پیشانی ساختمان رومی و چگونگی اجرای آن

قیمت نصب سقف شیروانی بسیار متنوع و متغیر است. هزینه نصب سقف شیروانی بر اساس مواد و متریال های به کار رفته برای شیروانی و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف سقف شیروانی و همچنین مساحت مکان مورد نظر محاسبه میشود. در این میان کار با شرکت معتبری که دارای نیروی متخصص و با تجربه برای نصب سقف شیروانی را دارا باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از نصاب های مجرب باعث افزایش طول عمر سازه و کاهش هزینه برای نصب سقف شیروانی میشود. شرکت ویلا سقف علاوه بر نصب سقف شیروانی تعمیرات سقف شیروانی را نیز انجام میدهد که بسنته به نوع تعمیر قیمت محاسبه میشود.

مزایای نصب سقف شیروانی با سفال: وزن کم, مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی, قیمت مناسب, عمر بالا, عدم فرمگیری بر اثر گرمای خورشید و رطوبت, زیبایی و استحکام, زمان نصب کوتاه. این توع سفال با خاک روی ساخته شده است و بیشتر برای ویلاها و خانه ها استفاده می شود.سفال طبرستان سازگار با محیط زیست است و هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ندارد.

از مزایای نصب سقف شیروانی با سفال طبرستان: زیبایی و استحکام, مقاوم در برابر نور و گرمای خورشید, مقاوم در برابر آتش,مقاوم در برابر شرایط جوی, دوام بالا. از پیشرفته ترین مصالح برای نصب سقف شیروانی میتوانیم به دکرا اشاره کرد. دکرا با تکنولوژی و علم روز تولید شده است و بیشتر برای آلاچیق و سقف های شیبدار استفاده میشود.

نصب سقف شیروانی به طوریست که اول باید دور فضا را با پروفیل چوبی یا فلزی یک کلاف ایجاد کنیم تا یک نشیمن مناسب برای زیرسازی سقف شیبدار آماده کنیم. این کلاف با اتصالات مناسب به اسکلت سازه وصل میشود تا به وسیله باد یا دیگر نیروها از اسکلت جدا نشود. سپس برای نصب سقف شیروانی, بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را با توجه به نوع سقف شیبدار میسازیم و در محل مورد نظر قرار میدهیم. سپس جهت ایجاد شیب, پروفیل های جانبی را به پروفیل اصلی متصل میکنیم و تا پایان زیرسازی سقف شیروانی ادامه میدهیم.

معمولا نقاطی که سرد هستند و بارش های باران زیادی دارند از این نوع سقف ها استفاده میشود, تا از نفوز آب و سرما به خانه جلوگیری شود. در نصب سقف شیروانی از آهن و ورق های گالوانیزه استفاده میشود که بهترین پوشش سقف شیروانی است. استفاده از نصاب ماهر در نصب سقف شیروانی علاوه بر اینکه عمر سازه را بیشتر میکند باعث کاهش هزینه های نصب سقف شیروانی نیز میشود.

کسانی که باتجربه هستند در زمینه نصب سقف شیروانی ورق ها را طوری نصب میکنند که از ورود آب به ساختمان جلوگیری شود و نیاز به آب بندی نمای ساختمان نباشد. همچنین نیروی کار مجرب باعث کاهش یا قطع هزینه های تعمیر سقف شیروانی در سال های آتی میشود.

در طراحی این نوع سقف ها برای سازه های آن ها از آهن کشی و یا فلزات دیگر استفاده می شود و هم چنین پوشش های مورد استفاده برای این نوع سقف ها تایل های آردواز و سفال و یا چوب و … درصد شیب این مدل سقف ها در زیبایی نمای خارجی ساختمان بسیار موثر هستند. نمای ساختمان شیروانی نسبت به سایر سقف ها از مزایای سهولت در اجراء و مطابقت با اقلیم های پر بارش و وزن کم برخوردار هستند.

جزء اساسی و جداشدنی در هر بنایی سقف ها می باشند که طرح ساخت آن ها و اجرای پیشانی ساختمان برای هر منطقه و آب و هوایی مختلف است. سقف های گنبدی و صاف و سقف شیب دار از جمله سقف هایی هستند که در منطقه های مختلف کشور مورد استفاده طراحان ساختمان قرار می گیرند. سقف شیب دار یکی از انواع طرح های سقف است که در مناطق سرد و پر بارش از آن برای سقف ساختمان ها و ویلاها و … استفاده می شود و این مدل سقف از نفوذ آب به داخل ساختمان ممانعت می کند.

در ادامه این مطلب انواع نمونه های سقف های شیب دار را مشاهده خواهید کرد. به سقف هایی که حداقل شیب آن ها ۱۵ درجه و حداکثر شیب آن ها نیز ۷۰ درجه است سقف شیب دار گفته می شود.

این ورق ها که به صورت ذوزنقه ایست همانند دکمه های زیر و رو بر یکدیگر چفت می شوند و در روی اسکلت قرار می گیرند. در این سقف، بتن ، گل میخ و مش میلگرد وجود دارد. از مزایای برجسته این سقف ، وزن کم و سبک آن ، قیمت ارزان و مناسب و اجرای راحت در زمان کم است. از سقف عرشه فولادی برای سوله های ورزشی ، کارخانه ها ، سوله های صنعتی و انبارها ، به عنوان حصار و سر در حیاط منازل استفاده می کنند. ابتدا یک زیرساخت سفت و محکم برای این سقف تعبیه می شود که یا از کلاف های فلزی است یا چوب و یا پروفیل.

این زیر ساخت که به صورت کلاف است بسیار محکم است و باید اتصالات آن مطمئن باشد تا بتوانند به اسکلت فلزی سازه متصل شوند و در برابر باد ، طوفان و باران مقاومت کنند. اگر مشتری عایق شدن سقف در اولویتش باشد بعد از کلاف یک لایه عایق مانند پشم شیشه ، پشم سنگ و… قرار می دهند. البته لازم به ذکر است که اگر برای مشتری عایق صدا در اولویت باشد از نوعی چوب به نام «او اس بی» استفاده می کنند. بعد از آن از ورق های گالوانیزه شده که اصولا از نوع کرکره ایست استفاده می کنند.

خروج از نسخه موبایل