فرهنگ و هنر

روایت آزادگی ۵ زن و ۴۳ هزار اسیر دیگر

روایت آزادگی ۵ زن و ۴۳ هزار اسیر دیگر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام خمینی (ره) جنگ را نعمت دانست و با مقاومت ملت ایران زمین برای آزادی اسرا آماده شد و صدام تسلیم عظمت ، عزت ، استقلال شد و مقاومت ملت ایران

به گزارش ایواره ، مهندس سعید اوحدی با اشاره به رشادت های آزاد شدگان در اردوگاه های رژیم بعث ، گفت: بر اساس آمارهای رسمی ، بیش از 43000 زندانی در عملیات های مختلف اسیر شده اند ، از جمله 5 زن در اردوگاه ها. “رژیم بعث در اسارت بود و البته تعداد زیادی از غیرنظامیان و خانواده های مرزی نیز اسیر رژیم بعث بودند.

* داستانهای «اولین زن ایرانی اسیر» از جنگ تحمیلی

* پنج زن اسیر جنگی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطره آزادگان شهیدی که در دوران اسارت و پس از آن به شهادت رسیدند یادآور شد: امام خمینی (ره) جنگ را نعمت دانست و با مقاومت ملت ایران آزادی اسرا آماده شد و صدام در برابر عظمت ، عزت ، استقلال و مقاومت ملت ایران تسلیم شد.

وی با اشاره به خاطراتی که از اردوگاه رژیم بعث در تکریت 5 داشت ، گفت: بیشترین فشارها وارد شد و اعلام شد که همه اسرای عراقی آزاد نمی شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “افراد آزاد الماس درخشان هستند” گفت: در بطن این مقاومت شخصیت های بزرگی در انقلاب اسلامی شکل گرفت در حالی که حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فضای خوبی را در اردوگاه ها ایجاد کرد. تحول برخی از زندانبانان مانند شهید کاظم که در سالهای بعد به عنوان پاسدار حرم به صفوف شهدا پیوست.

اوحدی افزود: برکات جنگ به گفته امام خمینی (ره) حتی پس از جنگ نیز ادامه داشت و رشادت های سیدالشهدا ، محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در همین راستا است و او هسته اصلی فضائل دفاع مقدس که تعیین کننده از دست دادن داعش بود. “

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج این گنجینه بزرگ مهمترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است و ایران اسلامی دوران سختی را پشت سر گذاشته است. در این زمینه ، به عنوان نمونه ، قرار بود امروز کنگره الماس های درخشان برگزار شود که به دلیل شیوع این بیماری لغو شد ، اما بزرگداشت رشادت های آزادگان در دستور کار است.

وی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله تدوین سند “ایثار ، مقاومت ، جهاد و شهادت” و برگزاری کنگره “فرشتگان تاریخی” ، گفت: اطلاعات در اختیار شهدا و رئیس جمهور دستورات مناسبی برای سازمان برنامه و بودجه صادر کرد. شب گذشته بر اساس تماس آقای میرکاظمی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، دستور پرداخت این درخواست ها صادر شد که باید از آنها تشکر کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان برنامه “صبح بخیر ایران” خدمات درمانی شهدا را تشریح و بر تغییر وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران در نهادهای مختلف تاکید کرد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا