این دو بوتاکس در ترکیبات سازنده یا نحوه عملکرد نیست. این ویژگی‌ها تقریبا در همه انواع بوتاکس یکسان بوده و تفاوت‌های چندانی بین آن ها نیست. ساده‌ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس در کشور سازنده است. بوتاکس دیسپورت در انواع انگلیسی و چینی وجود دارد اما تنها نوع انگلیسی آن مورد تایید پزشکان متخصص است. در مقابل بوتاکس مصپورت به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و نمونه خارجی ندارد.

تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمیباشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تاثیر و درد ناشی از آنان خلاصه میشود. هنگامی که تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت بر روی عضلات صورت میگیرد؛ این ماده پروتئینی پس از تزریق به تدریج جذب عضله ی مورد نظر میشود و با مستقر شدن در پایانه های عصبی و ترشح ماده ای به نام استیل کویین که وظیفه ی جلوگیری از انقباضات عضلانی را دارد از ایجاد چین و چروک جلوگیری میکنند. اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس را می‌توان در سرعت عملکرد آنها یافت. بوتاکس دیسپورت برای اینکه جذب شده و چهره شما را به حالت طبیعی دربیاورد حداکثر به یک روز نیاز دارد. اما در بوتاکس مسپورت این زمان به 3 تا 10 روز افزایش می‌یابد. در ادامه به موارد بیشتر و کاملتری از تفاوت های این دو نوع بوتاکس می‌پردازیم.

تفاوت در محل تزریق

محل تزریق نیز یکی از تفاوت‌های این دو نوع بوتاکس است. بوتاکس دیسپورت معمولا در ناحیه پیشانی، میان ابروها و کنار چشم‌ ها برای از بین بردن چین و چروک‌ های ناحیه بالای صورت استفاده می‌شود. در حالی‌ که از بوتاکس مسپورت می‌توان برای از بین بردن چین و چروک همه نواحی صورت نظیر ، افتادگی لب‌ها و… نیز استفاده کرد.

عوارض تزریق

تفاوت دیگری که می‌توان در این دو نوع بوتاکس مشاهده کرد در عوارض جانبی آنها است. البته این دو نوع بوتاکس از کم‌عارضه‌ترین انواع بوتاکس هستند اما تا مدتی پس از تزریق ممکن است حالتی نظیر سردرد و سرگیجه را در شما ایجاد کنند. از آنجایی‌ که از بوتاکس دیسپورت بیشتر برای برطرف کردن و استفاده می‌شود، عوارض آن شامل سردرد، گلودرد، تورم و درد در محل تزریق و عفونت‌های خفیف تنفسی است.

برای بوتاکس مسپورت این علائم شامل کبودی در ناحیه تزریق، سرگیجه، افتادگی پلک‌ها، ضعف عضلانی و مشکل در تنفس و بینایی است. فراموش نکنید که در صورت تداوم علائم تا بیش از 48 ساعت پس از تزریق حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

مقدار مورد نیاز برای تزریق

یکی دیگر از تفاوت‌های بوتاکس دیسپورت و مسپورت مقدار تزریق شده است. بوتاکس دیسپورت نسبت به بوتاکس معمولی دوز تزریق بالاتری دارد اما دوز آن نسبت به بوتاکس مسپورت کمتر است. البته دوز تزریق به عمق چین و چروک در محل تزریق وابسته است اما باید توجه کنید که برای چین و چروک مشابه دوز دیسپورت مورد نیاز کمتر از مسپورت است.

سخن پایانی

برای کاربردهای زیبایی و درمانی بسیار متنوعی بکار می رود که در این مقاله با دو نوع از بهترین بوتاکس های حال حاضر آشنا شدیم. خانم های باردار و شیرده، افراد مبتلا به ضعف یا فلج عضلانی، افراد با سیستم ایمنی ضعیف، افراد مبتلا به عفونت یا حساسیت های پوستی و افراد مبتلا به بیماری های خاص همچون سرطان از تزریق بوتاکس خودداری نمایند. همچنین برای افراد عادی، پیش از انجام بوتاکس بهتر است در ابتدا، مقداری از ماده مسپورت یا دیسپورت، بر روی قسمتی از پوست تست شود و پس از اطمینان از عدم حساسیت، نسبت به تزریق بوتاکس اقدام شود.

تزریق بوتاکس یکی از اقدامات کم عارضه پوستی است که به فلج عضلات منقبض کننده پوست می‌پردازد و موجب صاف و بدون چروک شدن پوست خواهد شد. البته تزریق بوتاکس کارکردهای دیگری نظیر درمان میگرن، رفع تعریق بیش از حد، بهبود لبخند لثه ای و … هم دارد که در مطالبی مجزا به آنها خواهیم پرداخت.

 

دکمه بازگشت به بالا