اقتصادی

ربات اسکلت بیرونی ساخته شد

ربات اسکلت بیرونی ساخته شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت ربات اسکلت بیرونی «اکسوپد» برای کمک به راه رفتن افراد توانیاب شدند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا رمضانی کارشناس بیومکانیک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، با توضیحاتی درباره ربات اسکلت بیرونی اظهار داشت: در حال حاضر نسخه ششم ربات اسکلت بیرونی ساخته شده و در اختیار توانیابان قرار گرفته است.

وی گفت: این ربات برای افراد اسیب نخاعی یا قطع نخاع، مبتلایان به ام اس، سی پی و به طور کلی افراد توانیاب که قادر به حرکت کردن نیستند، طراحی شده است و قابلیت بلند کردن فرد توانیاب از روی صندلی و راه بردن و دوباره نشست آن را دارد. ریموت کنترل ربات روی آن طراحی شده و پارامتر‌های راه رفتن قابل کنترل از سوی فرد توانیاب است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که دچار کم تحرکی می‌شوند با مشکلاتی از جمله زخم بستر، مشکل گردش خون در عضلات، عفونت‌های اداری و تحلیل رفتن استخوان‌ها مواجه می‌شوند که این ربات از نظر فیزیکی کمک می‌کند تا عواقب ثانویه حرکت نکردن کمتر متوجه این افراد شود.

وی افزود: راه رفتن سبب ایجاد روحیه در افراد توانیاب می‌شود و در کنار بحث فیزیکی بسیار حائز اهمیت است.

وی این ربات را یک محصول ویژه و انحصاری دانست که با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی در کشور تولید شده است.

وی افزود: اثر روحی و روانی این ربات بر روی افراد توانیاب بسیار بیشتر از اثر جسمی آن است و افرادی که سال‌ها نتوانسته بودند راه بروند، با استفاده از این دستگاه توانستند راه رفتن را تجربه کنند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا