به هیچ نقشی نه نمی‌گویم تا زندگی‌ام بچرخد!

بازیگر سریال “مختارنامه” می گوید: “من به هیچ کارگردانی نه نمی گویم و هر نقشی را که به من پیشنهاد می شود ایفا می کنم تا بتوانم زندگی ام را برعکس کنم.”

به گزارش ایواره ، کاظم حاجیرزاد بازیگر سینما و تلویزیون گفت: پدرم راننده کامیون بود و من کودک کار بودم. وقتی تجربه تماشای اولین فیلم با تصویر روی صفحه نقره ای را تجربه کردم ، می خواستم بازیگران آن فیلم باشم. اسکار و المپیک دیدار من بود. من هم مانند همه کسانی که می خواستند قهرمان شوند ، من هم می خواستم قهرمان سینما باشم.
وی درباره علاقه اش به بازیگری در دوران کودکی توضیح داد: “در دوران کودکی ، ما در آستانه ورود به مدرنیسم بودیم ؛ در آن زمان سینما آمد و پدرم ما را به سینما برد ؛ یعنی وارد مرحله مدرن شدیم. پدرم یک کارگر فکری ، بنابراین خانواده من پس از شروع بازیگری با من مخالفت نکردند.
بازیگر سریال مختارنامه افزود: به دنبال راهی بودم تا وارد عرصه بازیگری شوم. بعد از خواندن کتاب متوجه شدم که باید تحصیل کنم. من شش اثر با معلمم تهیه کردم و سپس در سال 1961 در سایه همسایه به تلویزیون آمدم.
“تکنیک او در تمام کالج ها آموزش داده می شود ؛ البته هنرمندانی مانند لی استراسبرگ و الیا کازان چیزی به این سبک اضافه کرده اند و بر این اساس آن را تغییر داده اند ، اما ریشه های بازیگری در اکثر نقاط جهان یکسان است و در همه آموزش داده می شود. مدارس
وی ادامه داد: دنیای هنر بی پایان است و هیچکس نمی تواند بگوید به اوج خود رسیده است اما من در راه قله هستم و امیدوارم. من بازیگری را در زمان خوبی شروع کردم ، اما هر دوره رابطه خاص خود را داشت. در گذشته سینما سینمای خاصی بود. دلایل جذب بازیگران به سینما دوستی ، پول و شانس بود ، اما در دوره پس از انقلاب قضیه متفاوت بود. بعد از انقلاب تئاترها وارد سینماها شدند و به این ترتیب من موفق شدم وارد عرصه شوم.

حاجیرزاد که مهمان برنامه تلویزیونی شبنیشی بود در مورد دلایل سوپراستار نبودن گفت: ما بزرگتر از یک فوق ستاره بودیم. اگر جوان بودیم ، در سینمای تجاری جایی داشتیم ، اما در تئاتر مانند غریبه ها با ما رفتار می شد. آقای قطبی ما را در تلویزیون رها نمی کرد. با تغییراتی که پس از انقلاب ایجاد شد ، توانستیم وارد این فضا شویم.

وی وضعیت مالی خود را فاش کرد و گفت: “هر چیزی ویژگی ها و اطلاعات خاص خود را دارد و ما باید خود را با آن وفق دهیم”. من با 16 کارگردان تئاتر ، تلویزیون و سینما کار کرده ام. من بازنشسته وزارت مدیریت ، صندوق اعتبار هنر ، با حقوق 4 میلیون دلار هستم. اگر در سینما کار نکنم ، نمی توانم زندگی ام را تغییر دهم و باید کار کنم ، بنابراین به هیچ کارگردانی نه نگفتم. زیرا در غیر این صورت نمی توانم زندگی خود را تغییر دهم.
این بازیگر پیشکسوت ایرانی تصریح کرد: وقتی به من پیشنهاد نقش جدید می دهند ، انگار تازه متولد شده ام. قلب ، دست ها و پاهایم هنوز جلوی دوربین می لرزند. این درست نیست که بگوییم ما آموخته ایم و تمام شده است زیرا پایان درس وجود ندارد. برای کار درست باید رنج بکشیم. ما باید سعی کنیم و هر شخصیتی را که می سازیم تمرین کنیم. برخی ارزش آن را می دانند و برخی نمی دانند.

حاجیرزاد در مورد نقش هایی که آرزوی بازیگری اش را داشت گفت: همه نقش های شکسپیری آرزوی همه بازیگران جهان است. من خیلی دوست دارم “شاه لیر” باشم. جواد عزتی در سریال زخم کاری نقش بسیار حرفه ای ایفا می کند.
وی ادامه داد: برای من فرقی نمی کند که چه نقشی را بازی کنم زیرا این شغل من است و هیچ چیز دیگری نمی دانم. نمی توانم بگویم که این کار را نمی کنم ، شاید چیزهایی را دوست نداشتم ، اما این کار را کردم و سعی کردم کارگردانم را راضی نگه دارم و فکر نمی کنم کارگردان از من ناراضی باشد.
بازیگر سریال تاریخی گفت: من کارم را فقط برای خودم انجام می دهم و شخصیت را خلق می کنم؛ یا کارگردان آن را دوست دارد یا او آن را دوست ندارد. اگر دوست ندارید ، من شخصیت را متناسب با ذهنیت کارگردان تغییر می دهم. هر بازیگری باید بتواند با هر کارگردانی کار کند ، در غیر این صورت یک بار خواهد بود و سپس اخراج می شود. هر بازیگری باید بتواند نقش را با توجه به نیاز کارگردانش خلق کند.

در پایان برنامه ، حاجیرزاد کتاب خود را که به شکرانه از مصطفی اسکویی نوشته بود ، ارائه کرد و گفت: “برخی آن را دوست دارند و برخی از اسکویی متنفرند ، اما من همه از معلمم سپاسگزارم که الفبا را به من آموخت. زندگی و بازیگری. “من کتابم را گردآوری کرده ام.

برنامه گفتگو “فرود شب” به کارگردانی عبدالرضا امیراحمدی و محمد سلوکی هر هفته از دوشنبه تا جمعه ساعت 23:30 به وقت تهران به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید و یوسف باچری از روی آنتن زنده شبکه جام جم پخش می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا