مهمترین رویدادهای ورزشی که باید حتما تماشا کنید

مروری بر رویدادهای ورزشی مهم در جهان

یک رویداد چند ورزشی یک رویداد ورزشی سازمان یافته است که طی چند روز و در چندین ورزش انجام می شود. رویدادهای ورزشی های مهم در فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس هر ساله در سراسر جهان برگزار می شود و علاقه مندان به ورزش به طور جدی آنها را دنبال می کنند. تماشای مسابقات فوتبال تیم های ملی یا باشگاهی یا مسابقات لیگ جهانی والیبال قطعاً آدرنالین را در بدن همه بالا می برد و اشتیاق آنها را تشدید می کند. همراه ما باشید تا چند رویداد پرهیجان دنیا را معرفی کنیم.

فوتبال محبوب ترین ورزش در جهان است و رقابت بین رئال مادرید و بارسلونا یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی در جهان است. هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای تماشای بازی به نیوکمپ یا سانتیاگو برنابئو می روند و بسیاری از کشورها حق پخش زنده آن را خریداری می کنند. سایر مسابقات مانند منچستر یونایتد و منچستر سیتی، میلان و اینترمیلان یا بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند نیز رویدادهای ورزشی مهم هستند. اما هیچ یک به اندازه بازی ال کلاسیکو محبوب نیستند.

مسابقات فرمول یک یک ورزش کاملاً جهانی است و مسابقات بسیاری در سراسر جهان از موناکو تا سنگاپور دارد. فرمول یک یا گرندپری (Grand Prix) یک رویداد ورزشی است که در طی سه روز (معمولاً جمعه تا یکشنبه) برگزار می شود و یکشنبه چندین جلسه تمرین و جلسات قبل از مسابقه دارد. گرندپری برزیل یکی از رویدادهای به یادماندنی است زیرا شاهد مسابقات سخت بسیاری است.

ویمبلدون مهمترین و قدیمی ترین تورنمنت گرند اسلم است. جو این مسابقات بسیار خاص است. به طوری که بازیکنان باید همه سفید بپوشند. این مسابقات در اوایل ماه جولای برگزار می شود و در آن تمام بازیکنان مشهور از جمله راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ حضور خواهند داشت. این مسابقات یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی است و علاقمندان به ورزش با وجود بلیط های گران قیمت، برای تماشای مسابقات به انگلستان سفر می کنند و سایر کشورها مسابقات را به صورت زنده پوشش می دهند.

جام جهانی پربیننده ترین و مهمترین رویداد ورزشی در جهان است که هر 4 سال با حضور 32 تیم از سراسر جهان برگزار می شود. هر تورنمنت در یک کشور برگزار می شود و هواداران فوتبال از سراسر جهان برای تشویق تیم فوتبال کشورشان به کشور میزبان سفر می کنند.

این میزان اشتیاق را در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. جو استادیوم و مسابقات بسیار هیجان انگیز است. به گونه ای که هواداران لباس تیم خود را می پوشند و مدام بازیکنان خود را تشویق می کنند. علاوه بر این، میلیون ها نفر در سراسر جهان مسابقات را از طریق تلویزیون مشاهده می کنند.

جام جهانی راگبی یک مسابقه بین المللی اتحادیه راگبی است که توسط هیئت بین المللی راگبی برگزار می شود و از سال 1987 هر چهار سال یکبار برگزار می شود. الگوی کنونی این مسابقات شامل بیست کشور است که بیش از یک ماه در کشور میزبان رقابت می کنند. دو مرحله وجود دارد، یک گروه و یک حذف. به برندگان جوایز جام ویلیام وب الیس اهدا می شود. آفریقای جنوبی دارنده فعلی جام جهانی راگبی 2019 ژاپن است.

Tour de France یک مسابقه دوچرخه سواری سالانه چند مرحله ای است که به طور عمده در فرانسه برگزار می شود، و گاهاً پاسهایی از کشورهای مجاور نیز می رسد. این مسابقه برای اولین بار در سال 1903 برای افزایش فروش کاغذ برای مجله L’Auto برگزار شد که اکنون توسط سازمان ورزش آموریت اداره می شود.

این تور ابتدا در اطراف مرز فرانسه انجام شد. دوچرخه سواری یک ورزش استقامتی بود و برگزارکنندگان با ساخت سوپرمارکت از رقبا فروش خود را انجام می دادند. تور مدرن به طور معمول دارای 21 مرحله روزانه و بیش از 3500 کیلومتر است. کوتاهترین و طولانی ترین تورهای سالهای 1904 و 1926 به ترتیب 2428 و 5،745 کیلومتر بوده است.

المپیک بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است. هر 4 سال بیش از 10 هزار ورزشکار از 204 کشور در این مسابقات شرکت می کنند. بیش از هزار ورزشکار در 98 رشته ورزشی در بازی های المپیک زمستانی شرکت می کنند. شما هرگز بهترین ورزشکاران جهان را در یک رویداد ورزشی مانند المپیک نخواهید دید. به دلیل وطن پرستی، مردم در سراسر جهان از ورزشکاران کشورشان برای کسب مدال های ارزشمند طلای المپیک حمایت می کنند. ورزش هایی مانند کشتی، 100 متر، تکواندو، وزنه برداری و شنا از جذاب ترین رشته های المپیک هستند.

Super owl، بازی سالانه لیگ ملی فوتبال NFL، بالاترین سطح فوتبال حرفه ای آمریکا در ایالات متحده است و از اواخر تابستان آغاز می شود.

Superboll Football America به راحتی بزرگترین رویداد تلویزیونی رویدادهای ورزشی و تلویزیونی در ایالات متحده است. سال گذشته، Super owl 111 میلیون بیننده را به خود جلب کرد. بنابراین، Super owl اساساً توسط همه در آمریکا دیده می شود. با وجود سریال های بین المللی NFL، محبوبیت فوتبال در سراسر جهان، به ویژه در انگلیس، کانادا و مکزیک رو به افزایش است.

مسابقات بسکتبال دسته اول مردان که به آن “جنون مارس” نیز می گویند، یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی ها در ایالات متحده است. علاقه مندان به بسکتبال در سراسر جهان مسابقات را با جدیت دنبال می کنند. محبوبیت آن برابر با NA است. 68 تیم دانشگاهی در این مسابقات شرکت می کنند و ستاره های آینده بسکتبال خود را به تیم های بزرگ این مسابقات نشان می دهند. برنده این مسابقات به لیگ برتر بسکتبال آمریکا (NA) صعود می کند.

مسابقات کشتی حرفه ای WrestleMania هر ساله در ماه آوریل برگزار می شود و مهمترین رویداد ورزشی رسانه WWE است. این مسابقات به مدت 35 سال به طور منظم برگزار می شود و میلیون ها نفر از سراسر جهان به طور زنده آن را تماشا می کنند. بسیاری از کشتی گیران معروف این مسابقات به دنیای ورزش های حرفه ای معرفی شده اند.

جام جهانی کریکت مسابقات جهانی کرکت است که به میزبانی انجمن بین المللی کرکت برگزار می شود. این مسابقات از سال 1975 هر چهار سال یکبار برگزار می شود و تیم ملی کریکت استرالیا با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم است.

لیگ قهرمانان یوفا در ابتدا به عنوان جام باشگاه های قهرمانان اروپا یا جام اروپا شناخته می شد. این یک رقابت سالانه فوتبال قاره ای است که از سال 1955 توسط اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای برترین باشگاه های فوتبال اروپا برگزار می شود. این یکی از معتبرترین مسابقات در جهان است. این همچنین معتبرترین رقابت باشگاهی در فوتبال اروپا است. محبوب ترین ورزش در جهان فوتبال است. این یکی از بهترین لیگ های فوتبال جهان در اروپا است و سالی یک بار، دو باشگاه برتر اروپا در بزرگترین مسابقه فوتبالی سال جهان هستند.

لیگ جهانی یا لیگ ملت های والیبال هر ساله با حضور 16 تیم برگزار می شود و علاقه مندان به ورزش با شور و شوق زیادی این مسابقات را دنبال می کنند. این مسابقات از ابتدای خرداد ماه به مدت 5 هفته برگزار می شود. تیم ملی والیبال ایران نیز در سالهای اخیر با قدرت در این مسابقات شرکت کرده است. به همین دلیل مردم همه بازی های تیم ملی والیبال ایران را در ورزشگاه یا تلویزیون تماشا می کنند. لیگ جهانی والیبال یک رویداد ورزشی بسیار مهم برای ورزش دوستان کشورمان است.

مرجع استفاده شده:

https://118work.ir/subcategory/اجتماعی/رویداد

خروج از نسخه موبایل