علمی و پزشکی

چه افرادی نیاز به انجام عمل آرتروسکوپی زانو دارند؟

چه کسی به آرتروسکوپی زانو نیاز دارد؟

وقتی بیمار از درد شدید زانو شکایت می کند ، یک پزشک متخصص ، آرتروسکوپی زانو پیشنهاد می کند از آرتروسکوپی برای تشخیص علت درد زانو نیز استفاده می شود. زیرا با این روش می توان یک تشخیص دقیق و قابل اعتماد را انجام داد. آرتروسکوپی زانو این یکی از روشهای بسیار خوب و م forثر برای تشخیص علت درد و همچنین برای درمان صحیح و ایمن عوارض این ناحیه است.

در افراد و موقعیت های زیر توسط آرتروسکوپی زانو بیشترین استفاده شده:

  • افرادی که مینیسک زانو شکسته اند. در این حالت غضروف بین استخوان های این ناحیه آسیب دیده است.
  • وقتی کشکک یا کشکک زانو از جای خود خارج شد. (این استخوان در جلوی زانو قرار دارد).
  • بروز کیست مس. کیست بیکر در واقع کشیدگی و تورم پشت زانو است.
  • شکستگی زانو و درد شدید.
  • التهاب و التهاب غشای سینوویال.
  • این روش برای درمان عفونت در هنگام رشد زانوی فرد استفاده می شود.

در بیشتر موارد ، افراد مبتلا به آرتروز زانو و آسیب دیدگی جدی در ناحیه زانو می توانند به راحتی از این روش برای بهبود استفاده کنند.

قبل از آرتروسکوپی زانو

قبل از جراحی آرتروسکوپی زانو مشاوره های زیادی برای انجام عمل و آماده سازی بیمار انجام می شود و سابقه پزشکی قبلی فرد بررسی می شود. آزمایش خون و نوار قلب معمولاً برای بررسی وضعیت بیمار انجام می شود. اگر فردی از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشد ، پس از جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. پزشک معالج باید از نوع دارویی که فرد مصرف می کند آگاه باشد. اگر فردی از داروهایی مانند ژلوفن و آسپرین استفاده می کند ، باید چند روز قبل از جراحی باشد آرتروسکوپی زانو متوقف کردن

به طور کلی اقدام آرتروسکوپی زانو این روش زمانی انجام می شود که درمان های غیر جراحی در کنترل درد و التهاب موثر نباشد. آرتروسکوپی زانو توصیه شده توسط پزشک استفاده از این روش زمانی اجتناب ناپذیر خواهد بود که انواع تسکین دهنده های درد ، حرکات اصلاحی و … آنها نمی توانند بیمار را از درد تسکین دهند.

عواملی که پزشک برای آرتروسکوپی زانو تجویز می کند

آرتروسکوپی زانو ممکن است علائم دردناک غضروف آسیب دیده و مشکلات بافت نرم را برطرف کند. خلاصه ای از روشهای متداول آرتروسکوپی در ناحیه زانو شامل موارد زیر است:

  • با پارگی مینیسک ، می توان آن را ترمیم یا برطرف کرد.
  • هر زمان که رباط صلیبی قدامی پاره شد عمل کنید آرتروسکوپی زانو می تواند آن را تعمیر کند.
  • در این روش می توان بافت هایی را که دارای التهاب مفصلی هستند برداشته و از شدت درد کاسته شد.
  • با این روش می توان غضروف مفصلی آسیب دیده را ترمیم و ترمیم کرد.
  • استخوان و غضروف شکسته وجود دارد که می تواند باعث درد و ناراحتی فرد شود. با آرتروسکوپی زانو می توان این قطعات شکسته استخوان و غضروف را از بین برد تا فرد را از درد شدید نجات دهد.
  • با آرتروسکوپی زانو مشکلات کشکک زانو برطرف می شود.
  • در برخی موارد ، روماتیسم (روماتیسم) تا حدی ایجاد می شود که باعث آسیب جدی زانو می شود. اگر با عمل شرایط احیا شود آرتروسکوپی زانو استفاده از این روش برای جراح امکان پذیر است. اما اگر مشکل بیش از حد پیشرفت کند تا مفصل زانو کاملاً از بین برود ، چاره ای جز تعویض مفصل زانو نخواهد بود.
  • اگر جابجایی زانو به طور مکرر رخ دهد و تاندون های اطراف زانو به شدت آسیب دیده باشند ، می توان به آن کمک کرد. آرتروسکوپی زانو این مشکل را برطرف کنید

بعد از آرتروسکوپی زانو

از زمان درمان پس از عمل در آرتروسکوپی زانو کوتاه کوتاه است و فرد می تواند در کمترین زمان به راحتی به زندگی عادی خود برگردد ، بهتر است بعد از دو روز راه رفتن را شروع کند. خم شدن و صاف نمودن زانو پس از جراحی مشکلی ندارد اما روز اول بعد از جراحی بهتر است فشار کمتری به زانو وارد شود.

بیشتر اوقات از انواع ساکشن در بخیه زدن زخم استفاده می شود.

اگر بعد از آرتروسکوپی تورم در زانو دیده شود ، طبیعی است و پس از مدتی خود به خود برطرف می شود. اگر تورم همراه با درد شدید است ، بهتر است پزشک را در جریان بگذارید.

به طور کلی آرتروسکوپی زانو این یک روش کاملا عملی ، کم خطر ، بدون عارضه است و مشکلات کمتری بعد از جراحی رخ می دهد. این کار را می توان به بهترین شکل برای همه افراد ، چه ورزشکاران و چه مردم عادی انجام داد و افراد را به فعالیت های روزمره تبدیل کرد.

آرتروسکوپی موفق نیاز به مراجعه به بهترین جراح دارد. عیادت دکتر فرشید رای ، متخصص آرتروسکوپی در تهران ، از تخصص سلامت زانو استفاده کرده و سلامتی خود را دوباره امتحان کنید.

برای مشاوره و هماهنگی بیشتر با دفتر ونک از طریق شماره 02188778097 یا دفتر فتح با شماره 02166259130 تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا