واکنش دادستانی نقده به اظهارات علی سلطان محمدی، همسر مهشاد کریمی

واکنش دادستانی نقده به اظهارات علی سلطان محمدی، همسر مهشاد کریمی

ایواره / آذربایجان غربی دادستانی نقده با صدور بیانیه ای به اظهارات نامزد مهشاد کریمی در رابطه با حوادثی که در هنگام تحویل و انتقال جسد همسرش اتفاق افتاد ، واکنش نشان داد.

به گزارش ایواره ، متن کامل پاسخ دادستان نقده به شرح زیر است:

نام خدا

دادستان نقده اخیراً با آقای علی سلطان محمدی ، همسر مرحوم مهشاد کریمی ، یکی از قربانیان واژگونی اتوبوس روزنامه نگاران در نقده با خبرگزاری ایواره ، و ذکر چند نکته برای تنویر افکار عمومی را ضروری دانستیم.

از زمان آغاز این حادثه دلخراش ، دادستانی نقده وظایف خود را بدون نقص انجام داده و با حضور در صحنه حادثه و همچنین در میان مجروحان این حادثه در بیمارستان امام خمینی (ره) ، پرونده های دادرسی برای سهولت قربانیان بدون وقفه بوده است. او دنبال کرد.

دادستان نقده همچنین شخصاً از مراقبت ها و خدمات ارائه شده به روزنامه نگاران جویا شد و بازپرس و پزشکی قانونی بدون تأخیر با همکاری یکی از روزنامه نگاران حاضر در اتوبوس اجساد را شناسایی و علت دقیق مرگ دو روزنامه نگار مرده. برای آماده سازی تحویل و انتقال.

حتی پس از انتقال مصدومان به شهر ارومیه ، دادستان نقده به طور مرتب نحوه برخورد با آنها و دریافت شکایت از شاکیان را دنبال می کرد و با همکاری پلیس و کلانتری نزدیک بیمارستانی که روزنامه نگاران در آن اقامت داشتند و اقامت در هتل آنا. علاوه بر این ، وی با صدور مجوز ، وظیفه دریافت شکایت از قربانیان تصادف در تهران را برای بازدید فوری از یک پزشک قانونی به عهده خود گرفته است.

به گفته دو مقام همسر کریم گفته شده که آنها اصرار داشته اند که از این حادثه شکایتی صورت نگیرد و در بخشی دیگر از اظهارات وی مبنی بر اینکه استاندار با هماهنگی دادستانی اصرار داشته است که والدین هر دو متوفی باید حضور داشته باشند ، اظهار داشت: در شهر برای تحویل دادن جنازه. با عملیات میدانی و اسناد دادستانی و دادگاه نقدی مطابقت ندارد. دادستانی اظهار داشت که از موضوع هماهنگی برای گرفتن رضایت والدین یا عدم شکایت برای تسلیم متوفی اطلاع ندارد و با کسانی که بدبینی را در اختیار قوه قضاییه قرار می دهند برخورد قانونی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که طبق قانون ، جسد متوفی باید با گواهی به اولیای دم متوفی تحویل داده شود و تحویل جسد هیچ ارتباطی به شکایت یا عدم شکایت یا بیان ندارد. رضایت اولیای دم متوفی. البته باید توجه داشت که اگر بعد از معاینه جسمی علت مرگ مشخص نشود و معاینه پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ ضروری باشد یا والدین با نظریه پزشکی قانونی مخالفت کنند ، در این صورت روند ارائه پرونده بیشتر طول می کشد.

در این حادثه ، طبق قانون ، دادستانی دستور تحویل جسد به والدین را صادر کرده بود. با توجه به اینکه والدین در تهران حضور داشتند و حضور آنها در شهر نقده برای تحویل اجساد امکان پذیر نبود ، تصمیم به انتقال اجساد به تهران گرفته شد ، پس از ثبت پرونده در تحقیقات نقده به شعبه ، دادسرای ویژه دادگستری منطقه 23 تهران اجازه داده شد که اجساد متوفی را با شناسایی به خانواده های متوفی تحویل دهند و تأکید شد که شکایت والدین نیز گرفته شود. این پرونده هنوز در شعبه تحقیق دادگاه صندوقداران زیر نظر دادستانی در جریان است و از مسئولیت دادگاه نقدی خارج نشده است.

دادستانی و دادگستری نقده ضمن تسلیت به جامعه خبری ، به ویژه خانواده های این دو روزنامه نگار درگذشته ، انتظار دارد که همه افراد و رسانه ها در اظهارنظر و انتشار اخبار بر اساس منابع رسمی و معتبر منصفانه باشند و همچنین از حاشیه سازی جلوگیری کنند همانطور که مردم مطلع هستند ، روند قضایی این موضوع با دقت و سرعت مثال زدنی انجام می شود و مرزهای تعیین شده نمی توانند روند رسیدگی به این موضوع را مختل کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل